Preskoči na glavni sadržaj

Zaklada "Kultura nova"

PP2a

Montažstroj

ŠTO DA SE RADI?

Montažstroj u fokus umjetničkog istraživanja postavlja oblike organizacije kolektivnog djelovanja. Istražuju se pukotine postojećeg sustava predstavničke demokracije, analizirajući recentne političke događaje u sinergiji umjetničkog i stručnog tima. Analiziraju se alternativni oblici političkog djelovanja te njihove mogućnosti da utječu na društvenu stvarnost i to kroz sociološku analizu književnih i filmskih predložaka povezanih s Oktobarskom revolucijom i revolucionarnim pokretima 1968. godine. Film »Kineskinja«, drama »Pravednici«, romani »Bjesovi« i »Što da se radi?« te scenarij nikada snimljenog filma »Sv. Pavao« služe da bi se u fokus postavile specifične dileme ocrtane u ovim umjetničkim djelima, koje su povezane i sa suvremenim dilemama pred kojima se nalazimo kada razmišljamo o promjenama paradigme političkog djelovanja. Na temelju bogatog iskustva rada na participativnim umjetničkim projektima, istraživanje će rezultirati konceptom projekta. Cilj je osmisliti projekt društveno-umjetničkog izvedbenog eksperimenta koji kombinira digitalnu izvedbu, motive teatarske igre i igara alternativne stvarnosti. Tim društveno-angažiranim projektom nastoji se doprinijeti razvoju kritičkog pristupa političkoj kulturi i mogućnosti vraćanja političkog prava svim članovima naše društvene zajednice, onkraj njegova svođenja na nužni minimum koji nas od političkih bića reducira na glasačku mašineriju. Upravo zbog važnosti i kompleksnosti problematike, nužna je provedba dubinskog multidisciplinarnog istraživanja.

LOKALNA BAZA ZA OSVJEŽAVANJE KULTURE

Starački dom

"Starački dom" je umjetničko istraživanje Marine Paulenke koje se bavi institucionalnim zbrinjavanjem osoba treće životne dobi te transformacijama tog sustava u suvremenom kontekstu. Istraživanje kreće od analize jedne mikrolokacije - Doma za starije osobe Trešnjevka, a obuhvatit će nekoliko aspekta vezanih uz stanovanje starijih i nemoćnih osoba. Prvi iz feminističke perspektive otvara pitanje rodne podjele u skrbi za starije i nemoćne osobe, a tiče se i onih koji nisu institucionalno zbrinuti. Briga o takvim starijim članovima obitelji u pravilu pada na ženska leđa i taj je rad uglavnom nevidljiv i društveno nevaloriziran, što postaje posebno relevantno u doba krize i rezanja servisa socijalne države. Drugi aspekt istraživanja vezan je uz socijalizaciju i svakodnevni život u staračkom domu te psiho-socijalne učinke kvalitetnije organizacije svakodnevice. Uz arhivska istraživanja i komparativne analize organizacije prostora tog tipa institucije, umjetnica će se posvetiti i istraživanju mogućnosti fotografskog medija kao plodnog tla za socijalizaciju i kvalitetniju interakciju štićenika doma. To podrazumijeva razvijanje eksperimentalnih i participativnih modela i fotografskih formata, kroz koje će se štićenici doma aktivno uključivati u procese snimanja svog neposrednog okruženja. Istraživanje će se oslanjati i na proučavanje stručne literature, arhiva i svih dostupnih audio, video te tiskanih materijala s informacijama o povijesti izgradnje doma, socijalnim politikama za starije i sl. Raznim metodama bilježenja zvuka i slike autorica će izraditi testne snimke doma, bilježiti dnevnička iskustva i dojmove, ali i izjave sugovornika/ca. Krenut će od ispitivanja infrastrukture doma, dok će u finalnoj fazi snimati i fotografirati ključne protagoniste/ice.

Multimedijalna koliba

SOMATSKO U KOREOGRAFIJI, razvoj metodologije koreografskog rada kroz somatsku praksu

Cilj projekta je stvaranje stabilnog i održivog okvira za istraživanje mogućnosti primjene znanja stečenog kroz višegodišnju edukaciju i praksu umjetnice Zrinke Šimičić Mihanović na području somatike u njezinom daljnjem koreografskom radu te u radu Multimedijalne kolibe. Prijavljeni projekt fokusiran je na istraživanje mogućnosti primjene specifičnih znanja u kontekstu koreografskog promišljanja. Od posebnog je interesa i promišljanje uloge gledatelja te istraživanje mogućnosti neposrednije komunikacije na relaciji izvođač – gledatelj. Teorijski okvir za istraživanje predstavlja Labanov sustav analize pokreta, koncepti i pretkoncepti I. Bartenieff (Bartenieff Concepts and Preconcepts) te učenje B. Bainbridge Cohen. Konačni cilj projekta je osnaživanje somatske scene, koja je u Hrvatskoj tek u začetku, kroz stvaranje stabilnog okvira za konkretan istraživački rad te približavanje plesnog izraza široj publici.

Udruženje hrvatskih arhitekata

Nevidljivi prostori

Rastuća degradacija prostora sve je primjetnija u mnogim gradovima Hrvatske, naročito u kontinentalnom dijelu zemlje. Ulaganja, briga o baštini i javnom prostoru uglavnom se dotiču glavnog grada, te zbog turističkog potencijala, mjesta i gradova uz obalu, dok lokacije kontinentalnog dijela Hrvatske ostaju zanemarene. Razmjerno tome, bez aktualiziranja prostornih problema kontinentalne Hrvatske, nestaje i svijest lokalnog stanovništva o urbanističkim, kulturnim, povijesnim i umjetničkim vrijednostima prostora koji ih okružuje. S društvom kojeg stalne socijalne, ekonomske, tehnološke promjene karakteriziraju možda i više od bilo kojeg drugog faktora, arhitektura, tj. materijalizirani prostor ne uspijeva pratiti korak. Vladajuće strukture i sustav prostornog uređenja za takve probleme ostaju previše tromi i neučinkoviti, zbog čega se ovaj projekt okreće promjenama “odozdo“. U fokusu projekta je istraživanje i ispitivanje gradova kontinentalne Hrvatske, te detektiranje arhitektonski i urbanistički vrijednih, ali zanemarenih i napuštenih prostora, takozvanih nevidljivih prostora. Nevidljivi prostori su prostori koji su uslijed različitih dinamičkih procesa unutar grada s vremenom postali mjesta čiji su stanovnici potpuno nesvjesni njihova postojanja i kvalitete, prostori u kojima korisnik „mora“ boraviti umjesto mjesta u kojima „želi“ boraviti. Umjetnička grupa namjerava mapirati i analizirati nevidljive prostore te ispitati njihove prostorne potencijale, s ciljem stvaranja baze nevidljivih prostora u urbaniziranim sredinama kontinentalne Hrvatske, kao početne točke za kulturne i umjetničke intervencije. U 2017. godini umjetničko istraživanje obuhvaća pet gradova: Požega, Čakovec, Belišće, Nova Gradiška i Slavonski Brod.

UDRUGA BACAČI SJENKI

"Mala retrospektiva smrti ili ne baš tim redoslijedom"

U fokusu umjetničkog istraživanja su aspekt smrti, ali i sveopći nestanak ljudi s ove planete, odnosno filozofsko stanje ne-postojanja. Zatim svi mogući filozofski, vjerski, duhovni i iscjeliteljski aspekti ljudskog i možda neljudskog odnosa prema smrti. U fokusu je samoubojstvo, iznenadna smrt, bezrazložna i naizgled besmislena, nepravedna smrt, diskontinuitet u kontinuitetu, u svijesti o diskontinuitetu. Istraživanje se bavi svim mogućim mislima i razmatranjima kontinuiteta i to iz više različitih motrišta: da bi predstava, izvedba, bila zabavna, prijemčiva, susretljiva, neposredna i razarajuća u svojoj ogoljenosti. Kroz niz radionica, s pripadnicima različitih dobnih, klasnih/staleških, etničkih, religijskih skupina i nasumičnih grupa pojedinaca istražuje se ovaj oblik ne-postojanja i njihov odnos prema tome. U umjetničkom istraživanju koriste se metode koje prethode dokumentarnom teatru: istraživanje u arhivama, istraživanje u svakodnevici, audio i video snimanje zanimljivih priča i mišljenja na temu, međusobni razgovori i snimanja tih razgovora, pisanje tekstova na zadanu temu, čitanje literature na temu ili "mimo" nje.

Umjetnička organizacija Grupa Kugla,glumačka trupa

Trautonist

U fokusu ovog umjetničkog istraživanja je korištenje praelektroničkih instrumenata za glazbu u horor filmova. Naslov istraživanja "Trautonist" potiče od izuma trautonija iz 1930., instrumenta nalik na mono-sintesajzer, u kojem se stvaranje zvukova temeljilo na neonskim cijevima i modulaciji pomoću kretanja prstiju na metalnoj žici receptora. Trautonist je izvođač glazbe na instrumentu koji je funkcionirao kao spoj mehaničkog i elektroničkog zvučnog aparata za stvaranje uznemirujućih zvukova. Prva faza istraživanja uključuje rad na prikupljanju građe vezane uz povijest izuma elektroničkih instrumenata za proizvodnju glazbe u horor filmovima, njezin daljnji razvoj kroz primjenu tehnika sempliranja i upotrebu suvremenih sintesajzera. Trautonisti postaju Šahtofonisti, boje njihovih opruga su obojeni potenciometri Trautonija, primajući kroz preparirane antifonske slušalice muzičke teme iz odabranih filmskih sekvenci nastojat će se pra-analognim sintesajzerom uhvatiti fragmente teme.

Umjetnička organizacija za otvaranje novih polja kazališne komunikacije "Četveroruka"

Udaljenosti - fokusiranje

„Udaljenosti - fokusiranje“ je istraživanje izvedbenosti unutar specifičnog kazališnog formata koje se bavi pogledom u ono što smatramo jednim od elementarnih problema trenutka u kojem živimo, a to je duboka podijeljenost, nerazumijevanje i strah od drugog te agresivne i destruktivne pobude kako prema drugima tako i prema sebi. Cilj je umjetnički istražiti temu na razini govora, glasa i geste stvarnih ljudi sa stvarnim i osobnim problemima tako da se kroz tekstualni, zvučni i video materijal dokumentarnog i dokumentarističkog karaktera spoje umjetnici i stvarni ljudi. Istražuju se mogućnosti specifične forme – spoj dokumentarnosti i teatralnosti (dokumentarni film, video projekcije, kazališnu izvedbu s glumcima, plesačima, pjevačima i muzičarima). Zbog toga će se, nakon pomnog planiranja rada i usklađivanja kolektiva, snimiti razgovori sa stanovnicima Darde u Baranji. Dobiveni materijal obradit će se i pripremiti za izvedbeno istraživačke radionice koje će se provoditi s glumcima, plesačima, pjevačima, muzičarima i performerima. Istraživanje će se provoditi na razini teme, umjetničke izvedbe i komunikacije s publikom, a provodit će se tijekom 2017. godine u nadi da će iza sebe ostaviti konkretan i inspirativan materijal za rad na potencijalnoj produkciji predstave tijekom 2018.

Udruga za razvoj ‘uradi sam’ kulture - Radiona

Optički i BIOArt sintisajzeri i glazbene kutije

U fokusu umjetničkog istraživanja je spoj intermedijalne umjetnosti i tehnologije u simbiozi sa znanošću. Istraživački tim uključuje u istraživanje žive organizme poput biljaka koje su također provodnici struje, signala i zvuka. Cilj je istraživanja obraditi područja koja još nikada do sada nisu na tako temeljit način bila obrađivana u Hrvatskoj i regiji kako bi se potaknuo razvoj domaće intermedijalne umjetničke scene, BIOArt i sound art te razviti niz umjetničkih elektroničkih instrumenata. U okviru istraživanja proučit će se povijesna iskustva i klasične metode analogne i digitalne sinteze zvuka u umjetnosti, te upotreba živih organizama i sistema u umjetnosti. Zatim, detektirat će se promjene, mapirati tehnologije, zabilježit će se kako nove umjetničke prakse korespondiraju sa starijim tehnološkim rješenjima, vidjeti do kojih granica tehnologija analognog zvuka, koja je opet u fokusu interesa eksperata i umjetnika, može i dalje biti interesantan i relevantan medij umjetničke prakse. Popratit će se razvoj najrecentnijeg BIOarta te u konačnici pronaći se nove kreativne i tehnološke postupke i rješenja koja kombiniraju biologiju i elektroniku.

Film-protufilm umjetnička organizacija

Rizom filmskih avangardi

Umjetničko istraživanje temelji se na sinkronijskom mapiranju različitih pisanih i slikovnih dokumenata i objekata, manifesta, pisama, programatskih tekstova, filmskih programa paradigmatskih autora povijesnih avangardi i povezivanju s njihovim i današnjim suvremenicima u manjinskim kinematografijama i umjetničkim sredinama, u suradnji s lokalnim kustosima i umjetnicima. Cilj istraživanja je stvaranje arhivske dokumentacije za knjigu i seriju mobilnih instalacija te za mrežnu platformu atlasa filma u nastajanju s indeksom i tekstovima iz stoljeća filma i remedijacijama i relokacijama filma nakon analognog doba. Strategija projekta je razvijanje održive istraživačke interdisciplinarne platforme za suradnju među lokalnim i stranim umjetnicima, kustosima i teoretičarima koja omogućuje stvaranje umjetničkih akcija, diskursa, djela i publikacija te odnose s novim publikama kroz različite istraživačke i izvedbene kontekste. Početni programatski koncept temelji se na ideji serija (ponavljanja i razlika) strukturalnog filma, a nadahnut je nizovima: A serija, Sedmologija, Sloboda serija, Kratka serija, Suluda serija, imenovanim po konceptima arhitekte, pjesnika i filmaša splitskog eksperimentalnog kruga Ivana Martinca, njegovoj klasifikaciji vlastitog rada.

Hrvatska Udruga Mikrotonalnog Umjetničkog Stvaralaštva

Adria Microtonalis

Adria Microtonalis uključuje interdisciplinarni pristup istraživanju te analizu intonacijskih sustava tradicijske glazbe sjevernog Jadrana kroz 4 faze: istraživanje akustičkih značajki; izrada tehnoloških rješenja za kreiranje novih instrumenata; umjetničko oblikovanje i diseminacija znanstvenih i umjetničkih rezultata rada. U fokusu predloženog projekta je istraživanje akustičkih značajki, koje podrazumijeva prikupljanje i obradu podataka primjenom interdisciplinarnog pristupa te uključuje i začetak mikrotonalnog, analitičkog istraživanje tradicijske glazbe Istre i sjevernog Jadrana. Etape istraživanja i provedba istraživanja akustičkih značajki obuhvaćaju terensko istraživanje, snimanje i sakupljanje tradicijske mikrotonalne glazbe u izvornoj interpretaciji i intonaciji; detaljno istraživanje i klasifikaciju prikupljenog materijala; spektralnu analizu zvuka tradicionalnih glazbala; intonacijsku transkripciju zvučnih zapisa; začetak harmonijsko melodijske analize intonacijske transkripcije.

Siva zona . prostor medijske i suvremene umjetnosti

Kinematografija Jadranskih otoka

Projekt je interdisciplinarnog i umjetničko-istraživačkog karaktera i odnosi se na mapiranje kinematografije jadranskih otoka u Hrvatskoj, a provode ga tri člana udruge Siva zona: Ivan Ramljak, Darko Fritz i Sonja Leboš. Zbog nedostatka literature i dostupnosti podataka, nužno je obaviti temeljito terensko istraživanje u svrhu sakupljanja osnovne faktografije, no i bilježenja još živućeg sjećanja kazivača, koje će pomoći mapiranju područja projekta. Terenskim radom i uvidom u arhive proučava se povijest kino-prikazivanja u 20. stoljeću, mapiranje lokacija na kojima su trajno ili povremeno funkcionirala kina, uvid u program i ostali elementi kinematografske kulture. Sakuplja se i proizvodi audio, foto i video arhiva koja se djelomično objavljuje na web stranici udruge, a bit će i temelj za daljnje umjetničke i znanstvene radove. Istraživanje o otoku Korčuli je u organizaciji Sive zone već djelomično obavljeno i objavljeno, te služi kao model za daljnje istraživanje. Projekt Kinematografija jadranskih otoka će se postepeno razvijati nekoliko godina, te po potrebi nadopunjavati. Projekt je ujedno i priprema za izložbu i publikaciju planiranih za 2018. u organizaciji i izdanju udruge Siva zona. Kroz realizaciju projekta utvrdile bi se i uspostavile suradnje s otočkim institucijama u kulturi preko kojih bi se također pronalazile lokacije, podaci i izbor sugovornika, kao i međuotočnom platformama kao što su Pokret Otoka (Šolta) i Kino Mediteran / Mediteran Film Festival (Split). Metoda rada koja uključuje lokalnu zajednicu u sam proces rada, doprinosi popularizaciji vizualne kulture u manjim mjestima. Tema kinematografije ima značajnu ulogu zbog širine inkluzivnosti stanovništva u suvremenu kulturu i umjetnosti.

Kulturno-umjetničko društvo ˝INA˝

Što će nam fundus? (radni naziv)

Umjetničko istraživanje radnog naziva „Što će nam fundus?“ direktno je vezano uz rad KUD INA-e, odnosno G-MK. Galerija predstavlja studiju slučaja promjene paradigme, vidljivu kroz tri polja povezana istim prostorom: ekonomsko, kulturno i arhitektonski-urbanističko. Današnji profil G-MK kao nezavisnog prostora suvremene umjetnosti podrazumijeva produkciju i prezentaciju umjetničkih praksi i čini mjesto okupljanja profesionalne publike i uskog kruga kulturno-umjetničke scene. Promjena paradigme koja dolazi s raspadom socijalizma i reorganizacijom prema kapitalizmu kulturu ponovno svodi na „kulturni sektor“ i slobodno vrijeme, kultura se prestaje poimati kao dio proizvodnog procesa što se indirektno vidi u zaokretu rada G-MK. Iako nema prekida u održavanju programa, G-MK prestaje okupljati širi profil izlagača poput umjetnika amatera i zaposlenika INA-e, nastavljajući rad, gotovo samostalno, kao prostor nezavisne kulture. Zbog manjka prostora i osnovnih uvjeta za konzerviranje umjetnina, KUD svoj fundus predaje na čuvanje INA-i čija uprava umjetničke radove raspoređuje po uredskim i ostalim prostorima u zgradi. Od osamdesetih godina do danas, G-MK prolazi još dvije smjene vodstva što dovodi do nesustavne dokumentacije galerijskog fundusa pa trenutne voditeljice galerije uz nove funkcije nasljeđuju nepotpunu dokumentaciju. Cilj umjetničkog istraživanja je funkcionalan – usustaviti i locirati fundus rasuti po zgradi INA-e, a prikupljeni materijali će biti podloga za scenarij dokumentarno-eksperimentalne filmske forme. Dokumentiranje procesa potrage za fundusom istovremeno propituje prakse arhiviranja i konzerviranja, značenje fundusa i kolekcionarskih praksi.

Umjetnička organizacija "Odeon"

Interplay of contemporary classical and electronic music/Interakcija suvremene klasične i elektroničke glazbe

Zašto klasična i elektronička glazba nisu polarne suprotnosti što bismo na prvu pomisao očekivali? Odgovor leži upravo u istraživanju međusobnog utjecaja elektronički dobivenog zvuka sa zvukom akustičnih instrumenata. Pod pretpostavkom da se elektronička glazba može zapisati grafički, a ponekad djelomično čak i notnim zapisom, te da postoje zajedničke glazbene karakteristike i kompozicijske metode pri stvaranju elektroničke i akustične glazbe, skladatelj - autor projekta će istraživati upravo njihov međusobni utjecaj te različite mogućnosti spajanja istih. Proces i rezultati umjetničkog istraživanja autoru će pomoći u kreiranju novih metoda i skladateljskih tehnika, posebice u području elektroakustičkih kompozicija u području suvremenog glazbenog stvaralaštva, a time i postati temelj za nove kompozicije koje će realizirati tijekom sljedećih godina.

Kreativni laboratorij suvremenog kazališta

Umjetničko istraživanje za projekt Nestvarni gradovi

Umjetničko istraživanje Nestvarni gradovi uključuje renomirane izvedbene i mimske umjetnike porijeklom iz različitih europskih zemalja i svijeta. U ovom projektu korporalna mima kao umjetnička forma je nit poveznica tim umjetnicima. Kroz projekt će se istraživati ta marginalizirana forma koja je kod svakog umjetnika korištena na njegov specifičan način. Zajedničkim radom na toj umjetničkoj formi i njenim istraživanjem, forma se istražuje iz raznih aspekata te međusobnim djelovanjem jedne hibridne forme na drugu. Obrađuje se tema nestvarnih gradova. U gradu Rijeci će se aktivirati novi prostori za izvedbu koji propadaju te će se kroz njih govoriti o vrijednosti ljudskoga rada, odnosno propadanju riječke industrije, o migracijama koje su se događale i događaju se još uvijek u Rijeci i kroz Rijeku, o stalnim promjenama granica te o potrebi suvremenog čovjeka da se odmakne od grada i vrati prirodi. Tema je inspirirana poemom Pusta zemlja T.S.Eliota.

Umjetnička organizacija "Organizacija nezavisnih"

Mediji pokretanja

"Mediji pokretanja" su umjetničko istraživanje stadija razvoja i promišljanja umjetničke prakse autorice Nevistić, a rezultirat će radom u narednim projektima. High-tech tehnologije kojima upravljaju velike kompanije, cyber-prostori za znanstvena istraživanja, pa i za poslovne sastanke, optički kabeli koji su provedeni oko cijelog svijeta za internet i google, zatim out-sourceing, inovacije na području znanosti, sve to ubrzava protok informacija i naše međusobno povezivanje. Svaki pojedinac je postao autor vlastitih sadržaja u digitalnom obliku, došlo je do povećavanja količine digitalnog sadržaja te povezivanje tog sadržaja, tj. pojedinaca na velikim udaljenostima. Pitanje koreografske prakse je kako doći do izvora pokretanja u plesu. Somatske prakse i improvizacija važan su parametar za ponovno pronalaženje individualno svojstvenog plesnog pokreta, kao pokretanje iz analogije anatomije. Pitanje je što se dešava kada promišljamo o koreografskom okviru unutar digitalnog aspetka. U ovom istraživanju tijelo se postavlja u ravnopravan odnosa s medijem videa i fotografije, i istražuje se što to znači i što donosi.

Domino

Odjednom odasvuda

“Odjednom odasvuda” istražuje složene utjecaje na čovjeka i njegovo djelovanje, one utjecaje unutar čovjeka samog kao i one koje dolaze izvana. Preplavljeni smo svakodnevicom paralelnih svjetova. Suočeni smo sa svijetom koji nalikuje na akcijski horor triler. Preobrazba čovjeka u tragikomičnu političku životinju je opće prihvaćen rezultat sistema. Istraživanje se bavi korelacijom uma i tijela i ishodima njihove povezanosti na ljudsku akciju koristeći se arhetipskim primjerima: Kada tijelo može pomoći umu da izađe iz slijepe ulice? Kada um ili tijelo sprječava da se čovjek pomakne s mjesta? Što se dešava kada su um i tijelo potpuno u sinkronizaciji? Pozitivnoj ili negativnoj. Kakvi smo kada je samo tijelo prisutno, a mozak na paši? Ako je um vrlo razvijen, a tijelo zaboravljeno? Kako djelujemo u svijetu ako smo toliko ravnodušni kao što je ravan televizijski zaslon? Osim same korelacije tijela i uma kroz istraživanje će se pokušati ustanoviti na koji su način povezane informacije koje naše tijelo bilježi svakim novima paketom i na koji način one utječu na djelovanja na sceni i u svakodnevnom životu. Na koji način tijelo, na nesvjesnoj osnovi reagira na vanjske podražaje i već naučenim obrascima ponašanja nas upozorava na situacije i događanje koji dolaze.

Kantun Art

Tvornica nade

Tvornica nade je projekt kojeg zamišljamo kao svojevrstan inkubator ideja i, posljedično, kreativnih projekata prezentiranih javnosti. Projekt okuplja posebne kategorije stanovništva, prvenstveno braniteljsku populaciju koja nije dio mainstream grupacija iste populacije. Iskustva iz prethodnog rada pokušavaju se formalizirati u ovom istraživanju, a kako bi se odredili osnovni parametri za buduće kreativno djelovanje skupina u smislu javnog nastupa. Istraživanje se usmjerava ka osmišljavanju strategija koje su specifične za hrvatske društvene prilike, a vezano uz temu javne prepoznatljivosti naizgled poznatih tema, tj. kako javnosti predočiti npr. ratne teme s otklonom. U tu svrhu potrebno je prikupiti materijal o neuobičajenom memorijama iz rata i poslijeratnih zbivanja, iskaze o poetičnim iskustvima, o neobičnim susretima, o izgubljenim nadama i snovima i sl. Sve to umjesto uobičajenog materijala koji ratni i post-ratni period svodi na jednostavnu formulaciju pobjeda/poraz. Potrebno je sažeti brojne tekstove teoretičara i praktičara participativnog teatra, aktivističke suvremen umjetnosti i dr. te tako stvoriti svojevrsni priručnik za djelovanje putem formi suvremene umjetnosti. Tvornica nade je naslov ovog istraživanja, ali ako ono uspije - to će biti i naziv cijelog niza projekata, radionica i kreativnih javnih nastupa.

Kolektiv za razvoj, istraživanje i propitivanje queer kulture - queerANarchive

Radni naslov: Godišnji odmor

Projekt radnog naziva Godišnji odmor zamišljen je u formatu rezidencijalnog programa, te omogućuje trojci umjetnika otklon od projektne svakodnevice. Otvaranjem prostora za slobodno vrijeme omogućuje im prostor za kritiku i refleksiju prekarnog rada u kulturi, okvira iz kojeg i sami dolaze. Problemu godišnjeg odmora pristupa se iz perspektive marksističko-feminističke kritike kapitalizma koja dokolicu ne doživljava kao mjesto neoliberalne komodifikacije slobodnog vremena već kao mjesto slobode i emancipacije, mjesto koje iz pozicije kulturnog-umjetničkog djelovanja, postaje mjesto mogućnosti kritičkog i kreativnog djelovanja van postojećih sistemskih okvira rada u kulturi. Projekt ima i dodatnu queer perspektivu koja se očituje u potrazi novih modela identitetske samorealizacije kroz politike otuđenja. Metodologija umjetničkog istraživanja oslanja se na dokumentarističke prakse te gore navedene teoretske postavke. Dokumentarističke prakse se u ovom slučaju realiziraju kao refleksija i samokritika procesa bilježenja, procesa koji polazi od individualnih i partikularnih pozicija subjekata uključenih u proces.

Udruga kultura i edukacija

Zvučni vrt

Zvučni vrt objedinjuje umjetnosti okoliša (environmental art) i znanost. Grane koje se proučavaju su znanost o okolišu, ekologija i znanost o zvuku te umjetnost zvuka. Ovaj rad se po usmjerenju naslanja na umjetničke prakse sustainizma, reklamationizma te permakulturalizma prema klasifikaciji Linde Weintraub. Kao teoretičarka umjetnosti okoliša ona proučava odnos umjetnosti prema temama koje dolaze iz znanosti kao što je ekologija. Aktivnosti projekta sastoje se od istraživanja materijala koji se bave tematikom putem internetskih članaka i knjiga objavljenih na temu. Također, sagledavajući i znanstvene članke, dovodi ih se u relaciju s umjetničkim stremljenjima. Nakon istraživanja provode se eksperimenti koji se sastoje od niza različitih pokusa u kojima varira neki od čimbenika. Sva istraživanja i eksperimenti dokumentiraju se putem on-line platformi i objavljuju pod CC otvorenim licencama. Posebnost projekta sastoji se u tome što se istražuju izlazi iz Land Art forme toliko vezan za povijest umjetnosti okoliša, a gdje se u okoliš zadiralo kako bi ga se promijenio i dovelo do estetske forme. Ovo istraživanje svojim djelovanjem malo ili nikako ne zadire u okoliš i time slijedi principe permakulture, a svi bi se dijelovi rada, kroz istraživanje najprikladnijih tehnologija, pokretali isključivo iz obnovljivih izvora energije.

Umjetnička organizacija Teatar Erato

TITON

Umjetničko istraživanje polazi tematski od mitskog (arhetipskog) motiva želje za vječnim životom i mladošću koji je u današnjoj "narcističkoj kulturi" vrlo prisutan i iznimno važan, a strukturalno od antičke tragedije spaja kazališnu i filmsku poetiku. Ovaj hibridni kazališno-filmski projekt zasniva se na mitu o Eoji, ružoprstoj božici zore, koja je zamolila Zeusa za vječni život svojeg mladog ljubavnika Titona, ali je ujedno napravila kobnu grešku jer nije zamolila za vječnu mladost svog ljubavnika. Istraživački rad polazi od mita o Eoji i Titonu u formi teme s varijacijama propitujući žanrove fikcije. Naime, ista inicijalna situacija - odlazak u postelju dvoje ljubavnika otvara mogućnosti variranja brojnih žanrova, kako kazališnih, tako i filmskih. Istražuje se na koji način isti tekst, dakle iste rečenice različito izgovorene otvaraju i stvaraju različite žanrove. Prisutnost Eojine kamere u visini njezinih očiju, dakle maksimalno blizu njezinom realnom pogledu koji suprotstavljamo točki gledišta publike tako da se simultano projicira što kamera snima s odvijanjem naracije koju kamera snima, otvara prostor za istraživanje na koji način i u kojoj mjeri razlike u točki gledišta i fokalizaciji utječu na promjene žanrovskih obrazaca.

Umjetnička organizacija Ateatar

Jezik VR

Jezik VR istraživački je projekt inoviranja i istraživanja prikazivačkih i izvedbenih parametara virtualnog kazališta Ateatar VR. Cilj istraživanja je uspostaviti pojmovnik izražajnih sredstava novog medija virtualne stvarnosti, kako bismo olakšali stvaralaštvo i analizu takvih sadržaja. Pojmovnik bi trebao postati svojevrsna 'kuharica' za stvaranje sadržaja u Ateatru VR, ali će biti primjenjiv i ostalim zainteresiranim stvaraocima u domeni VR sadržaja.

Zagreb Pride

17:15

Istraživanje koje će rezultirati serijom fotografija zadržanog naziva 17:15 prikazat će trans i rodno varijantne osobe iz cijele Hrvatske na klasičan, dokumentaran način u svakodnevnim aktivnostima svojstvene svim ljudima kako bi se podsjetilo na univerzalnost i jednotu svih ljudskih bića. Dokumentaristički karakter fotografija i priča tako će se ostvarivati isključivo osobnim činjenicama jer sam prostor i aktivnost nisu inscenirani nego se radi o autentičnim dnevnim aktivnostima pojedinih osoba. Vezu privatnog i javnog autorica će pronaći u praksama svakodnevnice trans i rodno varijantnih osoba u točno određenom vremenskom periodu dana. Naime, autorica ne daje stereotipiziranu i ukalupljenu viziju trans osoba izvana, već je koncept osmišljen tako da maksimalno dozvoljava da osobe same definiraju tko su. Zadano je samo vrijeme, a osobe mogu same odabrati kako se žele prikazati – gdje žele biti, žele li pozirati za kameru ili ne.

Udruga 36

36M

Projekt se sastoji od multidisciplinarnog pristupa istraživanju apstraktnog mentalnog i konkretnog materijalnog izložbenog prostora. Cilj je putem novih informacijsko - komunikacijskih tehnologija, kroz eksperimentiranje s ambijentalnom zvučno - svjetlosnom instalacijom i istraživanjem novih trendova vizualne komunikacije te izložbom ilustracija stvoriti vizualnu senzaciju kojom se želi potaknuti, probuditi i isprovocirati osjete. Jedan dio projekta se odnosi na istraživanje i osmišljavanje interaktivne zvučno svjetlosne instalacije koja bi istraživala same valne oscilacije, odnosno undulatornu prirodu svjetlosnih valova kroz vizualizaciju zvuka koji generira i kojim upravlja publika. Drugi dio se odnosi na istraživanje prostora, modela, formata i materijala na kojima bi se izrađivale i izlagale ilustracije odabranih autora. Budući da svjetlo sa svim svojim parametrima predstavlja svojevrstan UI (user interface) kojim posjetitelj upravlja u danom prostoru, projektom se pokušava pokrenuti istraživanje okvira ljudske percepcije, želi se uključiti posjetitelja, na način da bude prepušten sam sebi, vlastitom doživljaju, viđenju i tumačenju, ali i da na neki način bude navođen te da kroz igru svjetla obrati pažnju na detalje umjetničkih djela. Riječ je o pokušaju spajanja dva umjetnička pravca, kako bi se izašlo iz okvira dvodimenzionalnosti klasične izložbe. Cilj je stvoriti doživljajni, osobni te rad na intimnoj razini interpretativan svakom posjetitelju, na način da posjetitelji igrom svjetla i mraka budu izolirani jedni od drugih i upućeni u svoju nutrinu i izloženi umjetnički rad. Projekt sublimira iskustva njegovih autora stečena istraživanjima u ilustraciji, slikarstvu, videu, kompjuterskoj grafici, ambijentalnim odnosno svjetlosno – zvučnim instalacijama.

UDRUGA KULTURNI TURIZAM za promicanje hrvatske kulture i umjetnosti

ART&TECH UNITED / CROATIA 2017 INOVATIVNI KONCEPTI 3D PRINTA U SUVREMENOJ UMJETNOSTI

Namjena projekta ART&TECH UNITED jest istražiti mogućnosti tehnologije 3D printa u hrvatskoj suvremenoj umjetničkoj praksi koja u svijetu već polako izlazi iz eksperimentalne faze budući da su je prihvatili i već renomirani umjetnici iskoristivši nove inovativne izričaje koje ona može pružiti. 3D print tehnologija polako skida sa sebe stigmu bezličnosti i masovnosti te zadire u sfere likovnosti, arhitekture, produkt designa i srodnih primijenjenih umjetnosti. Koncept projekta temelji se na konceptu istraživanja mogućnosti i eksperimentiranju kod primjene tehnologije 3D printanja u sljedećim sferama hrvatske suvremene umjetnosti: likovna umjetnost SKULPTURA / eksperimentiranje; produkt design / ekologija; primijenjena “nosiva” umjetnost – nakit i odjeća/ kreativnost te sferi očuvanja hrvatske kulturne baštine; muzejski eksponati u 3D printu/inovativnost i održivi razvoj te izrada prototipa. Cilj projekta je skinuti stigmu 3D print tehnologije koja se isključivo vezuje za masovnu proizvodnju stvaranja bezličnih hladnih predmeta i uvesti je u kreativnu, umjetničku praksu te pokazati pozitivne utjecaje koje ima na sam stvaralački čin, ali i na neposrednu okolinu stvaralaca u ekološkom, socijalnom i edukacijskom pogledu. Tehnologija i umjetničko stvaralaštvo često imaju ambivalentan odnos,povezujući se i odbijajući se naizmjenice, no budući da su oba koncepta vođena kreativnošću, kada se sinergijske sile oba koncepta spoje onda nastaju kvalitativne promjene toliko potrebne svakoj životnoj sredini. Projekt ART&TECH UNITED uzima za cilj ujediniti kreativnost tehnologije i umjetničkog stvaralaštva istražujući dosadašnje primjere dobre prakse, predložiti i stvoriti nove, te tehnologiju 3D print uvesti u umjetničku praksu suvremene hrvatske umjetnosti.

Udruga za interdisciplinarna i interkulturalna istraživanja

e-migracija / e-migration / e-migración

Osobno iskustvo e-migracija od velikog je značaja danas za kulturu i politiku u RH. Pitanje dijaspore, s jedne strane, jedno je od najprijepornijih pitanja hrvatskog društva: tko su bili emigranti tzv. trećeg vala, 60-ih godina? Kakva su bila njihova iskustva života u Jugoslaviji i što ih je prisililo da odu? Kako su ti e-migranti gradili suživot s e-migrantima tzv. drugog vala, onima koji su u Australiju došli nakon 2. svjetskog rata? Kako se Australija reprezentirala kako bi privukla radnu snagu, kakve temelje blagostanja je obećavala i kakav je bio imaginarij te reprezentacije? S druge strane, što misli dijaspora o svom utjecaju na život u RH putem elektoralnog aparatusa? To su neka od pitanja na koja kroz svoj rad odgovaraju Anita Bacic, australska umjetnica hrvatskog porijekla koja danas živi između Bangkoka i Tasmanije, gdje je rođena, stupajući u dijalog s drugim umjetnicima koji imaju osobno iskustvo ili se bave pitanjima migracije, i Sonja Leboš, kulturna antropologinja, rođena u Zagrebu gdje živi i radi, koja je zajedno s Darkom Fritzom mentorirala Anitin istraživački rad u Hrvatskoj tijekom 2015. godine u okviru djelovanja partnerske organizacije Siva zona, kada se Anita bavila egzodusom iz nekad najvećeg sela u JI Evropi, Blata na otoku Korčuli (rezultati su djelomično na blogu htps://blatoproject.wordpress.com/). U ovoj fazi istraživanja zanimaju nas odgovori na gore navedena pitanja. Istraživanja će se provoditi na Korčuli, u Zagrebu i u Sidneyu.

Format C

free_art_-_T3ST

"free_art_-_T3ST" ("test") dio je dugoročnog diskurzivnog prezentacijskog koncepta orijentiranog prema predstavljanju autora i autorica koji djeluju u sferi digitalne kulture i slobodne umjetnosti bazirane na principima samoprodukcije, a s naglaskom na tematici samoodrživosti i taktikama suradnje i razmjene znanja. U 2015. i 2016. godini ostvarujemo tri umjetnička događanja na referiranu temu, a u 2017. cilj nam je istražiti potencijale i u širokome spektru parole "slobodne umjetnosti" koncipirati te konkretizirati i vrlo detaljno specificirati buduće programe, koje ćemo zatim provoditi po dovršetku istraživanja. Istraživački program temelji se na dvama komplementima - iznimno bitnom stjecanju kodiranog znanja (iz relevantne literature koju bismo pribavili) te prijenosu znanja voditelja i istaknutih članova umjetničke organizacije Format C, i pružanju uvida u raznovrsne taktike digitalne umjetničke kreacije koje potiču korisnike programa na samostalnu kulturnu produkciju. Konkretne aktivnosti kojima se program provodi su istraživanje izvora, prijevod neučestale umjetničke terminologije s engleskog na hrvatski jezik i artikuliranje te sumiranje recentne relevantne literature o polju novih medija, praćeno empirijskim testiranjem novih postulata i paradigmatskih potencijala kroz edukativne DoItWithOthers radionice na području suvremene i inovativne umjetnosti omogućene računalnim i mrežnim tehnologijama. Cilj istraživačkog projekta je vrlo precizno definirati buduće cjeline koncepta "slobodne umjetnosti" te samu metodologiju istraživanja učiniti utilitarnom javnosti i dosljednom ideologiji suvremenog stvaralaštva koje počiva na tromeđi umjetnosti, tehnologije, slobodnome znanju te digitalnoj ekologiji.

Udruga Val kulture

Istraživanje i prikupljanje podataka o životu i radu umjetnika Ive Šebalja i Ive Friščića

Diseminacija umjetničke baštine Ive Šebalja za kojeg su eminentni stručnjaci istaknuli kako se svojim osobitim stilom nametnuo kao jedan od najznačajnijih asocijativnih, aluzivnih, hermetičko-metaforičkih slikara Hrvatske. Približiti javnosti specifično djelovanje Ive Šebalja obilježeno izolacijom od okoline i tišinom, pozicijom osamljenika, gotovo dobrovoljnog zatočeništva u vlastitom stanu-atelijeru koji su bili nužni njegovu slikarskom senzibilitetu i mentalnom sklopu. Nezaobilazno je i obrazovanje šire javnosti i podizanje svijesti o samozatajnom velikanu hrvatske likovne umjetnosti te njegovoj ulozi unutar naše kulturne i umjetničke povijesti. Priprema izložbe, opremanje slika, fotografiranje i pisanje predgovora i izrada kataloga. Osiguranje slika, postavljanje izložbe, marketing, PR u tisku i ostalim medijima, izrada pozivnica, plakata i kataloga. Pojedine ustanove u kojima bi izložba gostovala izrazile su želju organizacije edukativnih i kreativnih radionica za djecu, te organizaciju stručnih vodstava kroz postav izložbe u cilju približavanja opusa velikog Ive Šebalja široj javnosti. Revitalizacija života i djela Ive Friščića, revalorizacija i repozicioniranje njegove umjetnosti u kontekstu pregleda hrvatske likovne umjetnosti XX. stoljeća, te ispitivanje javnosti i potencijalnog interesa za organiziranje velike retrospektive Ive Friščića koja bi bila kruna realiziranog projekta putujućih izložbi. Nezaobilazno obrazovanje šire javnosti i podizanje svijesti o pojedinim velikanima hrvatske likovne umjetnosti koji su neopravdano zaboravljeni, te njihove ključne uloge koju su odigrali tijekom svog života unutar naše kulturne i umjetničke povijesti.

UDRUGA RESTART

Istraživanje Ludih ljubavi

Projekt Lude ljubavi nastaje na inicijativu filmskog umjetnika i fotografa Igora Zelića, u suradnji s kazališnim redateljem Sašom Božićem i umjetnikom zvuka Martinom Semenčićem. Inspiriran je fotografskim radovima Zelića koji upotrebom svjetlosnih instalacija oživljava napuštena i srušena sela u Slavoniji nakon rata 90-tih. Namjera projekta je istražiti može li se dokumentarnom i umjetničkom procedurom u specifičnom i ratom uništenom prostoru te kroz interakciju s lokalnom zajednicom i prirodom zadobiti poštovanje koje umjetnost nema u nepredvidljivim uvjetima i na lokacijama općenito nepraktičnim za egzistenciju umjetnosti. Projekt započinje terenskim istraživanjem kojem je cilj pronaći civilne i vojne aktere koji su sudjelovali u ratnom razaranju na području i prostoru zapadno-slavonskog sela Mašička Šagovina u blizini grada Nova Gradiška. Sa sugovornicima će se obaviti niz tematskih razgovora koji će pokušati obuhvatiti događaje koji su prethodili razaranju, a kroz video-dokumentaciju će doći do stvaranja faktografske podloge. Istraživanje prethodi postupku gdje se njihova svjedočanstava uprizoruju svjetlosnom i zvukovnom instalacijom te specifičnom režijom mizanscena glumaca tako tvoreći iluziju života u jednom tipičnom slavonskom selu, koje je u zbilji devastirano. Valja istaknuti da sam projekt ne bi ni na koji način istraživao uzroke rata, niti obrazlagao/propitivao/opravdavao razloge koji su doveli do uništenja sela, već kroz vlastite procedure potencira drugačiji, umjetnički realitet, istodobno upozoravajući na političke, društvene i ideološke okolnosti i diskurse koje do takvih devastacija dovode. Istraživanje završava stvaranjem video-arhiva te stavljanjem materijala na uvid javnosti putem besplatnih internetskih platformi.

Udruga za audio-vizualnu kulturu „Kamera“

Mali tango

Suvremeno-plesna predstava radnog naslova Mali tango. Autorski tim čine autorica Vesna Mačković, izvođači: Vesna Mačković i 1-2 plesača/ice odabrane naknadno putem direktnog poziva ili otvorene audicije, koreografija: Žak Valenta, glazba: 309th day of the year (Alen Sinkauz, Nenad Sinkauz, Miroslav Piškulić), oblikovanje svjetla: Bojan Gagić, scenografija: Vesna Mačković, kostimografija: Diana Mihalić, Damajanti Kondres, Fotografija i video: Ana Opalić. U ovoj suvremeno-plesnoj predstavi izvođači(ce) istražuju raspon emocija od odbijanja bliskosti preko suzdržanosti do zbližavanja i potpune intimnosti. Od malog do velikog tanga plesat će se kao i u životu: od straha do odvažnosti, od hladnoće i usamljenosti do strasti i sveobuhvatnog spajanja.

Umjetnička organizacija Kazalište "Smješko"

Realizacija dokumentarno igrane drame o životu Marije Jurić Zagorke te paralelna realizacija dokumentarnog filma o razvoju ciklusa dokumentarno-igrane drame

Kazalište "Smješko" namjerava u sljedećoj godini realizirati projekt-predstavu inovativnog, dokumentarno-igranog žanra, o životu Marije Jurić Zagorke: F.M.Vrankovič: "Kakva majka, takva kći". U svrhu istraživanja ciljane publike i atraktivnosti teme, prema nasumičnom uzorku gledatelja, izvođeni su dijelovi predstave (preuzeti iz romana "Kaman na cesti" te je nekoliko sekvenci postavljeno na scenu), zatim se rađene ankete o zanimljivosti žanra i teme, a koje su dale uvid u interes za ovakvu vrstu interpretacije biografija znamenitih hrvatskih ličnosti. Cijelom projektu još prethodi daljnji istraživački rad i pronalaženje dokumentarnog arhivskog materijala o M.J.Zagorki te dovršenje predloška, koji je još uvijek u doradi. Kazalište "Smješko" osmislilo je u strateškom razdoblju 2017/2020, inovativni žanr dokumentarno-igrane drame o dijelovima biografija povijesnih hrvatskih ličnosti, s kojim se namjerava predstaviti publici 15+. U ovom ciklusu, u fokusu su povijesne ličnosti-žene, koje su obilježile svojim umjetničkim djelovanjem hrvatsku kulturu i umjetnost, no njihove osobne biografije, ili dijelovi nisu dovoljno prezentirani u javnosti. U predstavi će se koristiti i dokumentarni materijali, vezani uz živote umjetnica, koji bi se projicirali za vrijeme izvedbe, za što se moraju osigurati prava za izvođenje. Izvedba predstava, trebala bi biti u/na (između ostalog) autentičnim mjestima. Paralelno će se razvijati dokumentarni film o realizaciji ciklusa doku-igranih drama o znamenitim ženama, a koji bi bio predstavljen javnosti na kraju četverogodišnjeg ciklusa realizacija doku-drama, s monografijom i e-knjigom.

Udruga Nomad

REGIONALNE ISTRAŽIVAČKE PRAKSE

Riječ je o projektu cjelogodišnjeg umrežavanja i poticanja dugoročne suradnje muzejskih profesionalaca s vizualnim umjetnicima iz regije srednje i istočne Europe (Jasmina Cibic, Yane Calovski i Hristina Ivanoska, Tarwuk - Ivana Vukušić i Bruno Pogačnik, Michael Strasser i Eva Engelbert). Sastoji se od kratkoročnih gostovanja hrvatskih, slovenskih, makedonskih i austrijskih umjetnika/ca i tandema, koji provode umjetničko istraživanje hrvatske kulturne baštine u partnerskim galerijskim arhivima i muzejskim zbirkama u Zagrebu, Pazinu i Skopju. Svako istraživanje rezultira produkcijom novih umjetničkih radova, koji će biti predstavljeni u institucijama u kojima je izvršeno istraživanje, a u čak tri slučaja dogovoreno je i preseljenje dijela izložbe u galerijske prostore u Northamptonu, Vodnjanu i Osijeku koji u svom recentnom radu razvijaju programe bliske misiji ovog projekta i izvan regije. Spajanje umjetnika i institucija rađeno je pomno: usklađeni su senzibiliteti umjetnika i kustosa te se vodila briga da se istraživanja naslanjaju na dosadašnje prakse i interese umjetnika. Autorica i voditeljica projekta je Vanja Žanko, koja je dogovorila sve suradnje, a ciljevi ovog projekta su: promicanje hrvatske kulturne baštine kroz prizmu suvremene umjetnosti; poticanje suvremenih umjetničkih praksi temeljenih na istraživanju; umrežavanje samostalnih umjetnika i institucija; aktiviranje resursa muzejsko-galerijskih institucija u suradnji s vizualnim umjetnicima, poticanje mobilnosti vizualnih umjetnika i poticanje umjetničke produkcije. Projektom se koordiniraju i financiraju putovanja, boravci, dnevnice i honorari umjetnika za istraživanja, te troškovi produkcije umjetničkih radova, dok troškove vezane uz izlaganje radova preuzimaju institucije koje organiziraju izložbe.

Udruga za promicanje stvaralaštva i jednakih mogućnosti Alternator

ZA vs. PROTIV - interdisciplinarno istraživanje

"ZA vs. PROTIV" je interdisciplinarna multisenzorna instalacija koja posjetitelja uvodi u priču putem fizičke i digitalne naracije, nadopunjeno kroz virtualnu stvarnost. To je prostor sastavljen od 6 činova u kojima se spaja fizička i digitalna naracija, pričanje priče koja u sebi nosi riječ, sliku, zvuk i virtualnu stvarnost gdje gledatelj prateći je na sadržajnoj, doživljajnoj razini virtualne stvarnosti i stvarnosti prostora postaje glavni akter ponuđenog događaja. Zahvaljujući postavljenoj scenografiji i korištenju uređaja za virtualnu stvarnost, gledatelj se može kretati kroz 6 povezanih prostora gdje svaki od njih postepeno daje sve više informacija o nasilnom događaju kojem je bio svjedok u prvoj prostoriji (tzv. intro prostoriji), te ujedno otkriva i osnovne karakteristike glavnih likova. Umjetničko istraživanje projekta „ZA vs. PROTIV” odvija se u tri područja. S jedne strane umjetnica će ispitivati mogućnosti novih oblika tehnologije i njihovo korištenje u instalaciji, s druge strane ispitivat će umjetničke i izričajne platforme za prijenos osjetilnih doživljaja ekstremnih međuljudskih ponašanja. Treća dimenzija istraživanja sastojat će se od istraživanja stručne literature, te dokumentiranih studija slučaja. Istovremeno će autorica projekta dokumentirati svjedočanstva sudionika u nasilju, posebice žrtava nasilja te intervjuirati stručnjake relevantne za temu. Kombinirajući snagu teatralnog izražaja, prvenstveno pokreta i naracije, te virtualne stvarnosti, „ZA vs.PROTIV“ iscrtava drugačiji način izražaja interaktivnog storytelling-a koji uz pomoć pripadajuće aplikacije simulira virtualni svijet u širokom vidnom polju od 360°.

×
Ova internetska stranica koristi kolačiće (cookies) za potrebe analize statistike posjeta. Pri tome se ne prikupljaju niti obrađuju osobni podaci. Korištenjem stranice prihvaćate i njene uvjete korištenja.
Prilagodba pristupačnosti: Kontrast Promjena kontrasta / Change contrast Pismo Promjena pisma / Change type