Preskoči na glavni sadržaj

Zaklada "Kultura nova"

PiO - 1. 9. 2021.

1. Pitanje: Naša umjetnička organizacija je već par mjeseci u dosta intenzivnim pregovorima s gradskim vlastima i Centrom za kulturu o potencijalnim mogućnostima prenamjene kina u prvi vertikalni trening centar u Hrvatskoj koji bi Slavoniji itekako dobro došao, a našoj umjetničkoj organizaciji istovremeno omogućio konkretnu (materijalnu) osnovu za kontinuiranu provedbu programa ne samo ljeti na otvorenom već i zimi kada vremenske prilike to ne dopuštaju. Može li ovakav projekt biti prijavljen u Programskom području 1, kategoriji b1 i ako da, prijavljuje li ga naša umjetnička organizacija ili Centar za kulturu? Budući da se mi i ove godine planiramo prijaviti u kategoriji a1, svjesni smo da u tom slučaju nismo u mogućnosti prijaviti i kategoriju b1.

Odgovor: Svrha Zaklade "Kultura nova", koja je propisana člankom 3. Zakona o Zakladi "Kultura nova" (NN 90/11) je promicanje i razvoj civilnog društva u Republici Hrvatskoj na području suvremene kulture i umjetnosti. U skladu s navedenom svrhom Program podrške s rokom prijave 1. 9. namijenjen je organizacijama civilnog društva – udrugama i umjetničkim organizacijama – koje djeluju na području suvremene kulture i umjetnosti i koje su upisane u Registar udruga Republike Hrvatske, odnosno u Registar umjetničkih organizacija te Registar neprofitnih organizacija. S obzirom na navedeno, institucije u kulturi, kao ni drugi pravni subjekti u kulturi (izuzev udruga i umjetničkih organizacija) nisu prihvatljivi prijavitelji na javne pozive u okviru Programa podrške s rokom prijave 1. 9.

Također, svaki prijavitelj ima pravo podnijeti po jednu (1) prijavu u svakom programskom području, što znači da Vaša organizacija može podnijeti prijavu u jednoj od 4 kategorije u okviru Programskog područja 1.

Napominjemo također da se u kategorijama b1 i b2 pod prostorom za kulturu i umjetnost smatra fizički javni prostor (npr. galerija, kazalište, kino, klub, kulturni centar, rezidencijalni centar itd.) u kojem se realiziraju aktivnosti kulturnog i umjetničkog programa (npr. filmske projekcije, kazališne predstave, koncerti, izložbe, tribine, okrugli stolovi, edukacijski programi itd.). Prostor za kulturu i umjetnost mora biti otvoren javnosti, publici i sudionicima kulturnog i umjetničkog programa, odnosno mora se temeljiti na javnim kulturnim i umjetničkim događanjima.

2. Pitanje: Ispunjavanjem prijavnice na Javni poziv na Programe podrške u kategoriji PP1:b1) Upravljanje javnim prostorima za kulturu i umjetnost do 50,000 kuna nailazimo na poteškoće u formulaciji samog natječaja. Naime, kategorija je za upravljanje javnim prostorima za kulturu i umjetnost u, pretpostavljamo, obliku institucionalne podrške i zapošljavanja, no traži se "1. Naziv programa/projekta", "6. Sažetak programa/projekta" te onaj najveći upitnik pod rednim brojem 10. "Opišite koncept programa/projekta te ga stavite u suodnos s odabranim prioritetima Programa podrške koji u najvećoj mjeri opisuju predloženi program/projekt. Ukratko opišite na koje se prakse, poetike, škole, struje, teorijske postavke i sl. program/projekt oslanja. " Isti problem imamo i sa pitanjima pod rednim brojem 20., 21., 22., 23., 28., 29.,... Naše je pitanje stoga treba li se od institucionalne podrške stvoriti program/projekt ili se ova podrška za upravljanje javnim prostorima treba nadovezati na konkretan program/projekt koji udruga namjerava provoditi tijekom 2022. godine?

Odgovor: Podrška u Programskom području 1 namijenjena je za operativne troškove, a koji predstavljaju temelj za svako programsko djelovanje organizacije. U skladu s navedenim, a nastavno na ono što ste i sami naveli, podrška za upravljanje prostorima za kulturu i umjetnost odnosi se na konkretan program/projekt koji će organizacija provoditi tijekom 2022. godine i koji je u fokusu prijave na Program podrške.

3. Pitanje: Postoje li ogledni primjeri prijavnica za programska područja PP7 i PP8 za 2022 godinu? Ako postoje, molim vas uputu gdje ih je moguće dobiti.

Odgovor: Svi javni pozivi na predlaganje programa i projekata koji su trenutno otvoreni nalaze se na mrežnim stranicama Zaklade u rubrici Aktivni pozivi, dok su u rubrici Programska područja predstavljena sva programska područja u okviru kojih je Zaklada do sada objavljivala javne pozive. U rubrici Programska područja također se nalaze opisi programskih područja sa svim njihovom specifičnostima, prihvatljivi troškovi, kriteriji za dodjelu sredstava, a za ona programska područja i kategorije u kojima su trenutno otvoreni javni pozivi objavljeni su i ogledni primjeri prijavnica.

U skladu s navedenim, u rubrici Aktivni pozivi trenutno su objavljeni javni pozivi na predlaganje programa i projekata u okviru Programa podrške 2021 s rokom prijave 1. 9. 2021. u šest programskih područja (od PP1 do PP6) za programe i projekte koji će se provoditi u 2022. te su za njih dostupni i ogledni primjeri prijavnica.

Za programska područja 7 i 8 trenutno nema otvorenih javnih poziva pa stoga nisu niti objavljeni ogledni primjeri prijavnica. Kao što je navedeno na mrežnim stranicama ogledni primjeri prijavnica bit će vidljivi nakon objave Javnog poziva u tom Programskom području.

4. Pitanje: Kao organizacija koja se bavi postprodukcijom nailazimo na niz problema u svojim aktivnostima, a jedan od najvećih zasigurno je nepostojanje arhivistike odnosno ono što zovemo čuvanjem pamćenja u nekom organiziranom obliku na jednom mjestu. To stanje želimo promijeniti i započeti s uspostavljanjem digitalne arhive. Taj vrlo složen i financijski izdašan posao započeli bi ove godine. Da li unutar  programskih područja možemo zatražiti pomoć u financiranju u uspostavi digitalne arhive i repozitorija.

Odgovor: Svi javni pozivi na predlaganje programa i projekata koji su trenutno otvoreni nalaze se na mrežnim stranicama Zaklade u rubrici Aktivni pozivi, dok su u rubrici Programska područja predstavljena sva programska područja u okviru kojih je Zaklada do sada objavljivala javne pozive. U rubrici Programska područja također se nalaze opisi programskih područja sa svim njihovom specifičnostima, prihvatljivi troškovi, kriteriji za dodjelu sredstava, a za ona programska područja i kategorije u kojima su trenutno otvoreni javni pozivi objavljeni su i ogledni primjeri prijavnica.

Što se tiče specifično financiranja digitalne arhive i repozitorija, za svako programsko područje navedeni su svi prihvatljivi troškovi i aktivnosti pa sugeriramo da detaljnije proučite iste u okviru potreba Vašeg programa/projekta. Što se tiče naravi spomenutog troška, u okviru Programskog područja 1 među prihvatljivim troškovima predviđeni su primjerice „troškovi dokumentiranja rezultata rada organizacije“ te „troškovi nabave, izrade i/ili održavanja digitalnih alata, platformi, mrežnih stranica i sl.“

Napominjemo još jednom da su u rubrici Aktivni pozivi trenutno objavljeni javni pozivi na predlaganje programa i projekata u okviru Programa podrške 2021 s rokom prijave 1. 9. 2021. u šest programskih područja (od PP1 do PP6) za programe i projekte koji će se provoditi u 2022. te su za njih dostupni i ogledni primjeri prijavnica. Dakle, Zaklada ove godine nije raspisala javni poziv u okviru Programskog područja 7: Podrška za organizacijsko i umjetničko pamćenje.

5. Pitanje: Naša udruga registrirana je u Registru udruga i Registru neprofitnih organizacija, ali ne u Registru umjetničkih organizacija. Molili bismo vas pojašnjenje jesmo li s obzirom na djelatnosti navedene u registru uopće prihvatljivi prijavitelji s obzirom na definiciju kome Zaklada pruža financijsku podršku: „Organizacije civilnog društva kojima Zaklada pruža financijsku podršku su udruge i umjetničke organizacije koje djeluju na području suvremene kulture i umjetnosti“, odnosno eliminira li nas automatski kao prijavitelje to što nam kultura nije navedena ni u jednom obliku, iako bi projekt bio u skladu s jednim od programskih područja?

Odgovor: Svrha Zaklade, koja je propisana člankom 3. Zakona o Zakladi "Kultura nova" (NN 90/11), je promicanje i razvoj civilnog društva u Republici Hrvatskoj na području suvremene kulture i umjetnosti. U skladu s navedenom svrhom Programi podrške namijenjeni su organizacijama civilnog društva (udrugama i umjetničkim organizacijama) koje djeluju na području suvremene kulture i umjetnosti. Također, pod pojmom suvremene kulture i umjetnosti Zaklada "Kultura nova" ne podrazumijeva cjelokupnu kulturu i umjetnost koja nastaje u suvremenosti. U Vodiču za prijavu koji se objavljuje za svaki javni poziv u uvodnom tekstu opisano je kako Zaklada "Kultura nova" shvaća suvremenu kulturu i umjetnost. U Vodiču za prijavu također su navedeni prioriteti Programa podrške (kritičnost i refleksivnost, otklon od dominantnih koncepcija, angažiranost, inovativnost i istraživački pristup) iz kojih je moguće iščitati koje su za Zakladu ključne odrednice suvremene kulture i umjetnosti.

Sve prijave kako na razini organizacijskog djelovanja tako i na razini predloženih programa/projekata moraju zadovoljiti 3 od 5 navedenih prioriteta. Prijavitelji prilikom podnošenja prijave na Program podrške u e-prijavnici sami odabiru 3 prioriteta koji u najvećoj mjeri oslikavaju djelovanje njihove organizacije te 3 prioriteta koji u najvećoj mjeri oslikavaju predloženi program/projekt, pri čemu je odabrane prioritete potrebno obrazložiti u e-prijavnici. Povjerenstvo za procjenu kvalitete prijava ocjenjuje organizaciju i relevantnost predloženoga programa/projekta s obzirom na odabrane i u e-prijavnici obrazložene prioritete.

6. Pitanje: U Programskom području 5 bismo išli na među regionalni fokus ali nam nije jasno, s obzirom na to da je Hrvatska u više regija, da li mora biti i jedna zemlja iz jedne regije u kojoj nije Hrvatska a to su 1., 2. i 6. i da li bi onda to recimo mogla biti Njemačka iako je ona i u 2.i u 3. (ovdje je i Hrvatska).

Odgovor: Ako je riječ o regionalnoj suradnji, odnosno o suradnji između zemalja jedne od regija kojoj pripada Republika Hrvatska, da bi prijava bila prihvatljiva u platformu moraju biti uključene najmanje 4 organizacije, uz Hrvatsku iz još najmanje 3 zemlje pripadnice iste regije. Dakle, i Hrvatska i Njemačka su u trećoj definiranoj regiji te bi uz njih u platformu trebale biti uključene još dvije zemlje iz te regije. Također, ako je zadovoljen najmanji propisani broj organizacija iz navedenih zemalja, moguće je uspostaviti suradnju i provoditi aktivnosti i u ostalim europskim zemljama.

7. Pitanje: Na vašoj stranici ne mogu naći kategoriju koja bi opisivala projekt koji namjeravam napraviti. Ja imam status samostalnog umjetnika, dakle ne spadam pod kategoriju organizacija i namjera mi je ostvariti audiovizualni projekt vezan uz new age kulturu. Ja samostalno obavljam sve dijelove projekta, no, naravno dobro bi mi došla financijska pomoć u provedbi. Namjera mi je promovirati new age kulturu kroz vizualne i auditivne medije i elemente koji će biti usklađeni u cjelinu, kojoj je namjera da bude edukativna i zabavna u isto vrijeme.

Odgovor: Svrha Zaklade "Kultura nova", koja je propisana člankom 3. Zakona o Zakladi "Kultura nova" (NN 90/11) je promicanje i razvoj civilnog društva u Republici Hrvatskoj na području suvremene kulture i umjetnosti. U skladu s navedenom svrhom Programi podrške namijenjeni su organizacijama civilnog društva – udrugama i umjetničkim organizacijama – koje djeluju na području suvremene kulture i umjetnosti i koje su upisane u Registar udruga Republike Hrvatske, odnosno u Registar umjetničkih organizacija te Registar neprofitnih organizacija. S obzirom na navedeno pojedinci odnosno samostalni umjetnici nisu prihvatljivi prijavitelji na javne pozive u okviru Programa podrške.

8. Pitanje: Prijavljujemo projekt na PP2: Osmišljavanje i priprema novih programa/projekata, u kategoriji a) osmišljavanje međunarodnih suradničkih projekata do 15,000 kn. Želimo u aktivnosti, uz putovanja naših predstavnika u gradove partnerskih organizacija u inozemstvu, također uvrstiti dolazak predstavnika svih partnerskih organizacija na zajednički završni sastanak u Zagreb, kako bi se mogli svi međusobno upoznati i usuglasiti oko završnih odluka. Jesu li putni troškovi partnera iz inozemstva u Hrvatsku prihvatljivi troškovi unutar aktivnosti osmišljavanja međunarodnih projekata ili se u ovom slučaju podrška odnosi isključivo na naše putovanje u inozemstvo?

Odgovor: U okviru PP2: Osmišljavanje i priprema novih programa/projekata, u kategoriji a) osmišljavanje međunarodnih suradničkih projekata do 15,000 kn prihvatljivi su putni troškovi partnera iz inozemstva angažiranih u aktivnostima, a koji sudjeluju u razvoju budućeg zajedničkog projekta.

9. Pitanje: ove godine razmatramo prijaviti jednogodišnju podršku u PP1 a2) do 100.000 kuna, radi povećanog opsega posla organizacije koja će uključivati zasebnu distribuciju dva filma i knjige, uz redovite programske linije organizacije koje inače provodimo. Zanima nas postoji li mogućnost rangiranja na manju potporu (a1) ako prijava na veću (a2) ne udovolji kriterijima, odnosno gubimo li mogućnost generalne potpore ako se prijavimo samo na veću?

Odgovor: U slučaju da u PP1: Razvojna podrška za organizacije podnesete prijavu u kategoriji a2) razvoj produkcije i/ili distribucije umjetničkih radova, djela i projekata do 100,000 kn te prema postotku ukupno ostvarenih bodova ne uđete na rang listu koju Povjerenstvo predlaže za dodjelu podrške Vaša prijava ne može biti prebačena u kategoriju a1) razvoj produkcije i/ili distribucije umjetničkih radova, djela i projekata do 50,000 kn. Prijavitelji ne mogu, nakon što su podnijeli prijavu na Javni poziv, mijenjati vrstu podrške niti kategoriju za koju su se prijavili.

10. Pitanje: Prijavljujemo projekt u kategoriji PP4 - programske platforme u kojoj nam je jedan od partnera udruga koja je trenutno prijavljena u gradu Zagrebu, ali se mijenja sjedište udruge pa je u tijeku registracija novog sjedišta. Budući da, zbog godišnjih odmora, registracija udruge neće biti realizirana prije sredine rujna, zanima me da li se u ovom slučaju organizacija priznaje kao partner za staru ili novu županiju? Važno je napomenuti da se lokacije za realizaciju prijavljenih programa nalaze u novoj županiji, a ne u Zagrebu pa samim time, nova županija više odgovara prirodi prijave.

Odgovor: S obzirom na to da je upis promjena u tijeku, za navedenu organizaciju u e-prijavnicu možete unijeti nove podatke, odnosno novo sjedište organizacije. Također je u roku za podnošenje prijava potrebno na e-adresu podrska@kulturanova.hr dostaviti preslike Zahtjeva za upis promjene sjedišta organizacije, zapisnika o radu i odlukama, kao i samu odluku, tijela udruge koje je po statutu nadležno za donošenje odluke zbog koje se traži upis promjene u Registar udruga te potvrdu da su navedeni dokumenti predani u nadležni ured na postupanje.

11. Pitanje: Prijavljujemo se na natječaj Zaklade KN u programskom području PP4: Razvoj suradničkih platformi u Republici Hrvatskoj te nas zanima je li moguće budžet strukturirati tako da svaki od partnera dobije svoj udio te njime raspolaže ili ćemo morati prijaviti veliki zajednički budžet po stavkama. U tom kontekstu, je li moguće to prikazati kao produkcijske troškove svake pojedine partnerske organizacije koje bi za te troškove izdale račun nositelju platforme.

Odgovor: U proračun je potrebno unijeti sve troškove koji će biti pokriveni iz sredstava Zaklade. U slučaju odobravanja bespovratnih sredstava Zaklada odobrena sredstva uplaćuje koordinatoru platforme s kojim potpisuje ugovor o financiranju. Koordinator u tom slučaju može izravno trošiti sredstva ili ih dalje transferirati članicama platforme, i to za provedbu aktivnosti u skladu s utvrđenim planom provedbe aktivnosti i proračunom koji su sastavni dio potpisanog ugovora o financiranju. Koordinator transfer sredstava vrši direktno na poslovni račun organizacije članice platforme na temelju ispunjenog obrasca za odobrenjem transfera koji je dostupan svim platformama kojima su odobrena bespovratna sredstva Zaklade. Koordinator je odgovoran za podnošenje svih opisnih i financijskih izvještaja sa zatraženom popratnom dokumentacijom. U slučaju transfera sredstava pojedinim članicama, iste su obavezne koordinatoru dostaviti svu potrebnu popratnu dokumentaciju (izvještaje te preslike računa, ugovora, bankovnih izvoda itd.) vezanu za troškove financirane iz sredstava Zaklade, a koju koordinator zatim prilaže polugodišnjem i/ili završnom izvještaju o provedbi projekta.

12. Pitanje: Prijavili bismo nastavak projekta u Programskom području 4 za sljedeću godinu. Međutim, voditeljica koja se financira kroz sredstva Zaklade, prešla je u tijeku godine s ugovora na radu na ugovor o djelu radi zapošljavanja u punom radnom vremenu na drugom radnom mjestu. Budući da je ona osobna ključna za provođenje ovog programa, pitanje je kako Zaklada gleda na to ako se pri prijavi planira da je osoba prijavljena kroz ugovor o djelu, a ne kroz ugovor o zapošljavanju.

Odgovor: U Programskom području 4 prihvatljivi su troškovi naknada za rad koordinatora i financijskoga administratora suradničke platforme te autora/izvođača/suradnika angažiranih u aktivnostima suradničke platforme na temelju ugovora o radu, ugovora o djelu, ugovora o suradnji, autorskog ugovora i sl. Zaklada na isti način tretira angažman svih prijavljenih suradnika, bez obzira na vrstu ugovora na temelju kojega su angažirani.

13. Pitanje: Prijavljujemo se na PP4 kategorija b). Nekoliko članica nema predsjednike u mandatu pa nas je zanimalo možemo li ih prijaviti kao članice ako priložimo dokumentaciji i njihov zahtjev za upis promjena u Registar udruga jer je moguće da rješenje neće dobiti na vrijeme?

Odgovor: Zaklada dodatnu dokumentaciju traži isključivo od onih prijavitelja kojima budu odobrena bespovratna sredstva u okviru javnog poziva na koji su se prijavili. U skladu s navedenim, Zaklada će za organizacije koje su registrirane kao udruge podatke o tome jesu li osobe ovlaštene za zastupanje organizacije u mandatu provjeravati uvidom u Registar udruga Republike Hrvatske, nakon objave rezultata Programa podrške 2021. Međutim, sve članice platforme prilikom podnošenja prijave moraju biti upisane u matični registar. Zaklada će prilikom komisijske provjere formalnih uvjeta podatke o tome jesu li udruge i umjetničke organizacije upisane u odgovarajući registar provjeravati uvidom u Registar udruga, Registar umjetničkih organizacija te Registar neprofitnih organizacija.

14. Pitanje: Pitanje je vezano za prijavu u PP1 kategoriji a2. Zanima nas na koji način vlasniku obrta možemo isplatiti honorar i u kojem postotku od cjelokupnog iznosa? Uzimajući u obzir da u troškovnik planiramo uvrstiti i plaću za voditelja projekta na pola radnog vremena koja iznosi 25% projekta.

Odgovor: U Programskom području 1 prihvatljivi su troškovi naknada za rad menadžera, producenata, programskih/projektnih voditelja, financijskih administratora, voditelja ureda i drugih izvršitelja operativnih poslova te drugih sudionika programa po ugovoru o djelu, ugovoru o suradnji, studentskom ugovoru, autorskom ugovoru kao i računi izdani od strane fizičkih osoba koje obavljaju registriranu/samostalnu djelatnost. Prilikom ispunjavanja prijavnice vodite računa o tome da trošak koji se odnosi na fizičke osobe koje obavljaju registriranu/samostalnu djelatnost ne unosite u prvo, nego u treće poglavlje proračuna.

15. Pitanje: Postoji li mogućnost da su u Programskom području 2 međunarodni partneri fizičke osobe (autori programa i kustosi) kojima bi se putem natječaja financirao dolazak u Hrvatsku radi pregleda lokacije i ostalih aktivnosti.

Odgovor: U programskom području 2 u okviru Programa podrške 2021 Zaklada nije propisala pravni status suradnika s kojima se uspostavlja suradnja te partneri mogu biti i fizičke osobe. Međutim treba imati na umu da je podrška u ovoj kategoriji namijenjena za dogovaranje suradnje između prijavitelja i partnera iz inozemstva u svrhu osmišljavanja i razrade budućeg zajedničkog projekta koji će se razviti nakon ove podrške, što uključuje pripremu i održavanje partnerskih sastanaka u svrhu razvijanja same projektne ideje u koju će biti uključeni svi partneri i postavljanje cjelokupnog okvira suradnje. Treba imati na umu da u okviru ovoga programskog područje nije moguće ostvariti podršku za produkciju i distribuciju postojećih ili novih projekata. Ako prijavitelj u ovoj kategoriji prijavi produkciju, distribuciju ili prezentaciju/promociju već osmišljenog međunarodnog suradničkog projekta ili ne opiše u e-prijavnici aktivnosti koje se odnose isključivo na dogovaranje suradnje između prijavitelja i partnera iz inozemstva tijekom procesa osmišljavanja i razrade budućeg zajedničkog projekta, prijava neće biti prihvatljiva.

16. Pitanje: Može li se u okviru PP1a1 tražiti sredstva za naknadu za rad (putem ugovora o radu) na pola radnog vremena za voditelja organizacije koji je ujedno i osnivač? Također, postoji li mogućnost isplate troškova za rad producenta preko računa koji izdaje putem svojeg obrta?

Odgovor: Ako je voditelj organizacije, odnosno osnivač, zaposlen u organizaciji na temelju ugovora o radu tada se u okviru Programskog područja 1 mogu zatražiti sredstva za pokrivanje njegove plaće u okviru poglavlja proračuna "Troškovi naknada za rad menadžera, producenata, programskih/projektnih voditelja, financijskih administratora, voditelja ureda i drugih izvršitelja operativnih poslova od nesamostalnog rada (isključivo ugovor o radu)." Prijavitelj sam odlučuje hoće li u tom poglavlju prikazati bruto 1 ili bruto 2, odnosno cjelokupan trošak poslodavca, pri čemu treba imati na umu da u bruto 2 ne ulazi naknada za prijevoz, koji je moguće prikazati u okviru poglavlja proračuna Neoporezivi primici zaposlenika. Također treba voditi računa o tome da iz poglavlja proračuna koje se odnosi na ovu grupu prihvatljivih troškova u slučaju odobravanja bespovratnih sredstava tijekom provedbe programa/projekta nije moguće ukidati one stavke za koje su ostvareni bodovi prilikom procjene kvalitete prijava.

Što se tiče isplate troškova naknada za rad producenta prihvatljivi su računi izdani od strane fizičkih osoba koje obavljaju registriranu/samostalnu djelatnost. Prilikom ispunjavanja prijavnice vodite računa o tome da trošak koji se odnosi na fizičke osobe koje obavljaju registriranu/samostalnu djelatnost ne unosite u prvo, nego u treće poglavlje proračuna te da treba navesti.

17. Pitanje: Da li je u Programskom području 5 za međuregionalnu suradnju pored najmanje 2 organizacije iz regije u koju spada HR (npr. Centralna ili Jugoistočna Europa), prihvatljivo umjesto još “najmanje 2 organizacije iz druge regije” prijaviti 2 organizacije, ali ne iz jedne druge nego iz dvije različite regije s kojima se uspostavlja suradnja: npr. 1 iz Istočne Europe i 1 iz Zapadne Europe?.

Odgovor: U Programskom području 5, ako je riječ o međuregionalnoj suradnji, u provedbu aktivnosti platforme moraju biti uključene najmanje 4 organizacije iz najmanje 4 europske države, od kojih uz Hrvatsku najmanje 1 organizacija mora pripadati istoj regiji, a najmanje 2 organizacije moraju biti iz druge regije s kojom se uspostavlja suradnja, što je ujedno i formalni uvjet. Ako je zadovoljen najmanji propisani broj organizacija iz navedenih zemalja, moguće je uspostaviti suradnju i provoditi aktivnosti i u ostalim europskim zemljama iz različitih regija.

18. Pitanje: Javljam se s pitanjem vezanim uz javne pozive na programe podrške 2021. s rokom 1.9. Ove godine među e-prijavnicama nisu ponuđene prošlogodišnje kategorije PP6 Podrška za razvoj publike i PP7 Podrška za organizacijsko i umjetničko pamćenje, pa me zanima hoće li naknadno biti objavljeni pozivi za te kategorije?

Odgovor: Zaklada je javne pozive u okviru Programa podrške 2021 s rokom prijave 1. 9. 2021. raspisala u skladu s trenutnim prihodima od igara na sreću, odnosno proračunom, u šest programskih područja.

Programsko područje 6, u okviru kojega je Zaklada pružala podršku za razvoj publike, raspisano je i ove godine, ali u drugačijem formatu. Naime, nakon nekoliko godina pružanja podrške za razvoj publike te organiziranja obrazovnih programa u tom području Zaklada je prepoznala važnost pružanja podrške organizacijama za provedbu njihove organizacijske transformacije prema smještanju publike u središte organizacijskog i programskog djelovanja, odnosno za razvoj praksi sudjelovanja u kulturi. Podrška za razvoj praksi sudjelovanja u kulturi omogućit će organizacijama uspostavu dugoročnog, strateškog i dinamičnog procesa transformacije cjelokupne organizacije prema smještanju publike u središte organizacije.

Što se tiče Programskog područja 7, ono nije otvoreno u okviru Programa podrške 2021 s rokom prijave 1. 9. 2021. U skladu s Pravilnikom o uvjetima i postupku za dodjelu sredstava Zaklada može odlučiti pojedine javne pozive ne raspisivati svake godine, ali isto tako Zaklada može ovisno o prihodima od igara na sreću donijeti odluku o naknadnom raspisivanju javnih poziva.

19. Pitanje: Umjetnička organizacija u posljednje 3 godine nije bila aktivna, nije ostvarila nikakav prihod pa tako nije podnosila niti godišnji financijski izvještaj. Da li smo time isključeni iz mogućnosti javljanja na natječaj?

Odgovor: Organizacije koje u prethodnoj godini nisu imale poslovnih aktivnosti mogu sudjelovati na Zakladinim javnim pozivima ako su u roku propisanom za predaju godišnjih financijskih izvještaja Ministarstvu financija dostavile Izjavu o neaktivnosti za prethodnu godinu, a što će Zaklada provjeravati uvidom u Registar neprofitnih organizacija. Ako Izjava o neaktivnosti za prethodnu godinu nije predana, prijava će biti isključena iz daljnjeg postupka.

20. Pitanje: Imamo pitanje vezano uz ispunjavanje podataka o organizaciji koji se referiraju na prihode i rashode u 2020. godini - da li bismo trebali upisivati podatke iz godišnjeg financijskog izvještaja (koji uključuju amortizaciju dugotrajne imovine, odgođene prihode itd.) ili realne prihode od donacija neovisno o tome kako su prikazani u godišnjem financijskom izvještaju?

Odgovor: Kao što je navedeno u Vodiču za prijavu na Program podrške 2021 na str. 30 te na mrežnim stranicama Zaklade podaci o prihodima koje je organizacija ostvarila navedeni u e-prijavnici moraju biti usklađeni s podacima navedenima u godišnjem financijskom izvještaju. Ako Zaklada uvidom u Registar neprofitnih organizacija utvrdi da podaci o prihodima navedeni u e-prijavnici nisu usklađeni s podacima navedenim u godišnjem financijskom izvještaju, Zaklada može isključiti prijavu iz postupka dodjele bespovratnih sredstava.

21. Pitanje: Zanima nas kako funkcionira outsourceanje suradnika iz drugih država u Programskom području 5? Voljeli pametno bismo preraspodijeliti poslove između partnerskih organizacije. Konkretno, je li moguće za vođenje papira i praćenje financija projekta angažirati osobu koja je iz partnerske zemlje tj nije iz Hrvatske ako za to postoji dobar razlog?  Ili primjerice angažirati osobu za dizajn preko autorskog ugovora?

Odgovor: S obzirom na to da je svrha Zaklade propisana člankom 3. Zakona o Zakladi "Kultura nova" (NN 90/11) promicanje i razvoj civilnog društva u Republici Hrvatskoj na području suvremene kulture i umjetnosti, u skladu s navedenim definirani su uvjeti koji se odnose na sva programska područja. Tako je u Programskom području 5 propisano da  koordinator platforme može biti udruga ili umjetnička organizacija na području suvremene kulture i umjetnosti, registrirana u Republici Hrvatskoj te da su troškovi nastali izvan teritorija Republike Hrvatske prihvatljivi uz uvjet da je organizacija iz Republike Hrvatske suorganizator aktivnosti, a što se odnosi i na troškove naknada za rad autora/izvođača/suradnika angažiranih u aktivnostima suradničke platforme po autorskom ugovoru, ugovoru o djelu, ugovoru o suradnji, studentskom ugovoru i sl. Ako želite da financijsko praćenje projekta radi osoba iz partnerske organizacije koja nije iz Republike Hrvatske ta partnerska organizacija i koordinator platforme (odnosno organizacija iz Hrvatske) bi trebali sudjelovati u svim aktivnostima platforme te voditi financijsko poslovanje u skladu s propisima važećim u Republici Hrvatskoj.

Napominjemo da u slučaju odobravanja bespovratnih sredstava Zaklada odobrena sredstva uplaćuje koordinatoru platforme, s kojim potpisuje ugovor o financiranju. Koordinator u tom slučaju može izravno trošiti sredstva ili ih dalje transferirati isključivo onim članicama koje su registrirane u Republici Hrvatskoj. Organizacija registrirana u Republici Hrvatskoj izravno plaća troškove koji nastaju izvan teritorija Republike Hrvatske uz uvjet da je organizacija iz Republike Hrvatske suorganizator aktivnosti.

22. Pitanje: Pitanje je vezano za suradničke programske platforme na nacionalnoj razini. Da li je moguće kao članicu uključiti ustanovu u RH u polju obrazovanja, konkretno akademiju likovnih umjetnosti?

Odgovor: U programskom području 4 prihvatljive članice suradničke platforme su udruge ili umjetničke organizacije na području suvremene kulture i umjetnosti koje su registrirane u Republici Hrvatskoj te udruge iz bilo kojeg područja djelovanja civilnog društva, zatim ustanove u kulturi i drugi pravni subjekti u kulturi, registrirani u Republici Hrvatskoj. U skladu s navedenim, ustanova u polju obrazovanja nije prihvatljiva članica suradničke platforme.

23. Pitanje: Zanima me da li u Programskom području 1 pod Troškovi dokumentiranja rezultata rada organizacije, su troškovi projektni ili operativni, a pod pitanjem "Molimo vas da ovdje obrazložite stavke proračuna za koje tražite financiranje od Zaklade te da ih stavite u suodnos s ukupnom vrijednošću predloženog programa/projekta." misli li se na ukupnu vrijednost projekta, tj. vrijednost projekta i sa sredstvima  od zaklade i od donacija.

Odgovor: U Programskom području 1 pod trošak dokumentiranja rezultata rada organizacije možete staviti bilo koji trošak koji se odnosi na dokumentiranje cjelokupnog rada organizacije. U pitanju u kojem treba obrazložiti stavke proračuna za koje tražite financiranje od Zaklade te ih staviti u suodnos s ukupnom vrijednošću predloženog programa/projekta pod ukupnom vrijednošću misli se na ukupan iznos predviđenih troškova za program/projekt iz svih izvora.

24. Pitanje: Možemo li u Programskom području 1 u pitanju gdje treba navesti koje smo sve izvore financiranja (uključujući i Zakladu "Kultura nova") predvidjeli za navedeni program/projekt navesti i tzv. sponzorski paket - to uključuje javne natječaje od nekolicine privrednih subjekata poput HEP-a, osiguranja i sličnih.

Odgovor: U Programskom području 1 kao izvor financiranja koji je namijenjen financiranju aktivnosti programa/projekata prihvatljiva su i sredstva iz javnih ili privatnih izvora, kao i ona stečena samoprihodovanjem, volonterskim i in-kind doprinosima. U skladu s navedenim prihvatljivi su i sponzorski paketi.

25. Pitanje: Možemo li izostaviti odgovor na pitanje o neoporezivim primicima zaposlenika  jer nam to ovisi o rezultatima prijavnice, pa ga kamoli sreće naknadno dopuniti.

Odgovor: Zaklada je u e-prijavnici definirala poglavlja proračuna koja se odnose isključivo na prihvatljive troškove, a prijavitelji prilikom ispunjavanja e-prijavnice sami odabiru poglavlja proračuna (jedno ili više) za koje/a traže podršku od Zaklade. Također, u slučaju odobravanja sredstava moguće je tijekom provedbe programa/projekta zatražiti izmjenu/prenamjenu proračuna. U skladu s navedenim, neoporezive primitke zaposlenika ne morate staviti prilikom podnošenja prijave, a u slučaju da sredstva budu odobrena moći ćete zatražiti izmjenu/prenamjenu/proračuna te ih naknadno uvrstiti.

26. Pitanje: Uslijed nedostatka znakova smijemo li riječi spajati s interpunkcijskim znakovima (bez razmaka iza zareza, točke i slično...)?

Odgovor: Na koji način ćete popunjavati prijavnicu ovisi o Vama, ali napominjemo da prijavnica treba biti kvalitetno napisana u smislu jasnoće i artikulacije odgovora na svako postavljeno pitanje te bi trebala biti čitka i prohodna. Navedeno se vrednuje u okviru definiranog kriterija Jasnoća i cjelovitost prijavnice.

27. Pitanje: Pitanje je vezano za kategoriju upravljanja prostorima za kulturu i umjetnost. U dokumentaciji i vodiču nismo uspjeli pronaći informaciju o tome da li prostor treba biti u vlastitom/gradskom vlasništvu ili je moguće biti u zakupu kod pravne osobe pa bismo Vas molili potvrdu.

Odgovor: Zaklada nije propisala u čijem vlasništvu treba biti prostor kojim organizacija upravlja te od prijavitelja ne traži da imaju potpisan ugovor o korištenju prostora. U skladu s navedenim, prostor kojim upravlja Vaša organizacija može biti u zakupu kod pravne osobe. Da bi prijava bila prihvatljiva prostor za kulturu i umjetnost mora biti otvoren javnosti, publici i sudionicima kulturnog i umjetničkog programa, odnosno mora se temeljiti na javnim kulturnim i umjetničkim događanjima (npr. filmske projekcije, kazališne predstave, koncerti, okrugli stolovi itd.).

28. Pitanje: Koliko vidim, među kategorijama programa podrške za 2022 godinu više ne postoji kategorija podrške za organizacijsko i umjetničko pamćenje. Da li je ta kategorija trajno ukinuta? Ako da, da li je moguće projekt digitalizacije arhive prijaviti u neku od postojećih kategorija programa podrške?

Odgovor: Zaklada je javne pozive u okviru Programa podrške 2021 s rokom prijave 1. 9. 2021. raspisala u skladu s trenutnim prihodima od igara na sreću, odnosno proračunom, u šest programskih područja. Iako Programsko područje 7, nije otvoreno u okviru aktualnih javnih poziva, ono nije trajno ukinuto. U skladu s Pravilnikom o uvjetima i postupku za dodjelu sredstava Zaklada može odlučiti pojedine javne pozive ne raspisivati svake godine, ali isto tako Zaklada može ovisno o prihodima od igara na sreću donijeti odluku o naknadnom raspisivanju javnih poziva.
Što se tiče digitalizacije arhiva napominjemo da su u Programskom području 1 prihvatljivi "Troškovi dokumentiranja rezultata rada organizacije" te "Troškovi nabave, izrade i/ili održavanja digitalnih alata, platformi, mrežnih stranica i sl." uz napomenu da se prijava u Programskom području 1 mora temeljiti na produkciji i/ili distribuciji umjetničkih radova, djela i projekata.

29. Pitanje: U sklopu Programa podrške 2021, unutar programskog područja PP5, Turska nije navedena kao potencijalna zemlja partner ni u jednoj od 6 regija. Postoji li mogućnost uključivanja organizacije iz Turske u suradničku platformu kao punopravnog člana u slučaju da sama zemlja nije navedena unutar postojećih regija, odnosno postoji li uopće mogućnost raspodjele financijskih sredstava Zaklade na aktivnosti koje se odvijaju u takvoj zemlji?

Odgovor: U Programskom području 5 kao punopravnu članicu platforme možete uključiti i organizaciju iz Turske uz uvjet da je zadovoljen minimalni propisani broj organizacija u sastavu suradničke platforme, najmanje 4 organizacije iz najmanje 4 europske države. Ako je riječ o regionalnoj suradnji: iz Hrvatske i 3 zemlje iz iste regije, a ako je riječ o međuregionalnoj suradnji iz Hrvatske i 1 zemlje iz iste regije te iz najmanje 2 zemlje iz druge regije. Članica iz Turske, kao i sve ostale članice platforme, preuzima odgovornost za sudjelovanje u provedbi, kako na sadržajnoj tako i na financijskoj razini.

×
Ova internetska stranica koristi kolačiće (cookies) za potrebe analize statistike posjeta. Pri tome se ne prikupljaju niti obrađuju osobni podaci. Korištenjem stranice prihvaćate i njene uvjete korištenja.
Prilagodba pristupačnosti: Kontrast Promjena kontrasta / Change contrast Pismo Promjena pisma / Change type