Film-protufilm umjetnička organizacija
Projekti u 2014 godini
-
Serije za invizibilno kino - Razbojnice (2014.)
- Programsko područje:
- Osmišljavanje i priprema novih projekata/programa
- Odobreni iznos:
- 20,000.00kn
- Kategorija:
- Umjetničko istraživanje
-
- Opis projekta:
- Serije za invizibilno kino: Sedmologija - Razbojnice povezuju dva istraživanja prijenosa sustava filmskih slika i dispozitiva: "Razbojnice" s arhitektonskom remedijacijom "Invizibilnog kina" u javnom prostoru. "Sedmologija - Razbojnice" preispituje mogućnosti izvođenja filma kao događaja unutar javnog prostora grada dok za šire tematsko polazište uzima marginaliziranu društveno-filmsku temu razbojnica. U fokusu istraživanja su konkretna mjesta zločina (lokacije opljačkanih banaka, pošta, kladionica, zlatarnica, benzinskih pumpi, trafika) u jukstapoziciji s filmskom građom koja se bavi fenomenima propasti radništva i ženama-razbojnicama na filmu. Segmenti istraživanja obuhvaćaju terensko istraživanje lokacija, intervjuiranje aktera, forenzički rad na konkretnim slučajevima, odabir filmske građe, istraživanje i razvijanje koncepta krađe u filmskom mediju, organizaciju logistike "Invizibilnog kina" oko moguće interpolacije filmske građe u site-specific mjesta zločina, istraživanje građe u mediju slike, zvuka i arhivskim materijalima.
Ostali projekti
-
Točka Omega: Agregatne intervencije filmskih slika (2023.)
- Programsko područje:
- Organizacijski razvoj
- Odobreni iznos:
- 14,400kn
- Kategorija:
- Druga kategorija do 18,000 eura
- Opis projekta:
- Platforma TOČKA OMEGA: AGREGATNE INTERVENCIJE FILMSKIH SLIKA objedinjuje kontinuirane aktivnosti umjetničke produkcije, prikazivanja, edukacije, izdavaštva i organizacijskog razvoja proširenih programa FILMSKIH MUTACIJA koje priprema međunarodni kustoski tim 2024. mapirajući elementarni obrat i preklapajuću ekozofiju pokretnih slika. Agregatne intervencije kritičke su zone programskog kolektiva koji ispituje prakse i mikropolitike medijskog i teritorijalnog rastakanja filma i suvremene vizualne kulture i baca inovacijske poglede na materijalne, infrastrukturne i povijesne okvire slika, operativno komunicira njihova prethodna migracijska i transformacijska kretanja te promjene fizičkog stanja. Multidisciplinarni programi tematiziraju elementarne mikropolitike od sinemeterologije (Daney-Straub/Huillet-Benning) do nesinematske Točke Omega (Hitchcock-Gordon-De Lillo) na temelju brehtijanske dijalektike slika, za/uzimanja pozicija patosa i anakronije. Platforma uključuje: Produkciju i prikazivalaštvo FESTIVALA (TOČKA OMEGA) i SIMPOZIJA (KINO BRECHT: PATOS I ANAKRONIJA) jedinstvenog projekta o politikama filmskog kustostva FILMSKIH MUTACIJA: 18. FESTIVALA NEVIDLJIVOG FILMA; Produkciju višemedijskog programa SERIJE ZA INVIZIBILNO KINO za galerijske prostore: IRENA VRKLJAN ILI POKUŠAJ NEGACIJE; REMEDIJACIJE: SINEMETEROLOGIJA – DESET NEBA; POSTLUDIJ: O POSVETI I BROJU 515; Izdavaštvo, web i umjetnička edukacija: MALI RADIO – TAJANSTVENI GLAS U PODNE. Program je metafilmski, diskurzivan, edukativan i kreativan, razvija strategije prijenosa različitih sustava slika i njihovih dispozitiva. Glavni partneri su Art-kino i MMSU Rijeka, MSU, kino Tuškanac i KIC Zagreb, Apoteka – prostor za suvremenu umjetnost Vodnjan, Umjetnička akademija u Splitu, Institut Harun Farocki.
-
TERESTRIČKE POLITIKE FILMA: Platforma umjetničke produkcije, prikazivanja i distribucije za filmski land art i kritičke zone prostornog obrata u 2021. godini (2020.)
- Programsko područje:
- Razvojna podrška za organizacije
- Odobreni iznos:
- 85,500.00kn
- Kategorija:
- Razvoj produkcije i/ili distribucije umjetničkih radova, djela i projekata do 100.000 kn
- Opis projekta:
- Filmski land art i kritičke zone prostornog obrata smjernice su cjelogodišnje programske platforme TERESTRIČKE POLITIKE FILMA koja afirmira zapostavljene prostorno-političke struje i multi-medijalizacijske prakse kino-oka te njihov status medija i postmedija u dobu katastrofe. Potaknuti aktualnim ekološkim stanjem istražujemo nove politike Zemlje i nove politike prikazivanja za okolišne i udaljene sudionike. Zaoštravajući moduse materijalnosti medija i njegove fizičke građe (akutancu tanke kože filma i slojeva zemlje) s umjetnicima i teoretičarima koji djeluju na terenu, mapiramo promatračke kote filma zemlje u dispozitivima kina/muzeja/ateliera/škole/specifične lokacije/prirode. Aktiviranjem filmskih ne-prostora, ne-mjesta i ne-krajolika vraćamo fokus s vremenskih strategija i logika historizacije na terestričke politike koje prokazuju procese društvene moći iz pet programskih vizura: festival i simpozij FILMSKE MUTACIJE: XV. FESTIVAL NEVIDLJIVOG FILMA: TERESTRIČKO KINO-OKO; SERIJE ZA INVIZIBILNO KINO: ATELIER DIOKLECIJAN; KINO GLEDATELJ KAO SPELEOLOG X 5: višemedijska procesualna remedijacija; ANAGRAM FILMSKE ATOPIJE: izdavaštvo i radikalna umjetnička edukacija.
-
EGZILSKE REMEDIJACIJE (2019.)
- Programsko područje:
- Osmišljavanje i priprema novih programa/projekata
- Odobreni iznos:
- 15,000.00kn
- Kategorija:
- Putovanje u inozemstvo radi selekcije programa
- Multimedija:
-
- Opis projekta:
- U skopu istraživanja arhivskog gradiva umjetnika realizirali smo niz projekata remedijacija nedovršenih, izgubljenih ili nepoznatih radova domaćih i stranih autora koji su izvorno bili osmišljeni za druge umjetničke dispozitive, a koje smo aktualizirali s domaćim i međunarodnim višemedijskim umjetnicima i studentima umjetničkih akademija. EGZILSKE REMEDIJACIJE su projekt kustoskog istraživanja u arhivima i galerijskim prostorima nekoliko međunarodnih organizacija u svrhu odabiranja radova iz zbirki i aktualnih izložbenih programa za Filmske mutacije: XIII. festival nevidljivog filma i interdisciplinarne, galerijske manifestacije za promišljanje modusa prijenosa sustava slika, znanja i memorije filmskog dispozitiva u digitalnom dobu. S međunarodnim partnerima-kustosima iz Instituta Harun Farocki i Arhiva Vilém Flusser (Berlin), Centra za umjetnost i medije ZKM (Karlsruhe) i Austrijskog filmskog muzeja (Beč), odabrat ćemo radove, umjetnike i teoretičare za izvođenje remedijacija filmskog časopisa Filmkritik 233 Vlade Kristla (1976.) i filmske tetralogije Irene Vrkljan (1966.-1969.) koje ćemo predstaviti u razdoblju od listopada do prosinca 2019. u različitim izvedbenim kontekstima.
-
MOĆ KINOSRAZA: Platforma umjetničke produkcije, prikazivanja i distribucije programa FILMSKIH MUTACIJA u 2020. godini (2019.)
- Programsko područje:
- Razvojna podrška za organizacije
- Odobreni iznos:
- 90,000kn
- Kategorija:
- Razvoj produkcije i/ili distribucije umjetničkih radova, djela i projekata do 100.000 kn
- Multimedija:
-
- Opis projekta:
- Platforma Moć kinosraza objedinjuje kontinuirane aktivnosti umjetničke produkcije, prikazivanja, distribucije i izdavaštva proširenih programa Filmskih mutacija koje priprema kustoski tim 2020. revalorizirajući stoljeće anarhije moći, od futurističkih do post-futurističkih ikonoklastičkih strategija u podzastupljenim umjetničkim pokretima i inovativnom radu slika. Multidisciplinarni programi tematiziraju odnose destitucije moći misaonim slikama i gorućim konceptima (od eurocentričnih do anti-orijentalističkih) te njihove suspenzije u zbiljnosti. Platforma uključuje: produkciju i prikazivalaštvo festivala i simpozija jedinstvenog projekta o politikama filmskog kustostva Filmskih mutacija – "XIV. Festivala nevidljivog filma" (Zagreb, Rijeka); produkciju, izvedbu i distribuciju višemedijskih simpozija "Serija za invizibilno kino" za galerijske i javne prostore; remedijalizaciju "Ekscentričnih kinosinteza u kući br. 462. "; izdavaštvo i umjetničku edukaciju "Futuristički čovjek za 100 godina". Glavni partneri u projektu su Art-kino Croatia u Rijeci i Nara International Film Festival.
-
PROJEKCIJE: URNEBESNO OTKLANJANJE MAGLOVITE ŽICE (2019.)
- Programsko područje:
- Razvoj novih umjetničkih ideja
- Odobreni iznos:
- 20,000kn
- Kategorija:
- Razvoj novih umjetničkih ideja
- Opis projekta:
- "Projekcije: urnebesno otklanjanje maglovite žice" je umjetničko istraživanje za remedijaciju i dokumentaciju manje poznatih fenomena iz rizoma filmskih i umjetničkih avangardi. Projekt istražuje podudarnosti lokalnih avangardnih pokreta i vizija osporavanja te raznolikosti ostvarenih veza sa srodnim skupinama u svijetu: suprotstavljajući utopijski diskurs zagrebačke i tokijske avangarde 1920-ih. Polazeći od multižanrovske zenitističke poetike Branka Ve Poljanskog istražuje se bežična imaginacija u kratkim performativnim i protofilmskim oblicima u efemernim časopisima i poetskim zbirkama iz razdoblja povijesne avangarde u Zagrebu i Tokiju te njihove refleksije. Naslov avangardističkog dramskog teksta Tatsua Okade, objavljenog u jednom od temeljnih časopisa japanske povijesne avangarde MAVO (1924.), povod je za umjetničko istraživanje i koncipiranje remedijacija zajedničkog izvedbeno-tiskanog izdanja tragom zagrebačkih brojeva časopisa Zenit (1921./23.) i prve filmske revije KINOFON (1921./22.) te dvaju srodnih "malih magazina" japanskih avangardista: Crveno i Crno (1923./24.) i MAVO (1924./25.), čiji je multidisciplinarni pokret upisao Zenit na svoju listu "značajnih časopisa svijeta".
-
MALA FLUSSERIJANA ZA FILM (2018.)
- Programsko područje:
- Osmišljavanje i priprema novih programa/projekata
- Odobreni iznos:
- 15,000.00kn
- Kategorija:
- Osmišljavanje međunarodnih suradničkih projekata
- Multimedija:
-
- Opis projekta:
- Osmišljavanje projekta Mala Flusserijana za film s međunarodnim partnerima fokusirat će se na fenomenologiju univerzuma tehničkih slika jednog od najvažnijih filozofa medija i kulture Viléma Flussera, izmaklu filmologiji, a čija se ontologija i nomadologija slike nadovezuje na prošlostoljetnu liniju egzilske filozofije filma i kulture Waltera Benjamina, Rudolfa Arnheima i Siegfrieda Kracauera. Flusserova esencijalna Filozofija fotografije (1983.), jedina studija prevedena na hrvatski jezik, zrcali Benjaminove i Kracauerove teze: fotografija je prijelomna gesta filmskog aparata i prototip programiranog poslijepovijesnog svijeta. O rastućem izučavalačkom utjecaju protekla dva desetljeća svjedoči niz prevedenih knjiga i tekstova iz njemačko-brazilskog arhiva s 2500 rukopisa na pet jezika, simpoziji, izložbe, umjetnički projekti te Flusseriana (ur. Siegfried Zielinski i Peter Weibel, 2015.), intelektualna alatka s 250 lema. Referirajući se na Brechtov Mali organon za teatar, pripremat će se odrednice promjene paradigme radikalne filmske emancipacije od V-efekta do efekta sučelja u migracijama tehničkih slika za program, simpozij i knjigu filmskih i višemedijskih lema krajem godine.
-
MOBILIJAR FILMSKOG KUSTOSTVA (2018.)
- Programsko područje:
- Podrška za organizacijsko i umjetničko pamćenje
- Odobreni iznos:
- 36,000.00kn
- Kategorija:
- Podrška za kontinuirane projekte do 40.000 kn
- Multimedija:
-
- Opis projekta:
- MOBILIJAR FILMSKOG KUSTOSTVA je kontinuirani projekt remedijacije arhiva Filmskih mutacija: festivala nevidljivog filma, koji sadrži višemedijske artefakte i dokumente jedanaestogodišnjih programskih istraživanja za promišljanje modusa prijenosa sustava slika, znanja i memorije filmskog dispozitiva u digitalnom dobu. Koncept mobilijara upućuje na kretanje arhivskog gradiva i rad na pamćenju i izvođenju promjenjivih oblika njegove instalacije u različitim kontekstima (kinematograf / škola / galerija / muzej / specifična lokacija) široj kulturnoj zajednici. Platforma za umjetničko pamćenje uključuje rad s mobilnim elementima stroja za gledanje – Invisible Cinema – avangardnog kina za blokirano viđenje, kategoriziranje konceptualnih odrednica umjetničkog samodokumentiranja (autorskih tekstova, prijevoda nepoznate filmološke literature i manjinskih filmova, snimki predavanja, simpozija, filmskih performansa, kustoskih tekstova i programa, filmova, fotografija) te natječaj za rezidenciju za umjetnički rad s Mobilijarom. Projekt omogućuje tisak knjige dokumenata, restrukturiranje mrežne stranice i otvaranje prve faze digitalnog arhiva za veću vidljivost i trajniji interaktivni rad s bazom podataka.
-
HIPERTEKST KRAJOLIKA (2017.)
- Programsko područje:
- Razvoj novih umjetničkih ideja
- Odobreni iznos:
- 20,000.00kn
- Kategorija:
- Razvoj novih umjetničkih ideja
- Multimedija:
-
- Opis projekta:
- "HIPERTEKST KRAJOLIKA" je umjetničko istraživanje autopoetike i teorije umjetnika za izvođenje u mediju hiperteksta. Kao studiju slučaja za koncept hiperteksta umjetnika i teoriju krajolika istražuje se arhivska i kompjuterska praksa američkog neoavangardnog umjetnika Jamesa Benninga, koji više od četiri desetljeća povezuje žarišta vizionarskog filma i suvremene umjetnosti u osobnoj forenzici krajolika. Bazu hiperteksta čine manifesti, matematičke leme i teoremi, programi za dekodiranje, dnevnici, pisma, poezija, fikcionalizirane biografije i povijesti, programatski eseji o politikama manjinskog filma i umjetnosti, post-pedagogiji i rehistorizaciji biopolitičkog krajolika. Istraživanje protokola za izmještanje Benningovih lema u umjetnički i intelektualni krajolik organizacije odvija se s lokalnim i stranim umjetnicima, kustosima i teoretičarima u suradnji s kojima je napravljen Benningov vizualni itinerarij za šest prostora u sklopu "Serije za invizibilno kino", projekta o modusima prijenosa sustava slika, znanja i memorije filmskog dispozitiva u digitalnom dobu. Cilj istraživanja je stvaranje sustava za rad s arhivom umjetnika te priprema dijaloških poveznica za kompjutorsku instalaciju i knjigu umjetnika.
-
Rizom filmskih avangardi (2016.)
- Programsko područje:
- Osmišljavanje i priprema novih projekata/programa
- Odobreni iznos:
- 20,000.00kn
- Kategorija:
- Umjetničko istraživanje do 20.000 kn
- Multimedija:
-
- Opis projekta:
- Umjetničko istraživanje temelji se na sinkronijskom mapiranju različitih pisanih i slikovnih dokumenata i objekata, manifesta, pisama, programatskih tekstova, filmskih programa paradigmatskih autora povijesnih avangardi i povezivanju s njihovim i današnjim suvremenicima u manjinskim kinematografijama i umjetničkim sredinama, u suradnji s lokalnim kustosima i umjetnicima. Cilj istraživanja je stvaranje arhivske dokumentacije za knjigu i seriju mobilnih instalacija te za mrežnu platformu atlasa filma u nastajanju s indeksom i tekstovima iz stoljeća filma i remedijacijama i relokacijama filma nakon analognog doba. Strategija projekta je razvijanje održive istraživačke interdisciplinarne platforme za suradnju među lokalnim i stranim umjetnicima, kustosima i teoretičarima koja omogućuje stvaranje umjetničkih akcija, diskursa, djela i publikacija te odnose s novim publikama kroz različite istraživačke i izvedbene kontekste. Početni programatski koncept temelji se na ideji serija (ponavljanja i razlika) strukturalnog filma, a nadahnut je nizovima: A serija, Sedmologija, Sloboda serija, Kratka serija, Suluda serija, imenovanim po konceptima arhitekte, pjesnika i filmaša splitskog eksperimentalnog kruga Ivana Martinca, njegovoj klasifikaciji vlastitog rada.