Umjetnička organizacija Omnibus
Projekti u 2024 godini
-
Omnibus 2025. (2024.)
- Programsko područje:
- Organizacijski razvoj
- Odobreni iznos:
- 10,000.00kn
- Kategorija:
- Treća kategorija do 10,000 eura
- Opis projekta:
- U suradnji s francuskim kulturnim institutima u Europi te članovima europskih plesnih i svjetskih kazališnih mreža za mladu publiku, Omnibus u 2025. intenzivira distribuciju svojih autorskih predstava. Surađujući s organizacijama iz AV i XR sektora te uz pomoć međunarodnih partnera, priprema se za produkcijsku fazu višegodišnjeg imerzivnog i interaktivnog projekta "Slipstreaming", koji kroz dijalog o različitim društvenim temama na sjecištu interneta, masovnih medija, psihološkog blagostanja i klimatskih promjena, cilja otvoriti novi imaginativni prostor, nove metafore po kojima treba živjeti u ovim zbunjujućim vremenima. Razvija se i novi edukativni program "Heroji u čekaonici", koji spaja različite vrste umjetnosti i znanosti kako bi prevladao postojeći digitalni jaz i nerazumijevanje između mladih i njihovih odgajatelja te pružio obuhvatnije razumijevanje iskustva života u digitalnom dobu za sve uključene. Koprodukcijom eksperimentalnog i hibridnog izvedbenog projekta dramaturginje Vedrane Klepice "Dramaturški kolektiv", koji se bavi odnosom hrvatskih kazališnih institucija prema dramskom pismu i piscima, organizacija otvara svoje resurse drugim nezavisnim umjetnicima srodnih poetika.
Ostali projekti
-
Omnibus 2024. (2023.)
- Programsko područje:
- Organizacijski razvoj
- Odobreni iznos:
- 10,000kn
- Kategorija:
- Treća kategorija do 10,000 eura
- Opis projekta:
- U 2024. godini Omnibus se fokusira na istraživanje i razvoj imerzivnih i intermedijalnih autorskih projekata. Paralelno će se baviti distribucijom postojećih predstava te umrežavanjem s članovima europskih i svjetskih mreža za kazalište, ples i izvedbene umjetnosti. Nastavlja se s istraživanjem transformativne promjene našeg digitalnog doba, a kroz novi XR projekt "Slipstreaming" produbljuje se rad na razvoju interakcije s gledateljima kroz tehnologiju te se razvija 3D animirana serija koja kombinira elemente video igre, animacije, dokumentarnog filma, talk show-a, vloga i žive izvedbe. Zamišljen kao laboratorij za eksperimentiranje s različitim društvenim i političkim idejama, kreiran u 3D okolini, "Slipstreaming" želi omogućiti interakciju između izvođača, gostiju (različitih javnih osoba) i online publike u stvarnom vremenu, simultano na različitim fizičkim i virtualnim lokacijama. Započinje se i s novim umjetničkim istraživanjem "Parano I.A." u kojem će se umjetnu inteligenciju razmatrati kao alat za pisanje i protagonista predstave te uroniti u svijet algoritama i pitanja koja se tiču transformacije umjetničkog rada, redefiniranja pojma autora, stvaralaštva i same umjetnosti.
-
Slipstreaming na CPH:LAB-u u Danskoj (2022.)
- Programsko područje:
- Podrška za mobilnost
- Odobreni iznos:
- 14,950kn
- Kategorija:
- Podrška za mobilnost
- Opis projekta:
- Posljednjih 15 godina Barbara Matijević, u suradnji s G. Chicom, razvija projekte koji se kritički bave digitalnom kulturom, njezinim utjecajem na naš svakodnevni život te propitivanjem uloge kazališta i plesa u suvremenom društvu. Slipstreaming je početak novog poglavlja njihovog autorskog rada koji smjera živu izvedbu odvesti na novu tehnološko-izvedbenu razinu, kreirajući digitalnu izvedbu za izvođačicu, njenog avatara te publiku. Namjera je kreirati prototip interaktivne 3D okoline za intermedijalnu izvedbu uživo i online koja bi omogućila strukturirane susrete između izvođačice, publike i gostiju u različitim fiktivnim narativnim okruženjima, istražujući međuovisnost između psihološke dobrobiti, klimatske promjene, društveno-političkih pitanja i interneta. Želi se otvoriti novi imaginativni prostor, nove metafore po kojima treba živjeti u ovim zbunjujućim vremenima stalne i kaotične uronjenosti u online sadržaje. Zbog kompleksnosti tehničke realizacije, projekt se ostvaruje u okviru edukacijskog programa CPH:LAB-a u Danskoj koji osigurava nužnu konceptualnu, umjetničku i tehničku podršku, povezivanje s nizom međunarodnih stručnjaka te potencijalnim budućim koproducentima.
-
Tjelesne metafore (2013.)
- Programsko područje:
- Osmišljavanje i priprema novih projekata/programa
- Odobreni iznos:
- 20,000.00kn
- Kategorija:
- Umjetničko istraživanje
- Multimedija:
-
- Opis projekta:
- Projekt Tjelesne metafore je multimedijalno istraživanje koje se bavi fenomenom metaforičkog izražavanja. Oslanjajući se na saznanja kognitivne lingvistike, namjera je provesti istraživanje na sjecištu koreografije, lingvistike i vizualnih umjetnosti, i promatrati što se događa kada preneseno značenje postane realni događaj, te na koji način kompleksni apstraktni koncepti postaju dostupni reprezentaciji. U samom središtu projekta je tijelo i njegov odnos prema prostoru, vremenu, drugim tijelima i objektima koji ga okružuju, te kako različite konfiguracije tih elemenata utječu na formiranje slika, misli i naracije. U te svrhe kombinirat će se razni mediji (fotografija, video, zvuk, pokret) te eksperimentirati s prijenosnim mini projektorima. Istraživanje uključuje u prvom redu proučavanje ključne literature iz kognitivne lingvistike na temu konceptualnih metafora, prvenstveno rada Georgea Lakoffa i Marka Johnsona. Zatim će uslijediti kategorizacija i selekcija metafora s obzirom na parametre kao što su performativnost, univerzalnost i specifičan odnos s raznim dijelovima tijela i raznim segmentima društvenog života. Selektirane metafore bit će zatim prevedene u izvedbene scenarije koji će se realizirati koristeći tekst, pokret i vizualne elemente putem projekcija fotografija ili videa džepnim videoprojektorima (piko-projektore). Posljednja etapa bit će proučavanje različitih dramaturških linija koje tako stvoreni materijali mogu generirati. Ovo istraživanje je prva etapa u širem projektu čiji je cilj postaviti temelje za razvoj metode koja bi se mogla primjenjivati kako u izvođačkoj praksi (kao alatka u improvizacijama) tako i u definiranju inovativnih odnosa između slike, teksta i tijela. Istraživanje će se provoditi u Zagrebu, Parizu i Bruxellesu, a njegovi rezultati koristit će u daljnjem radu sudionika projekta u polju izvedbenih umjetnosti i digitalnih medija.