K.U.U. PROMO-ART
Projekti u 2024 godini
-
Estetika skrivenog (2024.)
- Programsko područje:
- Organizacijski razvoj
- Odobreni iznos:
- 8,000.00kn
- Kategorija:
- Treća kategorija do 10,000 eura
- Opis projekta:
- Program je fokusiran na istraživanje novih umjetničkih formi kroz primjenu AI-a i naprednih tehnologija, s ciljem obogaćivanja suvremene umjetničke scene, posebno u sredinama s manje razvijenom kulturom. Svi projekti proizašli su iz ideje o povezivanju tehnologije i umjetnosti, omogućujući publici aktivno sudjelovanje u stvaranju umjetničkih djela. Projekt "Publika kao zvuk" spaja detektore pokreta, zvuk, svjetlo i interaktivnost stvarajući dinamična iskustva gdje sudionici postaju kreatori glazbe i vizuala. Istraživanje "gestualno sučelje" dodatno istražuje mogućnosti upravljanja glazbenim parametrima pjesama samo pokretima ruku, omogućujući korisnicima da manipuliraju glazbom u realnom vremenu kroz intuitivne geste. Predstavit će se i multimedijalni recital suvremene glazbe, u kojem se djela avangardnih skladatelja prikazuju kroz kombinaciju vizualnih projekcija i programiranih svjetlosnih efekata. Tu su i edukativna predavanja o elektroničkoj glazbi, kao i izložba interaktivnih glazbenih videoigara. Ovaj sveobuhvatni pristup stvara jedinstvenu platformu za sudjelovanje, učenje i istraživanje, čime se potiče inovacija i kreativno izražavanje kroz suvremene medije.
Ostali projekti
-
Svijet zvuka i koda: Glazbena inovacija kroz tehnološku ekspresiju (2023.)
- Programsko područje:
- Organizacijski razvoj
- Odobreni iznos:
- 9,000kn
- Kategorija:
- Treća kategorija do 10,000 eura
- Opis projekta:
- Udruga je prepoznala jaz između suvremene umjetnosti i mladih te, inspirirani uspjehom projekta "Videoigranje s umjetnošću", pod vodstvom umjetnika Filipa Merčepa, planira inovativno povezati svijet videoigara i proces sviranja glazbenih instrumenata. Mladi često izbjegavaju učenje instrumenata smatrajući ga prezahtjevnim. Međutim, brzo savladavaju upravljanje računalnim džojsticima tijekom igranja videoigara. Ideja je stvoriti igre koje spajaju ove svjetove. Ovaj put, umjesto standardnih kontrolera, igrači će koristiti stvarne glazbene instrumente poput elektroničkih klavijatura, gitara i bubnjeva kako bi upravljali igrama. Cilj je educirati ih o osnovama sviranja kroz zabavan i interaktivan proces. Paralelno s tim projektom, organizirat će se radionica "Osnove elektroničke glazbe" uz umjetnike Filipa Merčepa i Tomislava Olivera, koja će sudionicima pružiti teorijsko i praktično znanje o fizici zvukovnih sinteza, mogućnostima digitalnih radnih stanica, a cilj radionice je voditi sudionike do njihovih prvih elektroničkih kompozicija. U suradnji s gradom Samoborom i POU Samobor, organizirat će se i audiovizualna izložba "Videoigranje s umjetnošću", gdje će posjetitelji iskusiti interaktivne videoigre upravljane stvarnim instrumentima. Nadalje, duo Digital Twin, sastavljen od Filipa Merčepa i kolege Boya van Ooijena, izvest će koncert koji će koristiti algoritam za prepoznavanje palica koje su sami razvili kako bi stvorili interaktivno audiovizualno iskustvo. Očekuje se da će ova inicijativa pomoći smanjiti jaz između umjetnosti i mladih, potičući ih da istraže svijet glazbe i umjetnosti putem inovativnih i interaktivnih događanja.
-
"Spektralne mogućnosti: Koncert i Instalacije" (2022.)
- Programsko područje:
- Podrška za organizacijski razvoj
- Odobreni iznos:
- 45,000kn
- Kategorija:
- Srednja podrška do 50.000 kn, Razvoj produkcije i/ili distribucije umjetničkih radova, djela i projekata
- Opis projekta:
- Projekt "Spektralne mogućnosti" Filipa Merčepa sastoji se od dva autorska projekta koje će predstaviti u 2023. Projekti su nastali iz želje da se računalnom tehnologijom prošire mogućnosti klasičnih instrumenata i percepcija suvremene umjetnosti. Koncert u travnju predstavit će uređaj za detekciju spektralnih boja instrumenta na kojem Merčep radi zadnje dvije godine. Na tom će se koncertu uz nova djela mladih hrvatskih autora predstaviti i djela koja su postala temeljem udaraljkaškog repertoara – na audiovizualan način! Uređaj je poseban jer s "Machine Learning" algoritmom može detektirati spektralne promjene u zvuku, što je veliki napredak za svijet uživo kontrolirane elektronike koji je trenutno aktualan. Instalacija "Videoigranje s umjetnošću" interaktivna je izložba koja predstavlja audio-vizualnu umjetnost kroz popularni pristup igranja videoigrica. Umjetnici će napraviti audio, vizualne i audio-vizualne instalacije s kojima će se posjetitelji moći igrati koristeći se različitim kontrolerima! Zatvaranje izložbe je u formi koncerta kojim će se pokazati kako "videoigranje" audio-vizualne glazbe također može biti kontrolirano i samim glazbenim instrumentima.
-
Machine Learning palica za vibrafon (2020.)
- Programsko područje:
- Razvoj novih umjetničkih ideja
- Odobreni iznos:
- 19,000.00kn
- Kategorija:
- Razvoj novih umjetničkih ideja
- Opis projekta:
- Projekt Machine Learning palica za vibrafon nastavak je znanstvenog rada "50 shades of vibraphone" Filipa Merčepa. Ovo umjetničkog istraživanja naučit će kompjuter da za vrijeme sviranja umjetnika na vibrafonu, uz pomoć Machine Learning (grane umjetne inteligencije), prepoznaje različite vrste udaraljkaških palica s kojima izvođač nastupa. Pritom će se razviti aplikaciju koja će moći mapirati (povezivati) prepoznate palice s parametrima za stvaranje i kontrolu audio-vizualne elektroničke glazbe. To će dovesti do toga da će izvođač moći kontrolirati razne efekte i podešavati parametre samo mijenjajući palice. Spektri frekvencija koji proizlaze iz različitih materijala kuglica unutar palice i različiti tipova konaca kojima se vežu palicama daju svoj specifičan zvuk i time ostavljaju unikatan digitalni trag, koji će se kroz istraživanje pretvoriti u skriptu podataka potrebnu da bi ih kompjuter prepoznao. Kao opći cilj istraživanja razvile bi se nove tehnike sviranja, improviziranja, skladanja i kreiranja suvremene elektroničke audio-vizualne glazbe.