PP2b
Multimedijalni institut
“Sudski procesi iz bliske budućnosti” (radni naslov)
Projekt cilja je potaknuti reformu pravnog okvira autorskog prava. Unatoč radikalnoj dostupnosti znanja i kulture u digitalnoj sferi, sudske presude drakonski štite autorsko pravo i interese industrija. Ako je pravo sistem racionalnog uređenja društvenih odnosa i pravde, a sudstvo njegova praksa, onda u pogledu autorskog prava - koje primjerice čini nelegalnim pristup većini znanstvenog izdavaštva za sve osim najuži krug onih na bogatim akademskim institucijama najrazvijenijih zemalja - on nije posve racionalan. Stoga će projekt okupiti istaknute institucije i pojedince koji će na više lokacija u Europi u razdoblju 2017.-18. organizirati tri radionice i dvije konferencije visoke vidljivosti u cilju poticanja međunarodne diskusije o statusu quo koji održava takav pravno-sudbeni okvir. Projekt će kulminirati velikim skupom u nekoj od velikih kulturnih institucija u Europi u vidu “Sudskih procesa iz bliske budućnosti” koji bi u formi studija slučaja (Science-Hub i Javna biblioteka) i imaginarnih sudskih procesa dao novi poticaj za promjenu autorskopravnog okvira u cilju jačanja univerzalnog prava na pristup znanju. Posebnost ovog projekta je da ilegalne kulturne prakse dijeljenja izmiče iz dihotomije legalnosti ili ilegalnosti te ih prebacuje u dimenziju legitimnog političkog zahtjeva. Nositelj velikog međunarodnog projekta je Multimedijalni institut, a inicijalni partneri Constant iz Bruxellesa i Centar za digitalne kulture sveučilišta u Lüneburgu, uz potencijalno uključivanje MayDay Rooms (London), Akademie Schloss Solitude (Stuttgart) i sveučilište Brown (Providence), s kojima se surađivalo na realizaciji projekta “Javna knjižnica”. Priprema projekta u 2016. uključuje aktivnosti dogovaranja partnerstva, planiranje realizacije te osiguravanje financijske potpore.
Udruga za promicanje kultura Kulturtreger
Razvoj aktivnih zajednica
Međunarodni suradnički projekt s partnerima iz Španjolske, Srbije i Hrvatske ima za cilj razvoj publike kroz formate uključivanja i osnaživanja aktivnih zajednica. Posebnost projekta je u pristupu publici kao aktivnim kreatorima kulturnog sadržaja koji ga ne samo osmišljavaju i provode u suradnji s partnerima već se kapacitiraju za njegovo preuzimanje i razvijanje u budućnosti neovisno o partnerima koji su inicirali aktivnosti. Povezivanje na europskoj razini je drugi segment projekta koji partnerima omogućuje bolje povezivanje zajednica s kojima rade te jačanje njihovih kapaciteta za suradnju i razmjenu. Kako bi se ovaj međunarodni projekt razvio i pripremio u Zagrebu će se organizirati sastanak i radionica na kojima će sudjelovati po 2 predstavnika partnerskih organizacija Platoniq iz Španjolske i grupe Škart iz Srbije te predstavnici partnerske organizacije Kurziv iz Hrvatske. Na sastanku koji će se održati u svibnju 2016. godine bavit ćemo se osmišljavanjem konkretnih aktivnosti projekta. Nakon sastanka održat će se radionica gdje će partneri osmisliti formate aktivnosti budućeg projekta te se osnažiti za njihovo provođenje korištenjem inovativne metodologije iskustvenog učenja koja će se razviti s partnerima upravo za tu namjenu.
KONTEJNER | biro suvremene umjetničke prakse
Rezidencijalni program u CERN-u
Kustoski tim udruge Kontejner u pripremi je novog projekta u partnerstvu s Europskim laboratorijem za fiziku čestica CERN, najvećim istraživačkim laboratorijem na svijetu, i suradnji s centrom Ars Electronica i zagrebačkim Institutom za fiziku. Na poziv glavne kustosice i direktorice rezidencijalnog programa Arts@CERN, Mónice Bello i prema uzoru na postojeći rezidencijalni program u CERN-u, kustosice će zajedno s projektnim partnerima oblikovati rezidencijalni program za umjetnike iz Hrvatske (u pilot fazi 2016./2017.) i regije (nakon prve godine provedbe projekta). Priprema projekta sastoji se od dvije grupe aktivnosti. Prva se odvija u pogonima CERN-a gdje partneri razrađuju plan projekta i troškovnik, upoznaju se s radom umjetnika i znanstvenika u CERN-u, metodologijom rezidencijalnog boravka i projektima koji su već realizirani u sklopu prošlih rezidencija, definiraju moguće teme te selektiraju umjetnike za rezidencije u 2016./2017. Drugi dio pripreme odvija se u centru Ars Electronica u Linzu gdje se partneri sastaju s umjetnicima koji su već boravili u CERN-u, upoznaju se s radovima i protagonistima na licu mjesta te diskutiraju o programu rezidencija. Osnovni je cilj projekta pružiti priliku domaćim i regionalnim umjetnicima za visokokvalitetno interdisciplinarno istraživanje i međusektorsku produkciju radova na razmeđi umjetnosti i znanosti. Istraživanje i produkcija takvih radova kompleksan je proces koji zahtijeva puno vremena, velika financijska sredstva i čvrstu infrastrukturnu podršku koju domaći umjetnici rijetko mogu osigurati. Ovim projektom udruga nastavlja profilaciju domaćih autora na internacionalnoj sceni i unaprjeđuje svoj dugogodišnji rad na integraciji umjetnosti i znanosti u međunarodnom kontekstu.
Umjetnička organizacija Grupa Kugla,glumačka trupa
Šahtofonija Ebola nulti pacijent
Šahtofonija "Ebola nulti pacijent" rad je koji se oslanja na teoriju cut upa W. Burroughsa, izvođenja uživo krajobraznih zvukova i glasova audio lupa Jeddade, Jeddade iz istoimene stare predstave DB Indoša, i izum Šahtofona i grafičkih kolorističkih partitura. Burroughs dovodi u pitanje ne samo binarnu, linearnu prirodu zapadnjačkog mišljenja, nego i jezika, pokušavajući da "virus riječi" izolira i neutralizira metodama cut-upa: "Presavijanje" je nešto jednostavnija tehnika od cut-upa, i sastoji se u vodoravnom, vertikalnom, dijagonalnom ili drugačijem presavijanju štampanog teksta tako da se razbije njegova linearnost i da se uspostave nove veze i nova značenja između dijelova teksta. Postojeći novinski članak o nultom pacijentu preuzetom iz The New England Journal of Medicine, dječaku Emilu Ouamounou, prvom oboljelom od Ebole podvgnut će semetodi šahtofoniziranja, dobivena šahtofonija će sepotom u refrenima naseliti stihovima iz pjesme W.Burroughsa THE ACTUAL MA VIRUSES IN POLIO PHOTO FOR FUR FUZZ?. Tako zabilježeni dobiveni rad će se potom fuzionirati sa zvučnom podlogom Jeddade, Jeddade na kojega će se primijeniti raznovrsne improvizacijske dionice instrumentalnog, glasovnog i koreografskog tipa. Kontinuiranu zvučnu podlogu čini snimka audio lupa na magnetofonskoj vrpci iz starog performansa DB Indoša "Jeddade, Jeddade".
UMJETNIČKA ORGANIZACIJA OAZA
Old School
Tradicijski obrti predstavljaju značajan segment lokalnog, ali i šireg društveno-kulturnog i umjetničkog identiteta prostora. Kroz procese digitalizacije kulture i pod utjecajem masovnog preseljenja proizvodnih kapaciteta u treće zemlje i razvoja globalnog tržišta, nestaju iz urbanih sredina, a ne nalaze svoje mjesto u praksi, među novim generacijama. Proces nestajanja je uglavnom rezultat nedostatka izloženosti mlađih generacija vrijednosnim i povijesnim specifičnostima obrtništva te njihovom negativnom predznaku u kontekstu nekvalitetnijih i jeftinijih masovno proizvedenih predmeta (i brandova) kao nositelja novih identiteta. Projekt ima za cilj sačuvati kulturni potencijal obrtništva kroz nekoliko faza. Prva, istraživačka faza, uključuje mapiranje i dokumentiranje rada obrtnika i rezultirat će registrom znanja i vještina. Na osnovu registra, u drugoj fazi projekta se formira kolaborativni edukativni program koji potiče razmjenu znanja i interakciju različitih generacija kroz "in vivo" akcije, radionice i susrete. Treća faza projekta ima za cilj rezultate radionica (bilo materijalne, bilo nematerijalne) predstaviti javnosti kroz proizvode i usluge pod zajedničkim nazivnikom. Dugoročni cilj projekta, koji od ideje do prodaje proizvoda i koristi isključivo lokalne i lako dostupne materijalne resurse i znanja lokalne zajednice, jest kreiranje fleksibilnog univerzalno primjenjivog modela. Prvi korak u procesu je implementacija modela na regionalnom nivou, u Zagrebu, Beogradu i Skopju, temeljem sličnog regionalnog povijesnog i društvenog konteksta.
Mavena - 36 njezinih čuda
ART & FACT
ART & FACT je platforma suvremene novomedijske umjetnosti koja objedinjuje teoretski, izvedbeni i izložbeni aspekt te uspostavlja korelacije između domaćih i inozemnih umjetnika, kustosa, producenata, teoretičara, znanstvenika s jedne strane, i lokalne zajednice, uloge kulture u društvu i razvoju kritičke građanske svijesti s druge strane. Sadržajno projekt je prvenstveno okrenut novim medijima, a pogotovo ključnim aspektima stvaranja u novom tisućljeću, kao npr. odabirom digitalne baze kao konstitutivnog djela koja je brojnim umjetnicima atraktivan i praktičan način rada. Naslanjajući se na novu estetiku digitalnog doba ART & FACT projekt tematizira najizraženije društvene i medijske fenomene, kritički ih obrađuje i prezentira u formi novomedijskih istraživačkih umjetničkih radova. Ideja o platforma ART & FACT začeta je krajem 2012. godine nakon nekoliko suradnji aktera na manjim projektima, zbog potrebe za umrežavanjem, razmjenom ideja i projekata, znanja i iskustava, kontakata i umjetnika. Regija jugoistočne Europe iznimno je mala te je suradnja prirodan put ka uspostavi obuhvatnijih i kvalitetnijih projekata među organizacijama koje se bave istim ili sličnim područjem djelovanja, u ovom slučaju novim medijima. 2016. godine priprema se zajednička međunarodna novomedijska izložba radnog naziva DROWNED STATE, koja će biti prezentirana početkom 2017. godine u Splitu, a tijekom 2017. i u drugim partnerskim gradovima: Mariboru, Sarajevu i Beogradu. Izložba će predstaviti 24 novomedijska umjetnička rada koji se bave temama političkih migranata, današnjim viđenjem države i EU te općenito problemom tolerancije prema drugom i drugačijem u današnje vrijeme, a kroz forme novih medija i istraživačkih intermedijskih projekata i suradnji.
Što, kako i za koga
Putovanje u London / priprema projekta “Svakodnevne kompozicije” s vodećim partnerom, galerijom Showroom
U suradnji s organizacijama The Showroom iz Londona, If I Can’t Dance, I Don’t Want To Be Part Of Your Revolution iz Amsterdama, i Bulegoa z/b iz Bilbaoa, udruga WHW planira razviti dvogodišnji izložbeno-diskurzivni program Svakodnevne kompozicije koji će obuhvatiti različite vizualne, performativne, teorijsko-diskurzivne i izdavačke formate. Kako bi se pobliže upoznale s programom vodeće organizacije na projektu – galerijskim prostorom The Showroom, razgovarale o zajedničkim polazišnim točkama i programskim prioritetima, te na licu mjesta razvile postavke za buduću suradnju, dvije članice kustoskog kolektiva WHW otputovat će u ožujku 2016. godine u London. Organizacije koje će surađivati na ovom projektu, uključujući i WHW, odabrale su jedna drugu zbog zajedničkog pristupa suvremenoj umjetnosti kao istraživačkoj i eksperimentalnoj praksi, naglaska na kritičke kustoske i umjetničke pristupe koje propituju suodnos umjetnosti i društvenih procesa te zbog fokusa na produkciju novih umjetničkih radova, nove modele izdavaštva i razvoj novih oblika učenja. Četiri suradničke organizacije su povezane i činjenicom da su sve male ili srednje organizacije koje su u svojim zemljama i geografskim kontekstima vodeće u propitivanju 'nove institucionalizacije' kroz interdisciplinarne pristupe. Sve organizacije koje sudjeluju u projektu profitirat će od suradnje kroz međusobni razvoj kapaciteta, razmjenu znanja i podršku. Kroz promišljanje uvjeta u kojima se radi i načina na koji se uspijeva održati praksa vitalnom u trenutku kada se javna potpora umjetnosti rapidno smanjuje te relevantnom u trenutku turbulentnih i traumatičnih društvenih promjena, projekt nastoji unaprijediti organizacijske i financijske, ali i teorijske kapacitete malih i srednjih organizacija.
Udruga Liburnia Film Festival
Priprema suradničkog projekta Koordinacija festivala dokumentarnog filma zemalja Jugoistočne Europe
Priprema suradničkog projekta Koordinacija festivala dokumentarnog filma zemalja Jugoistočne Europe ima za cilj utvrditi potrebe i mogućnosti festivala dokumentarnog filma i festivala s posebnim programskim fokusom na dokumentarni film, s područja Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Slovenije, Makedonije, Srbije, Kosova i Crne Gore (uz uključivanje selektora drugih europskih festivala u savjetodavnoj fazi) za stvaranjem savjetodavne i potporne mreže festivala sačinjene od njihovih selektora i producenata. Kroz formalne i neformalne razgovore na Liburnia Film Festivalu, glavnom projektu Udruge Liburnia Film Festival, te na drugim regionalnim festivalima dokumentarnog filma i s posebnim programskim fokusom na dokumentarni film, zaključeno je da postoji potreba za stvaranjem mreže (koordinacije) koja bi služila usustavljenoj razmjeni programa među festivalima, razmjeni dobrih praksi u smislu fundraisinga, promocije i popratnih aktivnosti na festivalima, jačanju pozicije regionalnog dokumentarnog filma u samoj regiji, uvođenju dijaloga s publikom na teme koje su jednako društveno relevantne u svim zemljama uključenim u projekt te strukturiranom pristupu odgovaranju na glavne izazove u organizaciji festivala. Cilj je pripreme suradničkog projekta analizirati ovako postavljene potrebe i nadopuniti ih, osmisliti strukturu Koordinacije te producirati dokument koji će služiti kao strateška smjernica potencijalnog budućeg projekta suradnje. Direktni korisnici projekta su organizacije i produkcijski timovi filmskih festivala posvećenih dokumentarnom filmu u Hrvatskoj, Srbiji, Sloveniji, BiH Makedoniji, Crnoj Gori i Kosovu. Indirektni korisnici su producenti, autori i članovi ekipa dokumentarnih filmova snimljenih u regiji te sudionici programa na filmskim festivalima i publika.
VRUM umjetnička organizacija
Cliffdancers
Cliffdancers trogodišnji je EU projekt koji priprema 7 partnerskih organizacija iz 7 različitih europskih zemalja: tanzhausNRW (Duesseldorf, Njemačka), Kopergietery (Gent, Belgija), Centro de la scena contemporanea (Bassano del Grappa, Italija), 104 (Paris, Francuska), Kino Šiška (Ljubljana, Slovenija), STL (Tallin, Estonija) i VRUM (Hrvatska). Ovaj projekt bavi se integracijom mladih (starosti 12-15 godina) te njihovih nastavnika i profesora i umjetnika u zajedničkoj kreaciji serije novih formata radova iz područja suvremenog plesa, izvedbenih umjetnosti i multimedije. Školski razredi (po 3 iz svake partnerske zemlje) aktivni su partneri u istraživačkom procesu, "vanjsko oko" u kreativnom procesu i aktivna publika, koja i sudjeluje u online "afterlife-u" samog planiranog projekta. Sam projekt kreće od pretpostavke da nove generacije koje odrastaju uz internet, video igrice, pametne telefone itd. ubrzano mijenjaju načine percepcije izvedbene umjetnosti te je odabran format TV serije kroz koji se, koristeći taj specifičan format i prilagođavajući procese specifičnom načinu naracije, promišljaju i kreiraju novi formati plesnih projekata namijenjenih adolescentima. Naslov "Cliffdancers" referira se na pojam "cliffhangera", važnog narativnog elementa u serijskom "storytelling-u", ali također i na samu definiciju adolescentske dobi - perioda odrastanja, neravnoteže, traženja značenja, vlastitog mjesta u svijetu, avantura i adrenalina. Mladi odrastaju kao dizajneri i autori svog svakodnevnog okruženja, želeći imati utjecaj na informacije i iskustvo, što također mijenja i njihov odnos prema umjetnosti. U tom smislu projekt "Cliffdancers" planira provesti u djelo 7 produkcija u 7 zemalja koje su vezane zajedničkim principom rada, interaktivnošću s publikom i formatom produkcije.
UDRUGA OTOMPOTOM
FESTIVAL IZVAN SEBE
"Festival izvan sebe" naziv je pripremne faze međunarodnog suradničkog projekta između članica Inicijative istočnoeuropskih festivala animacije (11 festivala animacije iz 9 zemalja) i našeg inicijalnog susreta za rad na projektu razvoja publike u lokalnim zajednicama. Riječ je o interdisciplinarnom projektu koji obrađuje problem djelovanja festivala u svojim lokalnim sredinama izvan ograničenog vremena trajanja samih festivala i na taj način doprinosi razvoju publike kako prema samom festivalu tako i prema animaciji i umjetnosti općenito. Također radi se i o početku dalekosežnog procesa povezivanja festivala u cilju suradnje temeljene na brojnim sličnim iskustvima, kao i premošćivanja razlika te ostvarivanja zajedničkih namjera snažnije međunarodne prisutnosti i podrške umjetnosti animiranog filma uopće. Cilj projekta je stvaranje strategije djelovanja i na razvoj publike i na što kvalitetniju ponudu koja se istoj može predstaviti na samim festivalima ali i, što je možda i bitnije, tijekom cijele godine. Time festivali više nisu samo kratki vremenski periodi intenzivnih programa na godišnjem kalendaru ponude pojedinog grada već aktivno sudjeluju u njegovom kulturnom životu na poljima edukacije, prezentacije i produkcije umjetničkih radova. Aktivnosti projekta provodit će se kroz nekoliko faza: a) analize stanja u lokalnim sredinama; b) razmjene iskustva i ideja kroz niz radionica i okruglih stolova; c) realizacije izmjene festivalskih programa i radionica animacije; d) postizanje krajnjeg cilja: stvaranje strategije zajedničkog djelovanja na polju razvoja publike i promocije umjetnosti animacije.
Kulturno umjetnička udruga Splitgrafik - Split
Suradnja Splitgraphic i Lodzprints
Projekt se zasniva na suradnji Splitgraphic bijenala i LodzPrints međunarodnog grafičkog bijenala iz Lodza. Suradnja dvaju grafičkih bijenala se temelji na ideji predstavljanja suvremene grafičke produkcije kroz aktivnosti razmjene izložbi, umjetnika i stručnjaka tijekom 2017. i 2018. godine u Splitu i Lodzu. Koncept projekta suradnje počiva na ideji promoviranja suvremene grafičke produkcije u Splitu i Lodzu vezane za lokalne akademije i njihove grafičke odsjeke. LodzPrints, 2016. godine po prvi put organizira grafički bijenale pozvao je Splitgraphic kao potporu i za suradnika pri budućim projektima. Suradnja Splitgraphic bijenala i bijenala u Lodzu je proizašla iz 6. Splitgraphic bijenala 2013. godine. Projekt suradnje će se odvijati u oba grada s razmjenama samostalnih i skupnih izložbi, uz koje će se paralelno organizirati gostovanja umjetnika, razgovori s umjetnicima i stručnjacima, te grafičke radionice. Detaljan plan provedbe suradnje i aktivnosti bi se trebao dogovoriti u Lodzu tijekom 2016. godine odnosno u razdoblju od siječnja do svibnja 2016. godine.
ZVONA i NARI, Udruga za proizvodnju kulture, Ližnjan
WORDMAPS
Projekt WORDMAPS je temeljen na konceptu inovativnog književnog časopisa i istoimenog književnog festivala koji za svrhu ima povezivanje međunarodne, a naročito europske književne scene. U sklopu ovog programa (dugoročno) je plan tiskati 2-3 broja časopisa. Svaki broj časopisa predstavljao bi jednu zemlju, regiju ili grad - jezik, književnost, autore, prevoditelje, nakladnike i knjižare s određenog područja u kreativnom dijalogu s ostatkom književne zajednice; svaki bi broj časopisa sadržavao 30% teksta na jeziku odabranog područja, 30% teksta na engleskom te 40% teksta na ostalim jezicima na kojima pišu ili na koje prevode suradnici časopisa; za svako područje urednik časopisa bio bi lokalni pisac koji je do sada boravio u ližnjanskom književnom svratištu. Smisao ovoga programa je iskoristiti kreativne potencijale gostiju svratišta, udružiti ih u zajednički projekt, osigurati dugoročnu vidljivost i prepoznatljivost svratišta. Zahvaljujući karakteru časopisa, istovremeno će se raditi nekoliko brojeva i to među prvima: PORTUGAL, MAĐARSKA, SLOVENIJA, ITALIJA, BELGIJA, AUSTRIJA i HRVATSKA. Projekt časopisa pratilo bi i redovito godišnje okupljanje suradnika na trodnevnom književnom festivalu u sklopu kojega bi se predstavljali novi brojevi časopisa te koncipirali i razrađivali budući brojevi. U kontekstu predloženog projekta, a u ovoj početnoj fazi njegove pripreme, organizirao bi se takav nulti (početni) festival te bi se tiskao nulti (probni) broj časopisa koji bi služio – osim za istraživanje pojedinih detalja/segmenata projekta – i kao materijal za promociju ukupnog projekta.
Kino klub Split
Alteractive - međunarodna radionica autorskog filma
Inicijalni plan je da u intenzivnom teorijskom i praktičnom programu u trajanju od deset dana, odabrani polaznici dobiju priliku proći čitav proces u realizaciji ideja: od razvoja sinopsisa, planiranja snimanja, samog snimanja i montaže, a uz kontinuiranu mentorsku podršku. Učesnici radionice zajedno s mentorima prošli bi sve faze rada na vlastitim audio-vizualnim radovima, ali bi i pomagali u produkciji radova kolega, razvijajući osjećaj za timski rad, komunikacijske vještine i specifična tehnička znanja. Cilj radionice bio bi produkcija radova, ohrabrivanje i podrška autorima u samostalnom djelovanju. Mjesto radionice planirano je u Splitu. Idealan broj polaznika bio bi 6 - 9 učesnika podijeljenih u tri grupe, a svaka grupa imala bi svog mentora. Pravo prijave imali bi svi stanovnici regije Balkana i svi stanovnici EU. Selektirani polaznici morali bi dolaziti iz najmanje četiri različite zemlje, s pravom prvenstva iz BiH i Hrvatske. Na ovaj način potakla bi se međunarodna suradnja te obogatili svjetonazori svih učesnika aktivnom razmjenom iskustava kroz kreativni rad.
CIRKORAMA – udruga za promicanje kulture i umjetnosti u svakodnevnom životu
cirkobalkana platforma
Cirkobalkana platforma međunarodni je projekt kojim se želi osnovati cirkusko učilište za regiju s educiranim i certificiranim pedagozima kao i kupiti cirkuski šator za regiju koji bi omogućio nezavisni edukativni, izvedbeni i kreativni adekvatni prostor za suvremeni cirkus. u projektu su četiri partnerske organizacije: Cirkusfera iz Srbije, Cirkorama iz Hrvatske, Fabrika radosti iz Bosne i Hercegovine i cirkuska škola Turbul iz Francuske. Kroz 17 mjeseci po planu će se odvijati niz konferencija i radionica koje će za Hrvatsku i Srbiju voditi pedagozi iz Turbula, a u Bosni i Hercegovini pedagozi iz Hrvatske i Srbije, pošto je cirkuska scena u Bosni i Hercegovini tek u povojima, pa je moguće da pedagozi nižeg stupnja educiranosti drže radionice. Dio projekta jest i sama Cirkobalkana projekt, u sklopu kojeg Srbija i Hrvatska ugošćuju trupu s cirkuskim šatorom i po dva tjedna u tom se prostoru i oko njega odvijaju radionice, predstave, rezidencije, koncerti i sl.
EDUKACIJSKI CENTAR VILMA
Ljeto u Pučišćima
Edukacijski centar "Vilma" organizirao je u kolovozu 2015. dvije radionice za djecu - dramsku na engleskom jeziku i radionicu dokumentarnog filma na hrvatskom. Radionice su održane u Pučišćima na otoku Braču. Zanimanje za radionice bilo je izuzetno veliko pa je cilj Edukacijskog centra “Vilma” organizirati ljetne radionice u Pučišćima i narednih godina.
Zajednica tehničke kulture Rijeka
Međunarodna izložba povijesti tehničke kulture i povijesti inovacija
Zajednica tehničke kulture Rijeka, zajedno s Tehničkim muzejom Slovenije organizira izložbu „Međunarodna izložba povijesti tehničke kulture, umjetnosti i povijesti inovacija“. Izložba će se održati u ožujku 2015. godine u gradu Rijeci, a prezentirat će se u atriju Pomorskog i povijesnog muzeja Hrvatskog primorja u Guvernerovoj palači. Projekt je nastavak dugogodišnje međunarodne suradnje na izložbama koje svjedoče o povijesti tehničke kulture u zajedničkom kulturno-umjetničkom djelovanju dvije susjedne zemlje: Republike Hrvatske i Republike Slovenije. Na izložbi će biti prezentirani dosezi naših predaka u tehnici, tehnologiji, znanosti, razvoju, obrtu i industrijskoj proizvodnji u svakodnevnom životu, razna povijesna dokumentacija, audio zapisi i slično. Izložba se organizira kako bi se obilježila 70. obljetnica postojanja Zajednice tehničke kulture Rijeka, 150 godina od izuma prvog torpeda te 50 godina od prestanka proizvodnje torpeda. Ovom izložbom obilježit će se i 160. obljetnica rođenja Nikole Tesle. Na taj način, obilježava se tehnička kultura kao značajna poluga razvoju ljudske misli, a posljedično se tehnička kultura prikazuje kao dio povijesti i umjetnosti.
Mješoviti pjevački zbor "Rijeka - Sempre Allegro"
Međunarodni koncert prijateljstva
Predmet projekta je međunarodna razmjena i gostovanje MPZ „Rijeka – Sempre Allegro“ u Skopju, Makedonija. Domaćini su GMH „Vardar“ i njihova dirigentica Jasmina Gjorgjeska. Kroz organizaciju koncerata u Skopju namjera je unaprijediti suradnju između dvaju zborova i srodnih organizacija u Hrvatskoj i inozemstvu te promicati Primorsko – goransku županiju, grad Rijeku kroz promociju hrvatske glazbene baštine. Ovaj projekt ima za cilj predstaviti međunarodnoj publici hrvatsku zborsku kulturnu baštinu i eminentne hrvatske skladatelje. Zahtjevan program koncerata sačinjen je između ostalog od djela Ivana Matetića Ronjgova baziran na „istarskoj“ ljestvici („istarska“ ljestvica je na UNESCO-vom popisu svjetske nematerijalne kulturne baštine), Borisa Papandopula, Jakova Gotovca, Franje Dugana ml., Emila Cossetta i dr. Aktivnosti koje će prethoditi realizaciji projekta su istraživanje i upoznavanje hrvatske zborske kulturne baštine te uvježbavanje programa.
Hrvatski nacionalni komitet ICOM-a
Organizacija međunarodnog stručnog simpozija 'Teatar u muzeju - kazalište u budućnosti'
Projekt predviđa organizaciju međunarodnog simpozija u Hrvatskoj u suradnji s inozemnim partnerom, na kojem bi se okupili svi zainteresirani dionici iz različitih područja hrvatskog kulturnog života, kako oni koji su uključeni u upravljanje i rad u institucijama (muzeji, galerije, arheološki lokaliteti i nalazišta, nacionalni parkovi, itd.), tako i dekani, nastavnici i studenti visokoškolskih obrazovnih institucija, ali i izvaninstitucionalne udruge i organizacije koje djeluju u kulturi i srodnim područjima te ostali zainteresirani pojedinci (likovni umjetnici, glumci, redatelji, producenti, itd.). Cilj simpozija je da u suradnji s inozemnim partnerom predstavimo recentna svjetska iskustava i postignuća u novim načinima interpretacije i revalorizacije baštine te edukacija domaćih navedenih dionika kulturnog života Hrvatske o mogućim konkretnim praksama koje su već sada primjenjive u njihovim institucijama i sredinama te se na taj način olakša uspostavljanje suradnje između institucija koje se bave baštinom i kulturom s izvaninstitucionalnim sektorom, obrazovnim institucijama i zainteresiranim pojedincima kako bi se ti projekti mogli i ostvariti u budućnosti. Poseban naglasak bit će stavljen na temu tzv. 'teatra u muzeju', koji nije vezan (isključivo) za izvođenje u muzejima, već u obzir dolaze i druge lokacije. Planirano je i uključivanje pojedinih predstavnika iz gospodarstva koji bi mogli prepoznati vrijednost takvih projekata kako bi se u njih uključili u smislu financiranja budućih projekata i njihove promidžbe.
UDRUGA UKUS
Platforma REFINERI u kinoteci Nova Cinema u Bruxellesu
REFINERI je međunarodna platforma za potporu razvoju autorskog hibridnog audiovizualnog stvaralaštva. Pokrenuta je u 2013. godini u Rijeci, kao jednogodišnji edukacijski i konzultacijski ciklus. Nastala je na inicijativu Udruge UKUS, slijedom uočavanja da u Hrvatskoj ne postoji kontinuiran edukacijski program koji u fokusu ima trans-medijalne audiovizualne forme te da se općenito mala pozornost posvećuje filmu i ostalom AV stvaralaštvu koje prelazi granice konvencionalnih formi. Platforma se sastoji od tri godišnje sesije u trajanju od prosječno 5 dana, u Makarskoj, Zagrebu i Rijeci. U tom vremenu umjetnici s bazičnim fokusom na film ali i na multimediju i likovnu umjetnost, kroz grupni i individualni rad razvijaju svoje nove projekte, individualno ih konzultiraju s tutorima i inspiriraju se kroz filmski program tijekom prve sesije, u periodima između sesija snimaju materijal koji uz pomoć mentora montiraju tijekom druge sesije, a zvuk uz pomoć mentora obrađuju na posljednjoj sesiji. Plan je projekte provesti od faze inspiracije do distribucije, pa je sadržaj ovog projektnog prijedloga umjetnička suradnja s Nova Cinema art-kinom u Bruxellesu gdje će radovi nastali u sklopu platforme REFINERI biti prikazani po finalizaciji. Korisnici platforme su međunarodni studenti, filmski i ini profesionalci, no izobrazba i iskustvo u radu s hibridnim AV formama nije i glavni uvjet prilikom odabira projekata. Polaznici u sve tri sesije rade s međunarodnim redateljima, producentima, umjetnicima koji su na europskoj razini istaknuti i specifični za područja u kojima djeluju. Tutori s polaznicima dijele masterclassove, case study-je, inspirativna predavanja i filmske projekcije, konzultacije jedan na jedan i neformalna druženja.
Filmska udruga Motion
Plavetnilo
Plavetnilo je film prema scenariju i u režiji dubrovačke autorice Antonete Alamat Kusijanović. Film će se snimati u Dubrovniku 2016. godine. Plavetnilo prati odnose moći između mladih tinejdžera tijekom jednog naizgled uobičajenog ljetnog popodneva, proučavajući surovost dječje ekspresije emocija, bez socijalnih i kulturoloških opreka koje nam društvo usađuje s godinama. Plavetnilo se naslanja na tradiciju modernističkih filmova poput “Avanture” M. Antonionija. Njegovi filmovi fokusirani su na likove neopterećene egzistencijalnim problemima, koji imaju vrijeme za dokoličarenje te omogućavaju intelektualistički i psihoanalitički pristup. “Plavetnilo” je umjetnički nekomercijalni film koji će susresti svoju publiku pretežito na filmskim festivalima. Da bi se zaokružila produkcija filma, stupljeno je u kontakt s potencijalnim partnerima koji su zainteresirani za suradnju: Columbia University - Antoneta Alamat Kusijanović (USA), Kontrast film - Tidi Von Tiedemann, Stephanie Schimo (Njemačka), Blade Productions - Zoran Dževerdanović (Slovenija), Yazoo Productions - Jasmine Alakari (Finska), Honey Pot Productions - Karolina Bell Kirkel (Švedska). Ova potpora potrebna je za zaključivanje suradnji i zajedničku prezentaciju projekta stranim filmskim fondovima na Berlin film festivalu i Cannes film festivalu 2016. godine.
Udruga Nomad
Rezidencijalni program
Vizualna umjetnost živi i razvija se istovremeno kroz samostalni rad i djelovanje vizualnih umjetnika, kustosa i ostalih uključenih stručnjaka te kroz suradničke projekte s ciljem razmjene ideja i iskustava i rasprave o aktualnim promjenama u svijetu kulture i umjetnosti. U području kulture i umjetnosti rezidencijalni programi predstavljaju oblik podrške kulturnim djelatnicima u procesu osobnog istraživanja, a kasnije i u stvaralačkom procesu. Putem ovih programa utječe se na njihov profesionalni i osobni razvoj te potiče razmjena ideja. Gosti rezidencijalnog programa imaju priliku upoznavati se s lokalnom scenom, prezentirati svoj rad te probuditi svoju inspiraciju za daljnji rad. Organizatori rezidencijalnog programa ugošćuju domaće i inozemne umjetnike i kustose te ih upoznaju s lokalnom sredinom, umjetnicima koji u njoj djeluju i samim time jačaju svoje stručne kapacitete i unaprjeđuju međunarodne suradničke odnose. Rezidencijalni programi ne utječu isključivo na same umjetnike, već se grade i mreže između umjetnika, lokalne zajednice i organizacija civilnoga društva koje djeluju u različitim područjima. Oni jačaju međunarodni i interkulturni dijalog te istovremeno osnažujući aktere na lokalnoj i regionalnoj razini. Kratkoročni rezidencijalni program udruge NOMAD je eksperimentalni program započet 2015. godine. Jačanjem suradničkih odnosa s Galerijom Miroslav Kraljević ovaj inovativni program se dodatno osnažuje i razvija.