Umjetnička organizacija Grupa Kugla,glumačka trupa
Projekti u 2024 godini
-
Schillerova i Arijadnina djeca (2024.)
- Programsko područje:
- Organizacijski razvoj
- Odobreni iznos:
- 18,000.00kn
- Kategorija:
- Druga kategorija do 18,000 eura
- Opis projekta:
- Projekt pod naslovom "Schilllerova i Arijadnina djeca" čine pet izvođačkih platformi koje prakticiraju pojam ekstremnog odučavanja odnoseći se na pojedinačne ili kolektivne zorne predmete, pristupačne osjetnom doživljavanju u formi slika-riječ i zvuk-slika. Umjetnički materijali na kojima se radi nastali su na području književnosti, filozofije, video i filmske umjetnosti, filozofije pedagogije. Teza tog ekstremnog odučavanja je prihvatiti da na naš razgovor drugi odgovori, a da doista ne razumijemo ono što kaže. Otrgnuti se težnji za shvaćanjem svega onoga što se događa između "djece i ljudi", otrgnuti se našoj želji da vidimo kako je edukativni odnos završio, poput trgovačkog odnosa, u savršeno čitljivoj razmjeni, transparentnoj, mjerljivoj i nimalo dvosmislenoj. Prežaliti vještinu kako bismo prihvatili izdizanje drugog u njegovoj drugosti. Takvo ekstremno umjetničko odučavanje kroz estetski odgoj je naputak za otvorenost spram bivstvovanja svakog, ma koliko drukčijeg bivstvujućeg, ono je suprotno svakom pojmu totalitarizma u zajednici malih i odraslih ljudi.
Ostali projekti
-
Katakaokatastrofa vs Akceleracionizam Konji (2023.)
- Programsko područje:
- Organizacijski razvoj
- Odobreni iznos:
- 14,400kn
- Kategorija:
- Druga kategorija do 18,000 eura
- Opis projekta:
- Projekt čini 6 raznovrsnih programskih jedinica čija je realizacija raspoređena tijekom 2024. godine na prostorima bivše tvornice Jedinstvo, danas Pogona – doma nezavisne kulture u Zagrebu. Instalacije za izvođenje ekstremnog muzičkog kazališta bit će izgrađene i pokretane u okviru redovnog programa Pogon Velika dvorana, Maloj dvorani pod naslovom "Dnevni boravak", Velikoj dvorani – "Labirint", i Parainstitutu Indoš – "Alatnica". To su redom: Rezidencija Pogon Jedinstvo / Svi pričaju o vremenu, mi ne!; Šahto-kultura / Instalacija Labirint; Šahto-kultura / Šahtofonska radionica Konji; Šahto-kultura / Šahtofonska radionica Akceleracionizam; Šahto-kultura / Panika pod suncem; Šahto-kultura / Rotulus Homo sacer. Najveća koncentracija izvođenja umjetničkih materijala zamišljena je u okviru instalacije Labirint pod sveobuhvatnim naslovom Šahto-kultura u specifičnom odnosu koji stvara pojam tragičnog obrata ili katakaokatastrofe razlogovane stvaranjem negativnih činjenica u svakodnevici socijalnih, ratnih, ekoloških politika na Zemlji. Ovim katakaokatastrofacijama suprotstavljamo činjenice umjetničke proizvodnje koje imaju za svrhu poništavati te mračne obrate kroz performativno-radioničku praksu koje re-obraćuje negacije u pozitivacije afirmirajući teško stečeno stoljećima pravo ljudi, životinja, prirode na uvjete radosnog življenja i umiranja u svojoj maksimalnoj zrelosti u okolišu koji se podržava i neprestano pozitivno obnavlja. Umjetnički arkestar koji radi na presudnom obratu ubrzanog stvaranja pozitivnih izvedbi- pozitivne (r)evolucije umjetničkom praksom čine post-punk glazbenici, multimedijalni umjetnici, performeri, dramski umjetnici, polaznici radionica šahtofonija za djecu i odrasle, impro glazbenici, dizajneri i arhitekti, šahtofonisti i šahtofonistice.
-
"mitofonije niti sampladelije ismene" (2022.)
- Programsko područje:
- Podrška za organizacijski razvoj
- Odobreni iznos:
- 90,000kn
- Kategorija:
- Velika podrška do 100.000 kn, Razvoj produkcije i/ili distribucije umjetničkih radova, djela i projekata
- Opis projekta:
- Projekt isprepliće tri komprimirana mitofonska sadržaja koji jedan drugome dolaze u najveću blizinu dodirujući se rukom, jednom ili više uraslih glava, teturavim hodom, krećući se uz zajedničku nit na granici između mitofonemskih procijepa. Materijali s kojima radimo su tekstualnog, auditivnog ili vizualnog karaktera, imaju karakteristike lažnog mita, mit-nelogični su radom pra-autentičnih autorskih intervencija Robić-Romero-Šilović, pretvoreni su u formu mitofonije-akustične instalacije koja je slušno-dodirna, naša koža i naše uši je čuju kao dozvoljeno radioaktivno zujanje, kao napetost bez mogućnosti olakšanja. Što je mit-nelogično u defetizmu ruku i uraslih glava oko niti u šestom allelomorfu-zlom radixu, neodlučnosti i servilnosti Ismene, kanibalske gladi zombija u noći živih mrtvaca, postavljajući pitanje o volji za nemoć konstruira se proširena bučna kulisa u kojoj povremeno izviruju zamagljene oči, zaglušeno uho i zakrvavljena usta protagonista. Zazornost koju proizvodi svaki od mitofona proizlazi iz analize zla protiv kojeg se djeluje kroz živu umjetničku praksu fonosnagom protiv negativizma svjetskog kolektivnog ili individualnog stanja uma u kojemu danas živimo.
-
Pancerizam gamelofonije (2022.)
- Programsko područje:
- Razvoj novih umjetničkih ideja
- Odobreni iznos:
- 20,000kn
- Kategorija:
- Razvoj novih umjetničkih ideja
- Opis projekta:
- Projekt pancerizam gamelofonije koji se razvija zagovara ideju polimuzikalnosti, odnosno ideju da svako ljudsko biće može naučiti razumjeti bilo koju vrstu glazbe. Instrumentarij koji bi se izgradio za potrebe razvoja umjetničke ideje pancerizirane gamelofonije je: limena violina i željeni stol-gong nategnut oprugama, dva trombona – kvadratni i valjkasti, dvovrata bas-električna gitara u šahtofonskoj metalnoj kutiji, bas harmonika i harmonika dugmetara zatvorene i pričvršćene u šahtovima, dva bravarska stola ispunjena smolastim utezima naseljenih gumenim i drvenim čekićima (sama riječ gamelan, kada se govori samo o instrumentima, dolazi od javanskog basa gamel, vrsta čekića slična kovačkom), dva gus šahtofona s dva ručna šahtofona povezana opružnom žicom, dva limena panela zvučno animirana trenjem i vibracijama aku bušilicama, pancerizirani duo megafona sa zvukom sirene i zumerima. Svi oni bi mogli činiti naš urbani gamelan arkestar za razliku od tradicionalnog gamelan orkestra. Metalofoniju gamelana želi se približiti metalofoniji panceriziranih instrumenata koje bi se koristilo u parovima, razvijajući grafičke partiturne duete i slažući ih u arkestralnu formaciju.
-
Craniologije versus Kvadrofobije (2021.)
- Programsko područje:
- Razvojna podrška za organizacije
- Odobreni iznos:
- 100,000kn
- Kategorija:
- Razvoj produkcije i/ili distribucije umjetničkih radova, djela i projekata do 100,000 kn
- Opis projekta:
- Godišnji projekt pod naslovom "Craniologije versus Kvadrofobije" čine četiri izvođačke platforme koje prakticiraju metajezičnost, intertekstualnost i intermedijalnost rada s poetskim materijalima u odnosu na tematiku nerazumljivog razloga, zaražljivosti, mnoštvenosti lubanja bubanja lupanja i emocijama straha nasuprot forenzičko-dokumentarističkim materijalima koji sadrže pojmove craniuma i jednog mega abecedarija fobija. Kroz novonastale estetičke relacije uspostavljaju se neprekinute linije komunikacije s pojedinačnim zornim predmetima, pristupačnim osjetnom doživljavanju u formi slike-riječi, zvuka-šuma, kretanja-gesta. Primjenjujući raznovrsne tehnike u već zasluženim šahtofonskim formama notno glazbenih apstrakcija šaht-rečeničnih rezova, opružnih fonija, pokretnih nadzornih slika, šahtofonskih skulptura, holografona gradi se zajednička platforma za prizemlje, prvi kat, drugi kat i tavan Kuće ekstremnog muzičkog kazališta. Izvedbeno je organizacija u stalnom kretanju između koda književnosti i koda likovno-multimedijalnih praksi, kodificiranja jezika i raznovrsnih estetika dekodifikacije uhvaćenog umskog umjetničkog materijala u instalacijama za izvođenje u javnom ili galerijskom prostoru.
-
Sampladelija u noći živih mrtvaca (2021.)
- Programsko područje:
- Razvoj novih umjetničkih ideja
- Odobreni iznos:
- 20,000kn
- Kategorija:
- Razvoj novih umjetničkih ideja
- Opis projekta:
- Razvoj umjetničke ideje temelji se na upotrebi pojma "prisvajanja" glazbenih matrica i njihovog sampliranja proizašlih izvorno iz horor filma "Noć živih mrtvaca", čime se razvijaju novi umjetnički koncepti radeći s pojmom umjetničkog prisvajanja i metodama plunderfonije na konkretnom materijalu koji je sakupljen kao remiks izdanje etikete "400 usamljenih udaraca". Plunderfonika se može smatrati oblikom zvučnog kolaža koji želimo istražiti i razviti na konkretnom audio zapisu muzičkih brojeva iz filma. U teorijskom smislu razvoj umjetničke ideje sampliranja u noći živih mrtvaca prožima se sa supkulturnom filozofijom sampliranja britanskog teoretičara, umjetnika i kustosa Kodwo Eshuna, njegovog razmišljanja o pojmu sampladelije iz knjige "Briljantnije od sunca". Ova umjetnička ideja trebala bi se razvijati u smislu dekonstruiranja savršeno zvučno izoliranog filmskog studija bez jeke i njegovih snimljenih matrica zamišljenih za slušanje u ne-kinematografskim uvjetima, gestualnog iskorištavanja akustičkih fragmenata uskladištenih u magnetofonima i nakratko vraćanja proizvodnje zvuka rukama koje rade s magnetofonskim vrpcama, njihovim digitaliziranjem i transferom u e-formate.
-
Manifesti Parainstituta Indoš (2020.)
- Programsko područje:
- Podrška za organizacijsko i umjetničko pamćenje
- Odobreni iznos:
- 38,000.00kn
- Kategorija:
- Podrška za kontinuirane projekte do 40.000 kn
- Opis projekta:
- Izvedbene video instalacije Manifesti Parainstituta Indoš otvaraju seriju izvedbenih post-manifesta za specifične prostore u kojima se uživo remedijaliziraju slike i zvukovi alatnice Parainstituta Indoš za instrumente i izvođače zazorne proizvodnje prisutnosti nakon budućnosti. Ovaj artistički voluptas nastavak je dugogodišnje suradnje DB Indoša i Tanje Vrvilo s Ivanom Marušićem Klifom, a ujedno i početak zajedničkog istraživačkog rada na srazu remedijalizacije izvedbenog materijala za različite javne prostore i ponovne proizvodnje izvorišta izvođačke prisutnosti u diktaturi telematike. Umjetnički će se dokumentirati tri izvedbene situacije koje će rekonstruirati radnje jednog ili više umjetnika na instrumentima iz alatnice Parainstituta Indoš, sastavnog čimbenika Pogona Jedinstvo. Remedijacija video rada Ivana Marušića Klifa otvara u drugom vremenu i prostoru naličje metalnih vrata izvedbene alatnice Parainstituta. U oštroj gomili nazidani su uvis i ušir Indoševi ekstremni metalni zvučni objekti proizvedeni za vježbanje prisutnosti u različitim izvedbenim formama, a višekanalna verzija izvedbene video instalacije bit će dostupna na stranicama Pogon Jedinstvo tokom budućih godina.
-
Prisluškivanje (2020.)
- Programsko područje:
- Osmišljavanje i priprema novih programa/projekata
- Odobreni iznos:
- 15,000.00kn
- Kategorija:
- Osmišljavanje međunarodnih suradničkih projekata
- Opis projekta:
- Ovaj suradnički projekt je inspiriran dvotomnim djelom Zastarjelost čovjeka (Die Antiquiertheit des Menschen, 1956.) njemačkoga filozofa, pisca i antinuklearnog aktivista Guenthera Andersa (1902. – 1992.), koji tvrdi da je došlo do jaza između tehnološki povećane sposobnosti čovječanstva da stvara i uništava te naše sposobnosti da zamislimo to uništenje. Damir Bartol Indoš i Tanja Vrvilo zvučni su čitači, odgonetači, ozvučitelji andersovske filozofske antropologije u doba visoke tehnologije, odnosno tehnofilije i tehnokracije, a Helge Hinteregger njegov je grleni glas. Projekt se zamišlja kao moguća složena mreža akustičke užadi koja je kreirana šahtofonskim / zumofonskim instrumentarijem i govori nam o nama danas: umreženima, informiranima, društvenim mrežama uhvaćenima, lišenima privatnosti, nama koji živimo promjenu civilizacijske paradigme: tranziciju iz analogne u digitalnu kulturu, iz realnoga u virtualni svijet.
-
Udaljene izvedbe i ljudski danak (2020.)
- Programsko područje:
- Razvojna podrška za organizacije
- Odobreni iznos:
- 85,500.00kn
- Kategorija:
- Razvoj produkcije i/ili distribucije umjetničkih radova, djela i projekata do 100.000 kn
- Opis projekta:
- Izvedbe organizacije koje se nazivaju udaljenim izvedbama pozicionirane su u mogućem zatečenom arhitektonskom ili prirodnom rascjepu između stratuma izvođača i gledatelja-promatrača. Pojam ljudski danak u njegovoj blažoj traumatskoj formi proizlazi iz post-pandemijske krize uzrokovane virusom koji nas prisiljava na uspostavu fizičke udaljenosti koju najefikasnije performativno uspostavljamo u izvanjskom prostoru. Udaljenost kao kategorija izvedbenosti je pozitivno načelo, a ne nedostatak, a njezina izvedba se u skladu s tim može definirati kao zahvat izvođačkih figura u fizikalna stanja u tkivu zbilje svakodnevnog golog života, kako bi ih nakratko prekinula i privremeno postigla estetička stanja. Udaljenost koju se kreira i kojoj se žudi je vremenska, emocionalna, politička, a ne samo prostorna. Izvedbene instalacije organizacije su konstruirane za slušanje antifonskim slušalicama i gledanje malim sklopivim dalekozorima za udaljene promatrače-dalekog zora uvjetovane socijalnim razmakom. Otvaraju se performativne serije za specifične prostore u kojima se uživo remedijaliziraju slike i zvukovi alatnice Parainstituta Indoš za instrumente i izvođače zazorne proizvodnje prisutnosti nakon budućnosti.
-
Antikviranost br.4 (2019.)
- Programsko područje:
- Razvojna podrška za organizacije
- Odobreni iznos:
- 90,000kn
- Kategorija:
- Razvoj produkcije i/ili distribucije umjetničkih radova, djela i projekata do 100.000 kn
- Multimedija:
-
- Opis projekta:
- Projekt Antikviranost br. 4 radi s materijalima koji izvorno datiraju u 1912., 1980., 1950, i 1932/2017. godinu: Šahtofonija Požuda (Feminizam za 99 % Manifest), I:O: (Stradanje Ivane Orleanske), Doktor Faustus br.14, Radionica Šahtofonije (Pramaljeće). Radi se o prožimanju radova autorica Dunje Robić, Valentine de Saint -Point (Cinzia Arruzza, Nancy Fraser, Tithi Bhattacharya), Vesne Parun i autora Ivana Martinca o fotografskom uobličavanju filma T.Dreyera o Ivani Orleanskoj. Ovo izrazito feminističko višeglasje, format u kojem ga zatičemo, mogao bi se nazvati širim pojmom aktivističkom umjetničkom praksom, a u užem smislu praksom umjetnosti u umu. Naslovni projekt Antikviranost br.4 razvija svoja četiri tetraloška koncepta u kojem svaki od njih dolazi u najveću blizinu četiri poglavlja iz knjige filozofskog antropologa G. Andersa "Zastarjelost čovjeka" koji se dovodi u najbližu vezu s budućim umjetničkim radovima organizacije: Iracionalizam kao moral i Doktor Faustus br.14, Teologija atomske situacije i I:O: (Stradanje Ivane Orleanske), Unazadno uobličavanje i Šahtofonija Požuda(Futuristički Manifest Požude), Naša shizotopija i Radionica Šahtofonije (Pramaljeće).
-
TROTEKA / DVA FASCIKLA (2018.)
- Programsko područje:
- Razvojna podrška za organizacije
- Odobreni iznos:
- 90,000.00kn
- Kategorija:
- Razvoj produkcije i/ili distribucije umjetničkih radova, djela i projekata do 100.000 kn
- Multimedija:
-
- Opis projekta:
- Izvođačka platforma pod naslovom "Troteka" sadrži materijale koji izviru iz rada jednog čovjeka ili više ljudi datiranih u periodima od 1912., 1977., i 2012. godine (Filmska teka, Pedagoška teka, Radijska teka). "Troteku" čine tri programske linije koje prakticiraju raznovrsne tehnike glasovnog, šumovnog, vizualnog izraza. Odabir materijala na kojima se radi odnosi se na područje filozofske pedagogije, postfilma, slobodnog radija i proizlazi iz recentnih interesa organizacije: osuvremenjavanja i uspostavljanja veza postnoise zvuka danas i futurističke umjetnosti buke, aktualnih procesa preobražaja inteligencije tehnonaukom, osvjetljavanju performativnosti filma i zagonetke oko njegovog performativnog dvojnika. Izvođačka platforma (DVA FASCIKLA) datirana je 1950. i 2018. godine, a čini je linija radioničke prakse šahtofonije za djecu na primjereno izgrađenim modelima Šahtofona uz instrukcije u obliku grafičke kolorističke partiture za vokalno-instrumentalno izvođenje i postlutkarske produkcije predstave "Dr. Miserabilis", zanemarene autorice pod pseudonimom Dunja Robić, članice Družine mladih, jednog od skrivenih mjesta iz kulture prošlog Zagreba.
-
"Oslikovljene riječi - Izrečene slike" (2017.)
- Programsko područje:
- Razvojna podrška za organizacije
- Odobreni iznos:
- 90,000.00kn
- Kategorija:
- Razvoj domaće umjetničke produkcije i/ili distribucije umjetničkih radova, djela i projekata do 100.000 kn
- Multimedija:
-
- Opis projekta:
- Projekt pod naslovom "Oslikovljene riječi - Izrečene slike" čine četiri izvođačke platforme koje prakticiraju pojam konkretnog i pojam slučaja, odnoseći se na pojedinačne zorne predmete, pristupačne osjetnom doživljavanju u formi slika-riječ i zvuk-slika. Primjenjujući raznovrsne tehnike glasovnog, šumovnog i vizualnog izraza proizvodi se konkretna poezija, konkretna muzika, konkretan video, konkretna skulptura, čije se konkretnosti nadalje objedinjuju u već zasluženim šahtofonskim formama šaht-rečeničnih rezova, šaht-opružnih fonija, šaht-pokretnih slika nadzornih kamera te šahtofonskih skulptura. Umjetnički materijali na kojima se radi odnose se na područje književnosti, filozofije, video umjetnosti, činjenica života i proizlaze iz dosadašnjeg interesa naše umjetničke organizacije - osuvremenjivanja i uspostavljanja veza talijanske futurističke umjetnosti-rumorista i njezinih odjeka na njihove suvremene pandane - umjetnike iz naših krajeva; zatim transcendentalni skok iz vremena uoči "klaonice" Prvog svjetskog rata u današnje apokaliptično vrijeme nagovještavanja katastrofičnog radioaktivnog Trećeg svjetskog rata te suprotstavljanje i preobrazbu činjenica iz svakodnevnog života u situaciju začudnosti.
-
jedan ili više šahtofona, jedna ili više šahtofonija (2016.)
- Programsko područje:
- Razvojna podrška za organizacije
- Odobreni iznos:
- 90,000.00kn
- Kategorija:
- Razvoj domaće umjetničke produkcije i/ili distribucije umjetničkih radova, djela i projekata do 100.000 kn
- Multimedija:
-
- Opis projekta:
- Projektna ideja je jedna ili više umjetničkih politika koje imaju za cilj raditi kroz četiri projektne politike razvijajući raznovrsne umjetničke prakse: glazbene, plesne, performerske, video eksperimentalne, ekstremno glazbene i radikalno umjetničko edukacijske čija bi se prezentacija odvijala u Zagrebu i centrima nezavisne kulture u RH. Projekt osnivanja Šahtofonskog orkestra (Schacht Arkestra) je izvođenje cjelovitih šahtofonskih partitura autora DB Indoša koje obuhvaća predstave inspirirane knjigom hrvatskog povjesničara Josipa Horvata "Pobuna omladine". Šahtofonije rumorista - Rumoristički songovi izvode se kroz fuziju noise muzičara, zvukove prepariranog klavira i vokalno šahtofonističkih performera uz video mikseve uhvaćenih slika sigurnosnih ogledala nadzornim kamerama. Jedan ili više vukova je predstava koja se kreće na razmeđi između suvremenog plesa, performansa i interaktivne komunikacije sa šahtofonskom instalacijom koja uprizoruje mapirane linije kretanja vučjeg čopora dramatiziranjem istoimenog teksta. Opružna antifonija je radionica koja radi s antifonima na način da se izvrtanjem njihove funkcije bezvučnosti u opružnu bučnost izvodi zadani dijagram partiture.
-
Trautonist (2016.)
- Programsko područje:
- Osmišljavanje i priprema novih projekata/programa
- Odobreni iznos:
- 20,000.00kn
- Kategorija:
- Umjetničko istraživanje do 20.000 kn
- Multimedija:
-
- Opis projekta:
- U fokusu ovog umjetničkog istraživanja je korištenje praelektroničkih instrumenata za glazbu u horor filmova. Naslov istraživanja "Trautonist" potiče od izuma trautonija iz 1930., instrumenta nalik na mono-sintesajzer, u kojem se stvaranje zvukova temeljilo na neonskim cijevima i modulaciji pomoću kretanja prstiju na metalnoj žici receptora. Trautonist je izvođač glazbe na instrumentu koji je funkcionirao kao spoj mehaničkog i elektroničkog zvučnog aparata za stvaranje uznemirujućih zvukova. Prva faza istraživanja uključuje rad na prikupljanju građe vezane uz povijest izuma elektroničkih instrumenata za proizvodnju glazbe u horor filmovima, njezin daljnji razvoj kroz primjenu tehnika sempliranja i upotrebu suvremenih sintesajzera. Trautonisti postaju Šahtofonisti, boje njihovih opruga su obojeni potenciometri Trautonija, primajući kroz preparirane antifonske slušalice muzičke teme iz odabranih filmskih sekvenci nastojat će se pra-analognim sintesajzerom uhvatiti fragmente teme.
-
Šahtofonija Ebola nulti pacijent (2015.)
- Programsko područje:
- Osmišljavanje i priprema novih projekata/programa
- Odobreni iznos:
- 13,875.00kn
- Kategorija:
- Priprema međunarodnih suradničkih projekata do 15.000 kn
- Multimedija:
-
- Opis projekta:
- Šahtofonija "Ebola nulti pacijent" rad je koji se oslanja na teoriju cut upa W. Burroughsa, izvođenja uživo krajobraznih zvukova i glasova audio lupa Jeddade, Jeddade iz istoimene stare predstave DB Indoša, i izum Šahtofona i grafičkih kolorističkih partitura. Burroughs dovodi u pitanje ne samo binarnu, linearnu prirodu zapadnjačkog mišljenja, nego i jezika, pokušavajući da "virus riječi" izolira i neutralizira metodama cut-upa: "Presavijanje" je nešto jednostavnija tehnika od cut-upa, i sastoji se u vodoravnom, vertikalnom, dijagonalnom ili drugačijem presavijanju štampanog teksta tako da se razbije njegova linearnost i da se uspostave nove veze i nova značenja između dijelova teksta. Postojeći novinski članak o nultom pacijentu preuzetom iz The New England Journal of Medicine, dječaku Emilu Ouamounou, prvom oboljelom od Ebole podvgnut će semetodi šahtofoniziranja, dobivena šahtofonija će sepotom u refrenima naseliti stihovima iz pjesme W.Burroughsa THE ACTUAL MA VIRUSES IN POLIO PHOTO FOR FUR FUZZ?. Tako zabilježeni dobiveni rad će se potom fuzionirati sa zvučnom podlogom Jeddade, Jeddade na kojega će se primijeniti raznovrsne improvizacijske dionice instrumentalnog, glasovnog i koreografskog tipa. Kontinuiranu zvučnu podlogu čini snimka audio lupa na magnetofonskoj vrpci iz starog performansa DB Indoša "Jeddade, Jeddade".
-
Svaka revolucija je bacanje kocke osim što (2015.)
- Programsko područje:
- Razvojna podrška za organizacije
- Odobreni iznos:
- 95,737.50kn
- Kategorija:
- Razvoj domaće umjetničke produkcije i/ili distribucije umjetničkih radova, djela i projekata do 115.000 kn
- Multimedija:
-
- Opis projekta:
- Program obuhvaća izvođenje i distribuciju projekta pod naslovom "Svaka revolucija je bacanje kocke osim što" u kojem se progovara o temi revolucionarnog gubitka, gubitka revolucije, gubitka revolucionara kroz tri projektne točke. Projektna točka br. 1 jesu reprizne izvedbe predstave Fantom Planinšak, projektna točka br. 2 je premijera istoimene predstave "Svaka revolucija je bacanje kocke osim što", dok je projektna točka br. 3 izvođenje šahtofonije Mao Tze.
-
Izvođenje Šahtofonije (2014.)
- Programsko područje:
- Razvojna podrška za organizacije
- Odobreni iznos:
- 103,500.00kn
- Kategorija:
- Razvoj domaće umjetničke produkcije i/ili distribucije umjetničkih radova, djela i projekata do 115.000 kn
- Multimedija:
-
- Opis projekta:
- Projekt se sastoji od koncertnog performansa "Četiri Šahtofonije"; eksperimentalnog videa Pokretne slike Šahtofon zida; instalacije za interaktivni performans Krilate slike te izvođenja ekstremnog muzičkog kazališta Fantom Planinšak. Koncertni performans obuhvaća istraživanje, pripremu i izvođenje umjetničkih djela kojima je osnova izum ideje Šahtofona i grafičkih kolorističkih partitura vokalno instrumentalnog karaktera. Pokretne slike Šahtofon Zida predstavljaju eksperimentalni videorad u trajanju od 343 sekunde. Šahtofon Zid, model 343 je audio-vizualna instalacija za izvođenje dvostrukog šahtofonskog zvučnog zida. Instalacije za interaktivne performanse su još jedan od istraživačkih i umjetničkih ciljeva koji svoje porijeklo imaju u ideji postojanja opružnih mreža u akustičnoj crnoj kutiji koja će se istraživati i realizirati kroz projekt Krilate slike. Predstava Fantom Planinšak održati će se na festivalu Perforacije.
-
Krilate slike (2014.)
- Programsko područje:
- Osmišljavanje i priprema novih projekata/programa
- Odobreni iznos:
- 15,000.00kn
- Kategorija:
- Priprema međunarodnih suradničkih projekata
- Multimedija:
-
- Opis projekta:
- Jedno od ishodišta projekta je rad na postojanju pobunjenog jezika, njegovog dezintergriranja i stvaranja potencijala za komunikaciju na tisućama novostvorenih jezika. Okosnicu projekta Krilate slike čini analiza jedne fotografije - slikom zatečenih funkcionara Bijele kuće prilikom gledanja uživo videoslika atentata na Osamu Bin Ladena u organizaciji američkih specijalnih postrojbi "Tuljana" u Pakistanu. Fotografija će se analizirati "korak po korak", a svaka osoba, predmet dobit će svoju audio pozadinu – zvuk, šum, melodiju. Namjera je ovog suradničkog projekta koji se razvija s partnerima iz Austrije stvoriti platformu za izvođenje performansa u širim međunarodnim okvirima i otvaranje novih mogućnosti suradnje na novim projektima u budućnosti.
-
Radionica Šahtofonije (2013.)
- Programsko područje:
- Osmišljavanje i priprema novih projekata/programa
- Odobreni iznos:
- 20,000.00kn
- Kategorija:
- Umjetničko istraživanje
- Multimedija:
-
- Opis projekta:
- Projekt Radionice Šahtofonije sadrži proizvodnju novih modela Šahtofona i stvaranje grafičkih i video kolorističkih partitura – Šahtofonija koje uključuju instrukcije za njihovo instrumentalno, vokalno i gestualno izvođenje. Ideja Šahtofonije planira se razvijati kroz realizaciju umjetničkih radionica u sveučilišnim gradovima u Hrvatskoj kroz uzajamno stvaralaštvo polaznika radionica - studenata Glazbenih, Likovnih, Dramskih i Filmskih akademija i umjetničkih škola. U vremenu trajanja radionice pristupa se paralelnom istraživanju zvuka, vizualizacijama zvuka kroz nacrte-partiture, glasovnim izvedbama kroz tehnike rezova i petlji, ritmiziranim kretanjima vezanim uz sviranje, pjevanje - nastajanje jednostavne algoritamske koreografije tijela Šahtofoniste - “šahtofonistove radnje “. Cijeli proces rada na razvoju umjetničke ideje u materijalnom smislu pojavljuje se kroz izrađene zvučne skulpture, nacrtane papirnate grafičke partiture, a zahvaljujući dokumentarnim snimkama nadzornih kamera unutar Šahtofona stvarala bi se još jedna video partitura svake od fiksiranih Šahtofonija.
-
Američki atentator (2012.)
- Programsko područje:
- Razvoj umjetničkih ideja, partnerskih projekata ili festivala/manifestacija
- Odobreni iznos:
- 15.000,00kn
- Kategorija:
- umjetničko istraživanje u svrhu produkcije umjetničkog rada (samostalno ili u suradnji s drugim umjetnicima i umjetničkim skupinama)
- Multimedija:
-
- Opis projekta:
- Projekt je usmjeren na istraživanje za kazališnu predstavu Američki atentator, koja je multimedijalnog karaktera i uključuje umjetničke prakse iz suvremenoga dramskog, performerskog, likovnog, vizualnog i muzičkog izvedbenog modusa. Ideja je razviti predstavu na dokumentiranim arhivskim činjenicama i knjizi J. Horvata Pobuna omladine. Projekt obuhvaća sljedeće istraživačke aktivnosti: razvoj šahtofonije - konstrukcija novih modela šahtofona, istraživanje zvukova izazvanih vibracijama opružne mreže unutar akustičke kutije, izgradnja eksternih, samoprenosivih izvora zvuka, daljnje istraživanje rada sa slikama nadzornih kamera, vizualno nadziranje zvukova, hvatanje kretanja izvođača, snimanje slika snimajući druge slike, eksperimentalni rad s tekstualnim rezovima, istraživački rad s povijesnim tekstualnim materijalima, realizacija daljnje suradnje s austrijskim muzičkim eksperimentatorom - grlena glazba i implementacija tehnike grlene glazbe u izvođačke moduse performera na sceni, istraživački koreografski rad baziran na korištenju zvukova magnetofonskih vrpci, izokrenutih, ubrzanih i usporenih. Istraživanje također obuhvaća i prepariranje klavira, odnosno korištenje akustične daske sa žicama, pretvaranje klavira u harfu, i pretvaranje harfe u šahtofonsku akustičku kutiju koja omogućuje pristup žicama kroz otvaranje šaht-poklopaca.