Umjetnička organizacija kazališna družina Cirk Pozor
Projekti u 2024 godini
-
Produkcija i distribucija programa Cirk Pozor (2024.)
- Programsko područje:
- Organizacijski razvoj
- Odobreni iznos:
- 9,000.00kn
- Kategorija:
- Treća kategorija do 10,000 eura
- Opis projekta:
- UO Cirk Pozor će tijekom 2025. svoj rad usmjeriti prvenstveno na svoja dva glavna područja djelovanja: izvedbena i vizualna umjetnost, kao i na rad u zajednici. U obje se forme umjetnosti kojima se organizacija bavi posvećuje prvenstveno stvaralaštvu, i to kroz eksperimentiranje kod nas manje uobičajenim tehnikama ili pak korištenjem javnih prostora za kazališne izvedbe (uz one uobičajene) i intervencije vizualne umjetnosti. Program rada u 2025. podijeljen je u nekoliko različitih programskih cjelina: kazališna produkcija, distribucija kazališnih/izvedbenih programa, izložbeni program, edukacijski program, kulturna manifestacija. Programske aktivnosti za 2025. godinu čine produkcija nove kazališne predstave "Na dvoru čudnovatih gospodara", kao i performansa u javnom prostoru "Naglo prekinuto djetinjstvo", distribucije repertoarnih predstava u Zagrebu i na gostovanjima (predstave "Cargo", "Sretno! ", "Obaveza", "Zaboravi na Dulcineu", "Bivak" i "Fantastični grad"), kulturna manifestacija "Susjedovanje", novi program vizualne umjetnosti "Privremeni izložbeni prostori" te nastavak programa edukacije mladih i odraslih u raznim lokalnim sredinama RH kroz projekt "Ulična umjetnost na periferiji".
Ostali projekti
-
Produkcija i distribucija umjetničkih radova Cirk Pozor (2023.)
- Programsko područje:
- Razvoj novih organizacija
- Odobreni iznos:
- 7,000kn
- Kategorija:
- Razvoj novih organizacija
- Opis projekta:
- UO Cirk Pozor tijekom 2024. u svom djelovanju nastavlja inzistirati na u Hrvatskoj slabije zastupljenim vidovima suvremene umjetnosti, prvenstveno na svoja dva glavna područja djelovanja: izvedbena i vizualna umjetnost. U obje se forme umjetnosti kojima se organizacija bavi posvećuje prvenstveno stvaralaštvu, i to kroz eksperimentiranje manje uobičajenim tehnikama: kad je vizualna umjetnost u pitanju naglasak se stavlja na uličnu umjetnost i likovno stvaranje inspirirano njenim tehnikama, njihovo prenošenje na rad "u ateljeu". U izvedbenom kontekstu istraživanje se temelji na klaunskom i neverbalnom kazalištu, čije se tehnike prenose u stvaranje predstava i performansa koji se bave "ozbiljnijim" temama i u konačnici nisu nužno isključivo neverbalne ili klaunske. Programske aktivnosti za 2024. godinu čine tri nove produkcije, distribucije aktivnih predstava u Zagrebu i na gostovanjima, kulturna manifestacija "Susjedovanje" te nastavak programa edukacije mladih i odraslih u raznim lokalnim sredinama RH kroz projekt "Ulična umjetnost na periferiji". Organizacija se posvećuje radu na razvoju i distribuciji svojih izvedbenih programa prije svega predstava: "Obaveza", "Sretno!" i "Zaboravi na Dulcineu", te produkciji novih predstava. Početkom 2024. premijerno će se izvesti predstava pod radnim nazivom "Cargo", te tijekom godine još i nova "site specific" predstava namijenjena urbanom vanjskom prostoru "Zamišljeni grad", jedna predstava suvremenog cirkusa u suradnji s UO Triko cirkus teatar, kao i tematski performans u javnom prostoru koji tematizira određene oblike ženskog rada.
-
Distribucija predstave "Obaveza" (2021.)
- Programsko područje:
- Program podrške za pomoć u kriznim situacijama
- Odobreni iznos:
- 10,000.00kn
- Kategorija:
- Program podrške za pomoć u kriznim situacijama
- Opis projekta:
- Predstava "Obaveza" neverbalna je fantazija inspirirana vizionarskom dramom Jeana Giraudouxa "Luđakinja iz Chaillota". "Obaveza" postavlja jednu usamljenu ženu protiv masovnog zla. Ona se s neumoljivom silom bori bez ijedne izgovorene riječi – pokret je njezin jezik i njezino oružje. Sukob je to koji se s vanjskog plana prenosi i na unutarnji život – alegorija stvarnog sukoba koji pritišće čitav ljudski život. Sila je znak našeg vremena, bilo da je to rat, pandemija, borba za naftu ili nešto tome slično. Ona odvodi junakinju predstave daleko od mira i svega lijepoga i baca je u kaos, rigidno ponašanje i tamu. Riječ je o neverbalnoj poetici, oživljavanju neživih stvari (objekata, rekvizita, dijelova scenografije), korištenju zvuka i svjetla kao živih partnera na sceni, no prije svega o poeziji pokreta – o upotrebi čitavog raspona izvođačeve osobnosti i umjetnički izgrađenog karaktera u istraživanju komunikacije tijelom, pokretom, gestom i mimikom, fizičkim ritmom i impulsima, te prijenosom emocija pogledom, stavom tijela ili pokretom, čime se nudi novi, u domaćem kazalištu rijetko viđen način kazališnog izražavanja.