Pitanja i odgovori
Pitanja se mogu postavljati u razdobljima definiranim u aktualnom Javnom pozivu.
Sve opće informacije o javnim pozivima pruža Zaklada. U svrhu osiguranja ravnopravnosti svih prijavitelja Zaklada ne može ulaziti u specifičnosti pojedinih programa/projekata. Stoga Zaklada ne daje savjete organizacijama prilikom podnošenja prijava na javne pozive i ne može odgovarati na pitanja o konkretnim programima/projektima.
Prijavitelji će na postavljena pitanja o javnim pozivima u najkraćem mogućem roku dobiti odgovor na e-adresu s koje je upućeno pitanje, a sva pitanja i odgovori bit će objavljeni u rubrici PiO na mrežnoj stranici Zaklade. Prije postavljanja pitanja prijavitelji mogu u rubrici PiO provjeriti je li pitanje na koje se traži odgovor već postavljeno ili mogu provjeriti Pojmovnik koji se nalazi na mrežnim stranicama Zaklade.
Pitanja se mogu postavljati isključivo na e-adresu: podrska@kulturanova.hr u razdobljima od 18. 6. 2024. do 30. 7. 2024. i od 19. 8. 2024. do 29. 8. 2024.
*******
1. Pitanje: Javljam se kao dio produkcijskog teama, a vezano uz Javni poziv na Program podrške 2024 s rokom prijave 3. 9. 2024. Naime, zanima me može li se naša strukovna udruga prijaviti na javni poziv s dijelom programa festivala kojeg redovito organizira ili je bolje da se na javni poziv prijave direktno umjetnici sa svojim projektima koje će predstaviti unutar festivala? Isto tako, zanima me je li se naša udruga ikada prijavila na ovaj Javni poziv pa Vas molim da mi uvidom u arhivu javite je li festival – od strane Udruge čiji je integralni dio - ikada prijavljivan kao cjelina ili ne. Hvala unaprijed na svim odgovorima
Odgovor: Svrha Zaklade "Kultura nova", koja je propisana člankom 3. Zakona o Zakladi "Kultura nova" (NN 90/11) je promicanje i razvoj civilnog društva u Republici Hrvatskoj na području suvremene kulture i umjetnosti. U skladu s navedenom svrhom kroz Programe podrške Zaklada podržava udruge i umjetničke organizacije koje djeluju u bilo kojoj umjetničkoj disciplini ili kulturnoj djelatnosti na području suvremene kulture i umjetnosti i koje su upisane u Registar udruga Republike Hrvatske, odnosno u Registar umjetničkih organizacija te Registar neprofitnih organizacija, što je definirano i Pravilnikom o uvjetima i postupku za dodjelu sredstava za ostvarivanje svrhe Zaklade "Kultura nova". Svi uvjeti prijave i formalni uvjeti koje sve organizacije moraju zadovoljiti prilikom Komisijske provjere formalnih uvjeta navedeni su u Uputama za prijavitelje koje možete preuzeti na mrežnim stranicama Zaklade. Dalje, u tekstu javnog poziva na mrežnim stranicama te Vodiču kroz programska područja (također se preuzima na mrežnim stranicama) koji se objavljuje za svaki javni poziv u uvodnom tekstu opisano je kako Zaklada "Kultura nova" shvaća suvremenu kulturu i umjetnost, zatim su opisana oba programska područja te su navedeni specifični formalni uvjeti za svako programsko područje i kategoriju koje prijava mora zadovoljiti da bi bila prihvatljiva u odabranoj kategoriji.
Zaklada ne može ulaziti u specifičnosti neke prijave niti davati savjete organizacijama prilikom podnošenja prijava na javne pozive i ne može odgovarati na pitanja o konkretnim programima/projektima.
Što se tiče arhive, svi ikad podržani programi/projekti i organizacije javno su dostupni te im pristupate preko mrežne stranice klikom na „Podržane organizacije“.
2. Pitanje: Je li na Javni poziv na Program podrške 2024 s rokom prijave 3. 9. 2024., u kategoriji Razvoj novih organizacija prihvatljiv prijavitelj novoosnovana zadruga koja djeluje na području suvremene kulture i umjetnosti. Također, molim vas informaciju je li u planu da su zadruge prihvatljivi prijavitelji na nekom drugom javnom pozivu koji planira Zaklada „Kultura nova“ objaviti tijekom 2024. ili 2025 godine.
Odgovor: Svrha Zaklade "Kultura nova", koja je propisana člankom 3. Zakona o Zakladi "Kultura nova" (NN 90/11) je promicanje i razvoj civilnog društva u Republici Hrvatskoj na području suvremene kulture i umjetnosti. U skladu s navedenom svrhom Programi podrške Zaklada podržava udruge i umjetničke organizacije koje djeluju u bilo kojoj umjetničkoj disciplini ili kulturnoj djelatnosti na području suvremene kulture i umjetnosti i koje su upisane u Registar udruga Republike Hrvatske, odnosno u Registar umjetničkih organizacija te Registar neprofitnih organizacija što je definirano i Pravilnikom o uvjetima i postupku za dodjelu sredstava za ostvarivanje svrhe Zaklade "Kultura nova". S obzirom na navedeno, zadruge, gospodarski subjekti, pojedinci i institucije u kulturi nisu prihvatljivi prijavitelji na javne pozive u okviru Programa podrške.
3. Pitanje: Poštovani, javljamo vam se s upitom. Naime htjeli bi prijaviti projekt na javne pozive na Program podrške 2024 s rokom prijave 3. 9. 2024., no nismo sigurni možemo li prijaviti prošlogodišnji projekt, ali s nadograđenom verzijom odnosno pilagođen ovogodišnjem pozivu.
Odgovor: S obzirom na to da ste ostvarili podršku Zaklade u okviru Programa podrške 2023 u Programskom području 1: Organizacijski razvoj, organizacija može u prijavi koju upućuje na isto programsko područje ove godine obuhvatiti sve svoje kulturno-umjetničke aktivnosti na području suvremene kulture i umjetnosti koje planira provoditi u 2025. godini. Dakle, redovni program organizacije može biti obuhvaćen prijavom i za očekivati je da organizacija ne mijenja svoje glavne programe na godišnjoj razini. Zaklada, međutim, ne ulazi u specifičnosti sadržaja pojedine prijave odnosno ovdje konkretno detaljnog raspisa (redovnog) programa koji organizacija planira prijaviti za narednu godinu. Svakako napominjemo da je poticanje provedbe cjelogodišnjih aktivnosti i programa jedan od posebnih ciljeva Programskog područja za Organizacijski razvoj.
4. Pitanje: Je li moguće, unutar treće kategorije do 10.000,00 EUR, prijaviti jedan projekt u trajanju od 2 dana - riječ je o međunarodnom festivalu koji se održava u KD Vatroslav Lisinski i okuplja 2000 ljudi? Znači, nije riječ o cjelogodišnjem programu već o dvodnevnom festivalu koji se kontinuirano održava od 2001. godine. S obzirom da organizacija nema sklopljenih ugovora o radu, mogu li troškovi plaća zaposlenika partnerske tvrtke (d.o.o.), koji izravno rade na projektu, biti evidentirani kao opravdani trošak projekta? (kategorija: Troškovi naknada za rad menadžera, producenata, programskih/projektnih voditelja, financijskih administratora, voditelja ureda i drugih izvršitelja + Neoporezivi primici zaposlenika).
Odgovor: Formalni uvjeti i kriteriji za dodjelu sredstava definirani su za svaku kategoriju, a možete ih pronaći ovdje te u Vodiču kroz programska područja koji je dostupan za preuzimanje na stranici objave javnih poziva. Vezano za Vaše prvo pitanje, formalni uvjet za treću kategoriju vezan za trajanje provedbe glasi: „kulturni/umjetnički program može započeti i završiti bilo kada tijekom 2025.“. Dakle, trajanje u ovoj nije propisano, nego prijavitelj sam, u skladu s potrebama organizacije i samo programa, definira razdoblje provedbe. Kulturno-umjetnički program predstavlja temelj za dodjelu podrške za organizacijski razvoj, a može se ostvarivati u bilo kojoj umjetničkoj disciplini ili kulturnoj djelatnosti na području suvremene kulture i umjetnosti, bez obzira na koju se od sljedećih pet kulturnih funkcija odnosi: stvaralaštvo, produkcija, distribucija, očuvanje, edukacija. Osim samog događanja, provedba može uključiti i razdoblje pripreme programa. Što se drugog pitanja tiče, u prvom poglavlju proračuna prihvatljivi su isključivo ugovori o radu u organizaciji koja prijavljuje program. Isto vrijedi i za neoporezive primitke. U trećem poglavlju moguće je surađivati na provedbi programa na temelju ostalih ugovora. Financijska podrška u ovom programskom području namijenjena je za operativne troškove, odnosno za troškove povezane s onim permanentnim operativnim aktivnostima organizacije koje su temelj za svako programsko kulturno-umjetničko djelovanje, čime Zaklada pokušava doprinijeti zapošljavanju i boljim uvjetima rada u organizacijama civilnog društva na području suvremene kulture i umjetnosti.
5. Pitanje: Može li organizaciji biti prijavitelj u jednoj te partner u drugoj prijavi na Programe podrške 2024 s rokom prijave 3.9.2024.?
Odgovor: Zaklada "Kultura nova" nije propisala ograničenja u vidu provođenja programa u partnerstvu ili kroz suradnju i razmjenu s članicama u formalnim i neformalnim mrežama, stoga organizacija kao partner može biti uključena u jedan ili više različitih programa/projekata drugih prijavitelja. Međutim, Zaklada je propisala broj prijava tako da organizacija kao nositelj programa/projekta može uputiti ukupno samo jednu prijavu na Program podrške 2024.
6. Pitanje: Pod prihvatljivosti prijavitelja u prvoj kategoriji navedeno je kako je potrebno u prosjeku, u posljednje tri (3) godine aktivnog djelovanja (2023., 2022., 2021.) ostvariti najmanje 40,000 eura prihoda.
Prijavitelj na natječaj je Udruga koja je predala sljedeće izvještaje: (2023. godina - predan Izvještaj o prihodima i rashodima; 2022. godina - predan Godišnji financijski izvještaj o primicima i izdacima; 2021. godina - predan Godišnji financijski izvještaj o primicima i izdacima).
Prijavitelj je do 2023. godine vodio jednostavno knjigovodstvo i predavao Godišnja financijska izvješća o primicima i izdacima, a od 2023. godine vodi dvojno knjigovodstvo i predaje Izvještaj o prihodima i rashodima. Vezano uz prihvatljivost prijavitelja, zanima nas da li se u prosjek posljednje tri godine računaju samo ostvareni prihodi sukladno Izvještaju o prihodima i rashodima ili se mogu računati i ostvareni ukupni primici sukladno Godišnjem financijskom izvještaju o primicima i izdacima za 2021. i 2022. godinu?
Odgovor: Bez obzira na vrstu izvještaja koji ste predali nadležnom tijelu i vrstu knjigovodstva kojeg vodite, bitan je prihod odnosno primitak koji je organizacija ostvarila u godini koja ulazi u prosjek prihoda. Dakle, za izračun će se koristiti iznosi zabilježeni u tri navedena financijska izvješća.
7. Pitanje: Kako bi se prijavili na drugu kategoriju u okviru Programskog područja 1, moramo imati prihode preko 20,000 eura u tri godine. Smatraju li se prihodima financijska podrška projektima ( EU, Ministarstva kulture, Grad, Zaklada) ili se radi isključivo o prihodima zarađenima obavljanjem svoje djelatnosti?
Odgovor: Jedan od formalnih uvjeta da bi organizacija bila prihvatljiva u Programskom području 1, drugoj kategoriji do 18,000 eura jest da je u prosjeku u posljednje tri (3) godine aktivnog djelovanja (2023., 2022., 2021.) ostvarila najmanje 20,000 eura prihoda. Za izračun navedenoga prosjeka, kako je navedeno u Vodiču kroz programska područja, u Uputama za prijavitelje te u tekstu javnog poziva objavljenog na mrežnim stranicama Zaklade, u obzir se uzimaju ukupni prihodi i to za one godine u kojima je organizacija ostvarila prihode, a što se provjerava na temelju javno dostupnih godišnjih financijskih izvještaja za 2023., 2022. i 2021. godinu objavljenih u Registru neprofitnih organizacija. Sukladno članku 28. Zakona o financijskom poslovanju i računovodstvu neprofitnih organizacija financijski izvještaji predaju se Ministarstvu financija, odnosno drugoj instituciji koju Ministarstvo financija ovlasti za zaprimanje i obradu financijskih izvještaja. Dakle, na obrascu godišnjeg izvještaja predanog nadležnom tijelu. Ako organizacija predaje Izvještaj o prihodima i rashodima, gleda se linija PRIHODI (zbrojeni prema zadanom obrascu), a ako se predaje Godišnji financijski izvještaj o primicima i izdacima, gleda se linija PRIMICI UKUPNO (zbrojeni prema zadanom obrascu).
8. Pitanje: Javljam Vam se s pitanjem vezanim za Prijavnicu Programa podrške 2024. u programskom području 2: Razvoj novih organizacija, pod brojem 9. "Ovdje navedite poveznice (linkove) koje ilustriraju navedeno recentno djelovanje i postignuća vaše organizacije." Umjetnička organizacija otvorena je u ožujku ove godine te je u našoj produkciji ostvarena samo jedna repriza plesne predstave. Suosnivačica i ja smo dosadašnje umjetničko djelovanje ostvarile samostalno, a autorski smo kao samostalne umjetnice (ne kroz UO) producirale 1 koautorsku predstavu čija se premijera održala 2023. godine i 2. koautorsku predstavu čija će se premijera održati u listopadu 2024. godine. Zanima nas kako da pristupimo ovom pitanju; kao recentno djelovanje i postignuće naše organizacije navodimo samo jednu reprizu koja je ostvarena u produkciji naše organizacije?
Odgovor: Osim poveznice (linka) za jednu realiziranu predstavu koju je ostvarila Vaša organizacija od trenutka osnivanja do zaključavanja javnih poziva, s obzirom na to da je riječ o novosnovanoj organizaciji čije su suosnivačice prethodno surađivale na zajedničkim projektima, ostvarenja i postignuća mogu uključivati i ona koja se odnose konkretno na dvije koautorske predstave ako iste ilustriraju djelovanje organizacije u kontekstu suvremene kulture i umjetnosti. Što se tiče samostalnih postignuća, ona se opisuju u pitanju koje se odnosi na stručne/umjetničke kapacitete Vaše organizacije.
9. Pitanje: Suradnica i ja prijavile smo istraživački program u sklopu Javnog poziva za poticanje stvaralaštva u području suvremenog plesa i suvremenog cirkusa u 2024. godini za kojeg smo i dobile sredstva za provedbu. Prvi dio programa održat će se u studenom 2024. godine, a drugi dio u siječnju i veljači 2025. godine. Smijemo li ovu aktivnost navesti kao jednu od programskih cjelina naše organizacije s obzirom na to da sam taj projekt prijavila kao samostalna umjetnica? Program je svakako dio našeg umjetničkog istraživanja i stvaralaštva te služi kao priprema za izradu plesne predstave koju ćemo na jesen prijaviti kao Umjetnička organizacija.
Odgovor: Kao što je navedeno u tekstu javnog poziva i Vodiču kroz programska područja, organizacija može u prijavi na Program podrške 2024 obuhvatiti sve svoje kulturno-umjetničke aktivnosti na području suvremene kulture i umjetnosti koje planira provoditi u 2025. godini. Predložene aktivnosti moraju se odnositi na umjetnički i kulturni program/projekt, a svaka organizacija definira programske cjeline ili aktivnosti, pa tako i specifična razdoblja provedbe istih ovisno o svojim potrebama i djelovanju organizacije, imajući pritom na umu da u fokusu prijave mora biti provedba programa organizacije tijekom 2025. godine. U skladu s navedenim, aktivnosti koje se provode u 2024. godini nisu prihvatljive u okviru Programa podrške 2024. Nadalje, prilikom razrade plana aktivnosti potrebno je imati na umu formalne uvjete programskog područja i/ili kategorije koju prijavljujete, primjerice trajanje provedbe propisano je za svako programsko područje i kategoriju. Što se tiče projekta koji ste prethodno prijavili kao samostalna umjetnica, ako će se projekt ubuduće predstavljati kao dio programa vaše umjetničke organizacije (naravno, pod vašim autorstvom), možete ga navesti kao aktivnost ili programsku cjelinu u okviru prijave na Program podrške 2024. Također, nakon završetka procesa dodjele bespovratnih sredstava, prijavitelji kojim budu odobrena sredstva prije početka same provedbe imaju priliku uskladiti plan aktivnosti i proračun u slučaju nastalih promjena u odnosu na prijavnicu i odobreni iznos, pazeći pritom da promjene ne narušavaju u prijavnici opisani koncept programa/projekta.
10. Pitanje: Od koje godine se računa pitanje broj 10: „Istaknite dosadašnja najveća postignuća organizacije i navedite najznačajnije kulturno-umjetničke radove/djela/projekte/programe koje je vaša organizacije realizirala u posljednje 3 godine.“?
Odgovor: Pod navedenim pitanjem možete obuhvatiti razdoblje od 2021. godine naovamo.
11. Pitanje: Jedan od formalnih uvjeta za prijavu na programsko područje 1 (Organizacijski razvoj) je “najmanje dvije (2) osobe zaposlene na temelju ugovora o radu na dan objave Javnog poziva”. Znači li to da ako se osiguraju sredstva, udruga kroz cijelu godinu provedbe mora imati dvije zaposlene osobe putem ugovora o radu? Drugo pitanje vezano uz proračun odnosi se na plaće zaposlenika udruge. Postoji li pravilo oko postotka sufinanciranja udjela plaće između Zaklade Kulture nova i drugih donatora tj. može li se od Zaklade Kultura nova zatražiti 100% financiranje radnog mjesta jedne osobe kroz cijelu godinu ili više osoba kroz dio godine?
Odgovor: Formalni uvjet u prvoj kategoriji do 25,000 eura u Programskom području 1 je da organizacija na dan objave Javnog poziva ima najmanje dvije osobe zaposlene na temelju ugovora o radu. Navedeno je dakle jedan od formalnih uvjeta koje organizacija mora zadovoljiti da bi prijava bila prihvatljiva u toj konkretnoj kategoriji. To međutim ne predstavlja obveze u vidu broja zaposlenih tijekom provedbe u slučaju da organizacija ostvari financijsku podršku Zaklade. Što se drugog pitanja tiče, Zaklada nije propisala uvjete vezane za postotak sufinanciranja plaće/a. Dakle, sami formirate visinu udjela koje tražite od Zaklade ovisno o potrebama vaše organizacije i/ili u suodnosu s eventualnim uvjetima nekih drugih donatora.
12. Pitanje: Možete li pojasniti, smatra li se PDV prihvatljivim troškom u proračunu (do određenog iznosa obzirom na kategoriju) projektne prijave ukoliko udruga nije u sustavu PDV-a, odnosno smatra li se PDV neprihvatljivim troškom ukoliko je udruga u sustavu PDV-a?
Odgovor: Ako organizacija nije u sustavu PDV-a, tada je PDV prihvatljiv trošak odnosno iznos vrijednosti izvršene usluge priznaje se / pravda s obračunatim / iskazanim PDV-om.
U slučaju kad je Korisnik u sustavu PDV-a, ako za nabavljene robe i usluge u čijoj je nabavnoj cijeni sadržan i PDV koji Korisnik nema pravo odbiti kao pretporez, taj pretporez odnosno PDV se smatra
prihvatljivim troškom. Ako u organizaciji postoje specifičnosti vezane uz postotak priznavanja PDV-a po ulaznim računima, tj. ako za navedeno izvještajno razdoblje postoji obveza podjele pretporeza, Korisnik je obvezan Zakladi "Kultura nova" uz financijsku dokumentaciju dostaviti internu Odluku u kojem postotku se priznaje pretporez po ulaznim računima.
Više o korištenju sredstava odobrenih za provedbu programa/projekta možete pronaći u Uputama za korisnike koju možete preuzeti ovdje, s desne strane sučelja.
Također, ne postoji „određeni iznos s obzirom na kategoriju“, niti se iz sredstava Zaklade mogu pokrivati isključivo troškovi PDV-a. Prihvatljivi troškovi koji se odnose na sva programska područja su oni troškovi koji su:
- nastali nakon potpisivanja ugovora o financiranju, odnosno u razdoblju definiranom ugovorom o financiranju,
- naznačeni u odobrenom proračunu koji je sastavni dio ugovora,
- neophodni za provedbu aktivnosti,
- evidentirani u skladu sa svim propisima i standardima neprofitnog računovodstva u Republici Hrvatskoj,
- u skladu s važećim propisima,
- razumni, opravdani te usklađeni sa zahtjevima dobrog financijskog upravljanja, osobito u pogledu ekonomičnosti i učinkovitosti.
Prihvatljivi troškovi za svako programsko područje nalaze se u Vodiču kroz programska područja, koje možete preuzeti ovdje, s desne strane sučelja.
13. Pitanje: Ako se, u proračun unesena, određena planirana edukacija (u svrhu organizacijskog razvoja) tijekom provedbe projekta ne održi/organizira ili dođe do okolnosti koje sprječavaju sudjelovanje, može li se planirana (specifična) edukacija u razdoblju provedbe zamijeniti s jednakovrijednom (po trošku, namjeni i sadržaju) edukacijom?
Odgovor: Ako je edukacija dio plana aktivnosti koje namjeravate provoditi tijekom 2025. odnosno dio prijavljenog programa, sve promjene do kojih dođe moraju biti u skladu s prijavljenim programom i konceptom programa obrazloženim u prijavnici.
14. Pitanje: Obraćamo Vam se kao predstavnici Umjetničke organizacije koja je prošle godine ostvarila financijsku podršku Zaklade "Kultura nova" u programskom području Razvoj novih organizacija. S obzirom na našu namjeru da se prijavimo na Javni poziv za Program podrške 2024 (četvrta kategorija), ljubazno Vas molimo za detaljniju razradu kriterija bodovanja i povratne informacije o našoj prethodnoj prijavi, ukoliko je to moguće. Naime, željeli bismo dobiti smjernice o tome na kojim aspektima prijave možemo dodatno raditi i što bismo mogli unaprijediti u odnosu na prošlu prijavu.
Odgovor: Formalni uvjeti i kriteriji za dodjelu sredstava definirani su za svako Programsko područje i kategoriju, a možete ih pronaći ovdje te u Vodiču kroz programska područja koji je dostupan za preuzimanje na mrežnoj stranici Zaklade na kojoj su objavljeni javni pozivi. Također, tu su objavljeni i ogledni primjeri prijavnica za svako programsko područje i kategoriju, a pitanja su postavljena u korelaciji s propisanim kriterijima kvalitete koje procjenjuje Povjerenstvo za procjenu kvalitete prijava na temelju odgovora u prijavnici. Što se tiče smjernica i unapređenja dijelova prijavnice u odnosu na prethodnu godinu, Zaklada ne može ulaziti u specifičnosti neke prijave niti davati savjete organizacijama prilikom podnošenja prijava na javne pozive i ne može odgovarati na pitanja o konkretnim programima/projektima.
15. Pitanje: Da li je moguće prijaviti naš dugogodišnji projekt radionica na vaš Program podrške 2024, i ako da, u kojoj kategoriji.
Odgovor: Zaklada ne može ulaziti u specifičnosti neke prijave niti davati savjete organizacijama prilikom podnošenja prijava na javne pozive te ne može odgovarati na pitanja o konkretnim programima/projektima. Međutim, valja napomenuti da kulturno-umjetnički program mora činiti okosnicu prijavnice te da se može ostvarivati u bilo kojoj umjetničkoj disciplini ili kulturnoj djelatnosti na području suvremene kulture i umjetnosti bez obzira na koju se od sljedećih pet kulturnih funkcija odnosi: stvaralaštvo, produkcija, distribucija, očuvanje, edukacija. Također, program se može provoditi samostalno, u partnerstvu s drugim akterima iz bilo kojeg područja i sektora (civilni, javni, privatni) u zemlji i/ili inozemstvu ili kroz suradnju i razmjenu s članicama u formalnim i neformalnim mrežama. Dodatno, u okviru Programskog područja za Organizacijski razvoj organizacija može u prijavi obuhvatiti sve svoje kulturno-umjetničke aktivnosti na području suvremene kulture i umjetnosti koje planira provoditi u 2025. godini.
Što se tiče programskog područja i kategorije koje možete prijaviti, svaka organizacija sama odabire na koje će programsko područje i kategoriju uputiti svoju prijavu, uz uvjet da zadovoljava sve propisane formalne uvjete za odabrano programsko područje i kategoriju. Formalni uvjeti postavljeni su tako da omogućavaju donošenje nedvojbene odluke o tome ispunjava li određena prijava propisane uvjete ili ne te ni na koji način ne zadiru u procjenu kvalitete prijavljenog programa/projekta. S obzirom na to da nemamo uvid u financijske i druge podatke o Vašoj organizaciji, ne možemo navesti koje kategorije možete prijaviti. Samo se prijave koje su prošle provjeru propisanih formalnih uvjeta upućuju na procjenu kvalitete prijava na temelju kriterija za dodjelu sredstava koji su definirani za svako programsko područje i kategoriju. Stoga Vas upućujemo da proučite Vodič kroz programska područja i Upute za prijavitelje (dostupni za preuzimanje ovdje) u kojima su navedeni svi formalni uvjeti, kao i mrežne stanice Zaklade.
16. Pitanje: S obzirom na to da naša organizacija djeluje već duži niz godina, a nismo još nikad dobili sredstva od Zaklade "Kultura nova", smijemo li se svejedno prijaviti na treću kategoriju? Da li u slučaju neprolaska u sklopu treće kategorije, naša organizacija automatizmom stječe pravo razmatranja i za četvrtu?
Odgovor: Svaka organizacija sama odabire na koje će programsko područje i kategoriju uputiti svoju prijavu, uz uvjet da zadovoljava sve propisane formalne uvjete za odabrano programsko područje i kategoriju. Formalni uvjeti postavljeni su tako da omogućavaju donošenje nedvojbene odluke o tome ispunjava li određena prijava propisane uvjete ili ne te ni na koji način ne zadiru u procjenu kvalitete prijavljenog programa/projekta. Stoga Vas upućujemo da proučite Vodič kroz programska područja i Upute za prijavitelje (dostupni za preuzimanje ovdje) u kojima su navedeni svi formalni uvjeti za Zakladine javne pozive, kao i mrežne stanice Zaklade. S obzirom na to da nemamo uvid u financijske i druge podatke o Vašoj organizaciji i prijavi, ne možemo navesti koje sve kategorije možete prijaviti odnosno ispunjavate li sve formalne uvjete za treću kategoriju. Ako Vaša udruga zaista nije koristila sredstva Zaklade u programskom području usmjerenom na organizacijski razvoj u zadnjih pet (5) godina (od javnih poziva objavljenih u okviru Programa podrške 2019 s rokom prijave 3. 9. 2019. do javnog poziva za Organizacijski razvoj u Programskom području 1 objavljenog u okviru Programa podrške 2023 s rokom prijave 30. 8. 2023.), ne bi trebalo biti formalne opreke da podnesete prijavu u četvrtoj kategoriji Programskog područja za Organizacijski razvoj. Također, organizacije koje prilikom procjene kvalitete prijava ne budu predložene za financiranje u prijavljenoj kategoriji odnosno koje se na temelju ostvarenog broja bodova nalaze ispod praga za financiranje u toj kategoriji, ne razmatraju se u nekoj drugoj / nižoj kategoriji. Napominjemo da je na ove javne pozive ukupno moguće predati samo jednu prijavu.
17. Pitanje: 1. Da li se drugim dohotkom smatraju samo ugovori o djelu i/ili autorskom djelu? Suradnike organizacije i sudionike programa plaćamo i po izdanim računima, ako imaju takvu mogućnost. 2. Koristimo gradski prostor koji je ujedno i naš uredski prostor i izložbeni prostor za održavanje programa. Nije stalno otvoren za javnost već samo za vrijeme trajanja programa. Da li u ovom slučaju upisujem da upravljamo prostorom otvorenim za javnost ili ne?
Odgovor: Nastavno na Vaše prvo pitanje, u ovom kontekstu drugim dohotkom se smatraju autorski ugovori i ugovori o djelu. Što se tiče prostora kojeg koristite kao uredski i izložbeni prostor za vrijeme trajanje programa, prostor koji nije tijekom godine otvoren za javnost nego se tek po potrebi otvara za javnost , ne smatra se prostorom za kulturu i umjetnost koji je otvoren za javnost.
18. Pitanje: U svrhu pripreme naše prijave na Program podrške za organizacijski razvoj molimo vas detaljnije pojašnjenje prihvatljivih troškova unutar stavki:
- troškovi nabave literature, alata, materijala i sl.
- troškovi poslovanja, konkretnije troškovi digitalne i ekološke transformacije
- troškovi nabave opreme
- troškovi edukacije u svrhu organizacijskog razvoja
Naime, u kontekstu nadolazeće godine udruga razmišlja o kupnji opreme koja nam se dugi niz godina pokazuje kao ključna u produkciji javnih događanja (projektor i projekcijsko platno, sklopive stolice i stolovi, fotoaparat i dr.). S obzirom na to da više informacija nismo pronašli u Vodiču i Uputama, molimo vas da nam pojasnite proceduru budžetiranja navedenih troškova. Udruga razmišlja i o financiranju doškolovanja Voditelja programa na interdisciplinarnom sveučilišnom specijalističkom studiju prostornog i strateškog dizajna kompleksnih urbanih sustava, fenomena i transformacija. Radi se o trosemestarskom programu čiji je ukupni trošak 3,000 eura. Molimo vas za pojašnjenje spada li naveden vid obrazovanja i specijalizacije u troškove edukacije u svrhu organizacijskog razvoja.
Odgovor: Prilikom ispunjavanja prijavnice proračun se postavlja bez specifikacije pojedinih stavki unutar odabranog poglavlja proračuna, odnosno navode se ukupni planirani iznosi za pojedino poglavlje. Ukupan iznos može podrazumijevati jednu ili više stavki u odabranom poglavlju o kojima se financijski izvještava u okviru izvještaja. Troškovi opreme koje ste naveli odnose se na poglavlje troškova nabave opreme i/ili adaptacije prostora, u iznosu do najviše 30 % (od traženog iznosa). Doškolovanje Voditelja programa je legitiman trošak koji se odnosi na poglavlje troškova edukacije u svrhu organizacijskog razvoja. , uz urednu financijsku dokumentaciju koju je Zaklada propisala. Također, u pitanju u prijavnici u dnu proračuna u kojem se traži da obrazložite poglavlja proračuna odnosno planirane stavke za koje tražite financiranje od Zaklade, na koji način su povezana s realizacijom programa te da ih stavite u suodnos s ukupnom vrijednošću predloženog programa, možete navesti što planirate uvrstiti u koje poglavlje proračuna.
19. Pitanje: 1. Dio vezan uz odjeljak KAPACITETI ORGANIZACIJE, 11. pitanje. Navedite stručne/umjetničke kapacitete vaše organizacije. Je li dovoljno navesti samo osobu za čiju se plaću aplicira, ili treba navoditi i ostale članove. Ako su potrebni i ostali, za koliko njih je potrebna specifikacija? Dio vezan uz odjeljak OPIS PROGRAMA. S obzirom na to da apliciramo na ovaj natječaj na način da potražujemo svih 10,000.00 € za trošak jedne plaće tijekom 2025. godine, a cijela godina uključuje rad na svim frontovima na nizu raznolikih programa, trebamo li ih navoditi u kućice na način da popisujemo sve programe koje ćemo provoditi, iako nisu zamišljeni kao jedna manifestacija, već odvojeni projekti? Ili je bolja varijanta napisati “Glazbeni događaji” pa tu raspisati sva festivalska i koncertna događanja, zatim “Književne manifestacije” gdje ćemo opisati sve programe vezane uz promociju književnosti? Naime, mi kroz 2025. godinu planiramo organizirati glazbeni festival, eko-glazbeni, dio programa glazbeno-pjesničkog festivala, književnu manifestaciju, zimsku manifestaciju, radit ćemo i na završavanju Erasmus+ projekta koji provodimo u danom trenutku, a osim većih manifestacija uvijek radimo i manja zasebna događanja. Iz tog razloga nije mi do kraja jasno kako to tretirati/predstaviti u prijavi. Ja kao voditeljica udruge vodim sve navedene programe koje sam i osmislila, a koje provodimo u udruzi već niz godina, što podrazumijeva rad u fazi apliciranja, provedbe i izvještavanja, što dakle znači rad od početka do kraja godine. 3. Dio vezan uz odjeljak PRORAČUN. Upisujem li u 21. i 22. pitanje zbroj svih iznosa, za sve stavke, za sve projekte kao finalnu cifru, osim svoje plaće/honorara? Primjerice trošak Galoop festivala je oko 45 tisuća, zbrojen sa svim ostalim manjim projektima, dolazimo do cifre od oko 70 tisuća eura. Upisujem li tu brojku ili pak u taj zbroj dodajem i iznose svojih planiranih honorara? S obzirom na to da ja nisam zaposlena u udruzi te da samo za manji dio svojih aktivnosti ponekad dobijem honorar, plan je da ova plaća pokriva sav ostali rad u organizaciji koji je prijašnjih godina bio volonterski angažman, a da se kroz projekte pokrije preostali manji dio kroz osiguravanje stavke honorara. Uputite me ako treba drugačije, odnosno ako ja u slučaju da ostvarim pravo na vaše financije, ne trebam prijavljivati svoj honorar dalje. Nisam sigurna kako to funkcionira, imam više iskustva u radu bez novčane naknade. 4. U istom odjeljku u odgovoru na 23. i 24. pitanje ne navodim ništa, već u 25. pitanju navodim samo sebe za koju apliciram, a čija plaća može biti isplaćena na način da ja svaki mjesec kao obrt izdam račun na dani iznos (imam obrt koji nije u sustavu PDV-a)? 5. Na pitanja od 26. pa nadalje u istom odjeljku nije potrebno navoditi ništa, ako tražim cijeli iznos od 10 tisuća eura za isti trošak koji je gore već naveden u 26. pitanju?
Odgovor: 1. Kapaciteti organizacije odnose se na cijelu organizaciju, bez obzira na to za čiju će plaću organizacija aplicirati jer se specifična imena niti ne traže u okviru proračuna, a može uključivati i stalne (vanjske) suradnike u radu organizacije. 2. Zaklada ne može ulaziti u specifičnosti neke prijave niti davati savjete organizacijama prilikom podnošenja prijava na javne pozive i ne može odgovarati na pitanja o konkretnim programima/projektima. Organizacija sama odlučuje na koji će način raspisati i postaviti program za koji traži sredstva, bez obzira na to što se konkretan iznos planira uložiti u plaću jedne zaposlene osobe. Predložene aktivnosti moraju se odnositi na umjetnički i kulturni program organizacije koji mora činiti okosnicu prijavnice te koji se može ostvarivati u bilo kojoj umjetničkoj disciplini ili kulturnoj djelatnosti na području suvremene kulture i umjetnosti bez obzira na koju se od sljedećih pet kulturnih funkcija odnosi: stvaralaštvo, produkcija, distribucija, očuvanje, edukacija. Također, program se može provoditi samostalno, u partnerstvu s drugim akterima iz bilo kojeg područja i sektora (civilni, javni, privatni) u zemlji i/ili inozemstvu ili kroz suradnju i razmjenu s članicama u formalnim i neformalnim mrežama. Dodatno, u okviru Programskog područja za Organizacijski razvoj organizacija može u prijavi obuhvatiti sve svoje kulturno-umjetničke aktivnosti na području suvremene kulture i umjetnosti koje planira provoditi u 2025. godini, bez obzira na to što one mogu biti dijelom već postojećih projekata ili dio ustaljenog programa organizacije. Napominjemo da, ako organizacija ostvari financijsku podršku Zaklade, može u određenoj mjeri mijenjati predloženi plan aktivnosti odnosno pojedine aktivnosti u planu. Međutim u pravilu se tijekom provedbe treba držati predloženog koncepta i plana aktivnosti iz prijavnice jer prijava na temelju istih ostvaruje bodove te potencijalno biva predložena za financiranje. 3. U tablici „Navedite koje ste sve izvore financiranja (uključujući i Zakladu "Kultura nova") predvidjeli za navedeni program, u kojem iznosu te koji je status prijave“ upisuju se donatori i iznosi koji se traže ili će se tražiti za provedbu programa. U tablici „Navedite ukupan iznos predviđenih troškova (operativnih i programskih) za provedbu ovog programa iz svih izvora u 2025. godini“ upisuje se cjelokupan trošak programa/projekta, što uključuje zbroj operativnih i programskih troškova. Primjerice, trošak plaće i honorara bi bio operativni trošak, trošak organizacije festivala je npr. programski trošak, ako je to jedna od aktivnosti koje će biti sadržane u planu aktivnosti. Što se tiče prijave honorara na više potencijalnih izvora financiranja, o tome organizacija sama odlučuje ovisno o potrebama organizacije i budžeta za realizaciju programa / aktivnosti. 4./5. Prilikom ispunjavanja prijavnice unosite iznose samo u ona poglavlja proračuna u kojima će organizacija imati troškove koje će financijski pravdati u okviru izvještaja, dok druga poglavlja proračuna ostaju prazna. Napominjemo da se opisani trošak obrta odnosi na poglavlje proračuna pod brojem 25.
20. Pitanje: Ovim putem bih želio upitati odgovaramo li uvjetima za izuzeće na temelju znatno manjeg ostvarenog prihoda u prethodnim godinama. Umjetnička organizacija, koja je između ostalog financirana od strane ZKN-a, u posljednje dvije godine (2022. i 2023.) ostvarila je preko 51,000 eura, dok je u 2021. ostvarila oko 6,000 eura prihoda. Zbog nedostupnosti i izrazito neaktivnog vodstva udruge do 2021. godine, nakon preuzimanja vodstva udruge vidljiv je značajan skok u prihodima. Zanima me odgovara li neaktivnost prethodnog vodstva udruge kriterijima za izuzeće u vezi s prosjekom prihoda u posljednje tri godine? Imamo projekte koje želimo prijaviti u drugu kategoriju (do 18,000 eura), no u suprotnom ćemo se prijaviti u treću kategoriju (do 10,000 eura).
Odgovor: Za izračun prosjeka prihoda u posljednje tri fiskalne godine u obzir se uzimaju samo one godine u kojima je organizacija ostvarila prihode. Iz izračuna prosjeka prihoda mogu biti izuzete: do dvije godine za koje organizacija ima predane Izjave o neaktivnosti i/ili za koje organizacija preda obrazloženje uz valjanu dokumentaciju koja opravdava značajno manji ostvareni prihod (30 % i više u odnosu na najmanji iznos prihoda) u odnosu na preostale dvije godine ili jednu godinu zbog nemogućnosti rada isključivo osobe ovlaštene za zastupanje ili zaposlene osobe (npr. duže bolovanje, porodiljni dopust, rodiljni dopust i sl.). Zbog neaktivnosti prethodnog vodstva ne može se zatražiti izuzeće u pitanju navedene godine iz izračuna prosjeka prihoda.
21. Pitanje: Javljam se kako bih provjerila prihvatljivost organizacije za prijavu u prvoj kategoriji. Imamo traženi prosjek prihoda u posljednje 3 godine, kao i 2 zaposlene osobe, samo su osobe zaposlene na pola radnog vremena, a ne na puno. Nisam našla tu informaciju, a znam da se u drugim natječajima te prakse razlikuju.
Odgovor: Što se tiče formalnog uvjeta za prvu kategoriju, a koji se odnosi na broj zaposlenih, Zaklada "Kultura nova" nije propisala ograničenja u vidu punog ili nepunog radnog vremena. U tom je kontekstu bitno da organizacija ima dvoje zaposlenih na dan raspisivanja Javnog poziva te priloži podatke o tim osobama na propisanom obrascu Izvod iz evidencije o radnicima kojeg možete preuzeti na mrežnim stranicama Zaklade.
22. Pitanje: Molim za tumačenje prikazivanja troškova u e-prijavnici, u programskom području Organizacijski razvoj, u kategoriji do 18.000,00 €. U dijelu prijavnice Proračun, u tablici 24. potrebno je navesti sve izvore financiranja (uključujući i Zakladu "Kultura nova") koji su predviđeni za navedeni program, u kojem iznosu te koji je status prijave. S obzirom na to da se kroz kategoriju prijave Organizacijski razvoj financiraju operativni, a ne i programskih troškovi, možete li pojasniti treba li se iznos koji će biti potraživan kroz prijavu na ovaj natječaj pribrojiti/navesti na ovome mjestu ili ne?
Odgovor: U navedenu tablicu navodite imate li osigurana ili planirana sredstva iz drugih izvora za provedbu programskih aktivnosti, što je jedan od formalnih uvjeta za navedenu kategoriju. Drugi izvori financiranja na koje ste prijavili ili se planirate prijaviti mogu obuhvaćati i programske i operativne troškove nužne za provedbu programskih aktivnosti koje prijavljujete na javni poziv Zaklade. Možete u tom smislu navesti i Zakladu kao izvor financiranja, međutim to ne može biti jedini izvor.
23. Pitanje: Mi smo umjetnička organizacija koja se financira po projektu ovisno o sredstvima koje dobijemo od natječaja (npr. Grad Zagreb, Ministarstvo kulture). Imamo članove iz raznih područja (gluma, dizajn, scenografija...) koji sudjeluju ovisno o projektu. Naše pitanje je, je li neka kategorija programa podrška Zaklade "Kulture nova" namijenjena za pomoć financiranja procesa zapošljavanja jedne osobe na poziciji producenta? Ako je, koja bi to kategorija bila?
Odgovor: S obzirom na to da u okviru postojećeg kulturnog sustava organizacije civilnog društva na nacionalnoj i subnacionalnim razinama mogu osigurati uglavnom programska sredstva, financijska podrška u programskim područjima za Organizacijski razvoj i Razvoj novih organizacija namijenjena je za operativne troškove, odnosno za troškove povezane s onim permanentnim operativnim aktivnostima organizacije koje su temelj za svako programsko kulturno-umjetničko djelovanje. Riječ je o troškovima kao što su naknade za rad menadžera, producenata, programskih/projektnih voditelja, financijskih administratora, voditelja ureda te drugih sudionika programa, financijsko-administrativni troškovi, troškovi najma ureda, režijski troškovi, troškovi komunikacija itd. Dakle, bespovratna se sredstva dodjeljuju upravo s ciljem izgradnje i jačanja organizacijskih kapaciteta organizacija civilnog društva za razvoj kulturno-umjetničkih programa u području suvremene kulture i umjetnosti te kako bi se stvorili kvalitetniji uvjeti za rad organizacija. Svi prihvatljivi troškovi odnosno poglavlja proračuna navedeni su na mrežnim stranicama Zaklade za svako programsko područje, kao i u Vodiču kroz programska područja koji možete preuzeti ovdje. Prijavitelji prilikom ispunjavanja e-prijavnice u odabranom programskom području i kategoriji sami odabiru poglavlja proračuna (jedno ili više) za koje/a traže podršku od Zaklade, a konkretno zapošljavanje osobe je prihvatljiv trošak u oba programska područja odnosno svim kategorijama.
24. Pitanje: Htjeli bismo prijaviti svoju umjetničku organizaciju za dodjelu sredstava na natječaj za Razvoj novih organizacija. Zanima nas spada li nabavka novih glazbenih instrumenata pod Troškove nabave literature, alata, materijala i sl. ili pod Troškove nabave opreme i/ili adaptacije prostora, u iznosu do najviše 30 %?
Odgovor: Opisani trošak nabave novih glazbenih instrumenata može biti prihvatljiv u oba navedena poglavlja proračuna, ovisno o konceptu predloženog programa/projekta. Također, u pitanju u prijavnici u dnu proračuna u kojem se traži da obrazložite poglavlja proračuna odnosno planirane stavke za koje tražite financiranje od Zaklade, na koji način su povezana s realizacijom programa te da ih stavite u suodnos s ukupnom vrijednošću predloženog programa, možete navesti što planirate uvrstiti u koje poglavlje proračuna.
25. Pitanje: S obzirom na našu namjeru da se prijavimo na Javni poziv za Program podrške 2024 u 4. kategoriji, ljubazno bismo Vas zamolile za potvrdu jesmo li, kao organizacija koja je prošle godine bila podržana u okviru programskog područja Razvoj novih organizacija, uopće prihvatljivi prijavitelji za ovu kategoriju.
Odgovor: Organizacije koje su u okviru Programa podrške 2023 s rokom prijave 30. 8. 2023. ostvarile financijsku podršku u Programskom području 2: Razvoj novih organizacija su prihvatljivi prijavitelji u navedenoj kategoriji (do 5,000 eura).
26. Pitanje: Organizacija je tijekom 2021. i 2022.g. zbog čuvanja trudnoće i porodiljnog dopusta odgovorne osobe ostvarila znatno manje prihode nego drugih godina. Ako se isključe te dvije godine, godišnji prosjek prihoda je dovoljan da se organizacija može prijaviti za podršku u drugoj kategoriji do 18,000 eura. Međutim, muči me jedna informacija koju ne mogu naći - isprike ako sam je negdje previdjela. Ako je prijava u nižoj kategoriji među tri najviše rangirane prijave, ide u višu kategoriju. Što ako je obrnuto - prijava je među niže rangiranima? Ide li onda u nižu kategoriju, ili ispada (čime se možda sigurnije prijaviti za nižu podršku)? Također, ako se prijavljujemo za višu podršku, je li dovoljno dostaviti dokumentaciju od HZZO-a o nesposobnosti za rad odgovorne osobe u određenom periodu, ili je potrebno još nešto?
Odgovor: Organizacije koje prilikom procjene kvalitete prijava ne budu predložene za financiranje u prijavljenoj kategoriji odnosno koje se na temelju ostvarenog broja bodova nalaze ispod praga za financiranje u toj kategoriji, ne razmatraju se u nekoj drugoj / nižoj kategoriji. Što se tiče drugog pitanja koje se odnosi na izuzeće iz izračuna prosjeka, potrebno je priložiti obrazloženje uz valjanu dokumentaciju (nije propisana, ovisi o specifičnom slučaju) koja će potvrditi vremenski period i/ili razlog odsustva u svrhu dokazivanja značajno manje ostvarenog prihoda (30 % i više u odnosu na najmanji iznos prihoda) u odnosu na preostale dvije godine ili jednu godinu. Na temelju istih se odlučuje je li riječ o opravdanom zahtjevu. Ako dokumentacija HZZO-a sadrži sve relevantne podatke koji će potvrditi navedeno u obrazloženju kojeg trebate predati, onda je to dovoljno.
27. Pitanje: Prijavljujemo se u kategoriji Organizacijski razvoj prva kategorija do 25,000 eura. Imamo nekoliko pitanja vezanih za samu organizaciju: Koliko vaših suradnika ima status samozaposlenih osoba (uključuje samostalnu djelatnost i slobodna zanimanja)? Da li se to odnosi na suradnike koji imaju svoje obrte, ali su i zaposleni negdje drugdje (npr. ustanove u kulturi, firme...), drugim riječima obrt im je u mirovanju? Da li to uključuje i suradnike koji imaju pravni oblik firme (j.d.o.. i d.o.o.) i vlasnici su istih?
Kod opisa programa, "17. Opišite kulturne/umjetničke programske cjeline i/ili aktivnosti koje namjeravate provoditi u 2025. godini." – moramo li tu navesti aktivnosti koje prethode realizaciji (planski okvir provedbe, budžet, promo izrada, distribucija, arhiviranje) ili je dovoljno samo opisati programsku cjelinu/aktivnost ne navodeći sve etape programskih aktivnosti?
Kod proračuna, kako su u našem slučaju realizacije programa vlastita sredstva i/li pak drugi izvori (dopuštena gospodarska djelatnost ) nužna za pokrivanje planiranog programa, a ne možemo ih staviti u izvore financiranja (pitanje br.26) kao posljedicu iz prijavnice će biti vidljiv veliki nesrazmjer u ukupnim predviđenim troškovima (pitanje 27.) u odnosu na spomenute izvore (pitanje 26.). Gdje možemo staviti informaciju oko vlastitih sredstava kako bi bila razumljiva i ispravna projekcija troškovi=prihodi uz napomenu da je to i jasno i lako provjerljivo iz godišnje bilance?
Odgovor: U dijelu podataka o organizaciji Zaklada prvenstveno za potrebe mapiranja stanja u području koje financira od prijavitelja traži odgovore na nekoliko pitanja koja se tiču primjene pravednih praksi u radu organizacije. Kod pitanja za broj samozaposlenih suradnika misli se da osoba radi sama za sebe, tj. da nije zaposlena kod poslodavca. To u ovom kontekstu podrazumijeva npr. (samo)zapošljavanje kroz obrt, tj. samostalnu djelatnost i djelatnosti slobodnih zanimanja (npr. slobodna djelatnost umjetnika).
Što se opisa programa/aktivnosti tiče, organizacija može u prijavi koju upućuje na ovo Programsko područje obuhvatiti sve svoje kulturno-umjetničke aktivnosti na području suvremene kulture i umjetnosti koje planira provoditi u 2025. godini. Predložene aktivnosti moraju se odnositi na umjetnički i kulturni program. U plan aktivnosti ne unose se uobičajene operativne aktivnosti koje su potrebne da bi se realizirao umjetnički i kulturni program, poput provedbe postupka zapošljavanja, održavanje sastanaka, i slično. U ostale specifičnosti pojedine prijave Zaklada ne može ulaziti.
Kod proračuna, vlastita sredstva također se smatraju izvorom financiranja odnosno upisuju se u tablicu pod brojem 26., zajedno s drugim planiranim/prijavljenim/odobrenim prijavama za ostvarivanje financijske podrške za provedbu (dijela) programa koji prijavljujete u okviru Zakladnih javnih poziva. U tablicu pod brojem 27. upisuje se ukupna vrijednost programa kojeg prijavljujete u okviru Zakladnih javnih poziva te koja obuhvaća/predviđa i programske i operativne troškove. Također napominjemo da je jedan od formalnih u Programskom području za Organizacijski razvoj, prvoj kategoriji do 25,000 eura da prijavitelj mora navesti u prijavnici ima li osigurana ili planirana sredstva iz drugih izvora za provedbu programskih aktivnosti.
28. Pitanje: Imamo nekoliko pitanja vezani za Proračun: "31. Troškovi komunikacijskih, promotivnih i ostalih aktivnosti u svrhu jačanja vidljivosti promocije organizacije i kulturno-umjetničkog programa" te "33. Troškovi dokumentiranja rezultata rada organizacije". Gdje, ako je uopće moguće:
- unijeti trošak godišnje naknada za domenu - web administracija
- unijeti trošak koji se odnosi na kupovinu kontrolnih narukvica koji služe za posjetitelje programa, a ujedno su i promo materijal (tiskano ime organizacije na njima)?
Odgovor: Trošak godišnje naknada za domenu koje ste naveli je prihvatljiv i može se odnositi na poglavlje troškova poslovanja (administrativni i uredski troškovi; troškovi digitalne i ekološke transformacije), ali i na predloženo poglavlje troškova dokumentiranja rezultata rada organizacije. Trošak kupovine kontrolnih narukvica koji služe za posjetitelje programa, a ujedno su i promo materijal (tiskano ime organizacije na njima) također je prihvatljiv, a odnosi se na poglavlje troškova komunikacijskih, promotivnih i ostalih aktivnosti u svrhu jačanja vidljivosti promocije organizacije i kulturno-umjetničkog programa. Također, u pitanju u prijavnici u dnu proračuna u kojem se traži da obrazložite poglavlja proračuna odnosno planirane stavke za koje tražite financiranje od Zaklade, na koji način su povezana s realizacijom programa te da ih stavite u suodnos s ukupnom vrijednošću predloženog programa, možete navesti što planirate uvrstiti u koje poglavlje proračuna.
29. Pitanje: Je li prihvatljiv prijavitelj udruga koja nije upisana u Registar umjetničkih organizacija u sklopu druge kategorije financiranja?
Odgovor: Prihvatljivi prijavitelji na Zakladine javne pozive objavljene u okviru Programa podrške 2024 su isključivo udruge i umjetničke organizacije koje djeluju u bilo kojoj umjetničkoj disciplini ili kulturnoj djelatnosti na području suvremene kulture i umjetnosti. Jedan od formalnih uvjeta za prijavitelje (udruge i umjetničke organizacije) je da su upisane u nadležni matični registar u Republici Hrvatskoj. Dakle, udruga kao pravna osobnost se upisuje u Registar udruga Republike Hrvatske, a umjetnička organizacija se kao pravna osobnost upisuje u Registar umjetničkih organizacija pri Ministarstvu kulture i medija. Ako je vaša organizacija registrirana kao udruga, ne može biti upisana u Registar umjetničkih organizacija.
30. Pitanje: Molimo za tumačenje prihvatljivosti troška koji se odnosi na „računi izdani od strane fizičkih osoba koje obavljaju registriranu/samostalnu djelatnost“: smatra li se trošak prihvatljivim, ukoliko je fizička osoba koja izdaje račun i predsjednik udruge na koji glasi račun, a u toj udruzi nije zaposlen. Odnosno postoji li sukob interesa ako je fizička osoba izdala račun (u svojstvu vanjskog suradnika na sufinanciranom projektu), a ta ista osoba je i u funkciji predsjednika udruge koja je primila sredstva za Program podrške?
Odgovor: S obzirom na to da Zaklada korisnicima putem javnih poziva dodjeljuje javna sredstva, na temelju članka 40. Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge, Zakona o sprječavanju sukoba interesa i Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja suradnja između pravne osobnosti obrta i udruge, a čiji je vlasnik ujedno predsjednik udruge s kojom sklapa posao, smatra se sukobom interesa te da narušava tržišno natjecanje za izvršenje iste usluge koju potencijalno može izvršiti i treća strana. Predsjednik / osoba na rukovodećoj poziciji u organizaciji međutim može sklopiti kao fizička osoba s udrugom ugovor o djelu ili autorski ugovor, ovisno o vrsti i opisu posla za koji se sklapa ugovor. Suradnja s drugim fizičkim osobama koje obavljaju registriranu/samostalnu djelatnost, a koje nisu povezane s udrugom na načine kako to tumače gore spomenuta Uredba i Zakoni dozvoljena je i priznaje se kao prihvatljiv trošak uz uredno priloženu financijsku dokumentaciju u sklopu izvještavanja o provedbi programa/projekta Zakladi.
31. Pitanje: Imam pitanja vezana uz Javni poziv na Program podrške 2024 s rokom prijave 3. 9. 2024. Prijavljujem projekt udruge u kategoriji Razvoj novih organizacija, pa me zanima sljedeće:
- je li prihvatljiv trošak naknada za rad programskog voditelja ako se iznos isplaćuje na račun obrta te osobe, a koja je ujedno i predsjednik te udruge?
- je li prihvatljiv trošak isplata naknada umjetnicima koji će izraditi radove, a koji će biti distribuirani javnosti kroz prijavljeni program?
- upisuje li se taj trošak onda pod "Troškovi naknada za rad po ugovoru o djelu, ugovoru o suradnji, studentskom ugovoru, autorskom ugovoru i računi izdani od strane fizičkih osoba koje obavljaju registriranu/samostalnu djelatnost" ako umjetnici obavljaju samostalnu djelatnost?
- pripada li trošak vanjskog računovodstvenog servisa pod "Troškovi poslovanja (administrativni i uredski troškovi; troškovi digitalne i ekološke transformacije)"?
Odgovor: U nastavku donosimo odgovore redom kako su postavljena pitanja:
- s obzirom na to da Zaklada korisnicima putem javnih poziva dodjeljuje javna sredstva, na temelju članka 40. Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge, Zakona o sprječavanju sukoba interesa i Zakona o zaštiti tržišnog natjecanja suradnja između pravne osobnosti obrta i udruge, a čiji je vlasnik ujedno predsjednik udruge s kojom sklapa posao, smatra se sukobom interesa te da narušava tržišno natjecanje za izvršenje iste usluge koju potencijalno može izvršiti i treća strana. Predsjednik / osoba na rukovodećoj poziciji u organizaciji međutim može sklopiti kao fizička osoba s udrugom ugovor o djelu ili autorski ugovor, ovisno o vrsti i opisu posla za koji se sklapa ugovor. Suradnja s drugim fizičkim osobama koje obavljaju registriranu/samostalnu djelatnost, a koje nisu povezane s udrugom na načine kako to tumače gore spomenuta Uredba i Zakoni dozvoljena je i priznaje se kao prihvatljiv trošak uz uredno priloženu financijsku dokumentaciju u sklopu izvještavanja o provedbi programa/projekta Zakladi.
- naknada umjetnicima je prihvatljiv trošak uz ispravnu financijsku dokumentaciju koja se predaje uz izvještaj.
- naknada umjetnicima za angažman u provedbi projekta spada u poglavlje koje se odnosi na poglavlje proračuna "Troškovi naknada za rad po ugovoru o djelu, ugovoru o suradnji, studentskom ugovoru, autorskom ugovoru i računi izdani od strane fizičkih osoba koje obavljaju registriranu/samostalnu djelatnost".
- trošak vanjskog računovodstva spada pod troškove poslovanja.
32. Pitanje: Voljeli bismo u proračun uključiti honorar za dizajn promotivnih materijala kao i honorar za usluge promocije (jedna osoba ima obrt, a drugu bismo plaćali preko autorskog ugovora). Pitamo se je li točnije u proračun ove dvije stavke staviti pod "Troškovi naknada za rad po ugovoru o djelu, ugovoru o suradnji, studentskom ugovoru, autorskom ugovoru i računi izdani od strane fizičkih osoba koje obavljaju registriranu/samostalnu djelatnost" ili "Troškovi komunikacijskih, promotivnih i ostalih aktivnosti u svrhu jačanja vidljivosti promocije organizacije i kulturno-umjetničkog programa"?
Odgovor: Na temelju navedenih opisa troškova isti mogu biti uvršteni pod "Troškovi komunikacijskih, promotivnih i ostalih aktivnosti u svrhu jačanja vidljivosti promocije organizacije i kulturno-umjetničkog programa". Međutim, nije netočno ako ih uvrstite i u poglavlje "Troškovi naknada za rad po ugovoru o djelu, ugovoru o suradnji, studentskom ugovoru, autorskom ugovoru i računi izdani od strane fizičkih osoba koje obavljaju registriranu/samostalnu djelatnost". To u konačnici ovisi o konceptu predloženog programa/projekta. Također, u pitanju u prijavnici u dnu proračuna u kojem se traži da obrazložite poglavlja proračuna odnosno planirane stavke za koje tražite financiranje od Zaklade, na koji način su povezana s realizacijom programa te da ih stavite u suodnos s ukupnom vrijednošću predloženog programa, možete navesti što planirate uvrstiti u koje poglavlje proračuna.
33. Pitanje: Da li je popunjavanje on-line prijavnice vremenski ograničeno? Da li se u proračunu navode samo iznosi koji se traže od Zaklade, a u ostale stavke za koje se planira financiranje iz drugih izvora upisujemo nulu? U pitanju "Troškovi naknada za rad po ugovoru o djelu, ugovoru o suradnji, studentskom ugovoru, autorskom ugovoru i računi izdani od strane fizičkih osoba koje obavljaju registriranu/samostalnu djelatnost" nam je nejasno trebamo li navoditi planirani broj osoba koje ćemo na ovaj način angažirati u projektu, ako za ovu stavku nećemo tražiti sredstva od Zaklade?
Odgovor: Ispunjavanje prijavnice u sustavu nije vremenski ograničeno, međutim postoje limiti servera kod duže neaktivnosti dok ste u prijavnici bez da sačuvate unose, kao i eventualna nestabilnost mreže na koju se povezujete, a koji mogu dovesti do „pucanja“ veze tj. do toga da budete odjavljeni iz sustava. U tom slučaju svi podaci koji nisu spremljeni će biti izgubljeni. Preporuka je da se prijavnica odnosno unosi redovito spremaju te da se ne ispunjava direktno u sustav bez da imate spremljene odgovore lokalno. Molimo Vas također da pazite na propisani broj znakova. Što se drugog pitanja tiče, prilikom ispunjavanja prijavnice unosite iznose samo u ona poglavlja proračuna za koja traži sredstva Zaklade, dok druga poglavlja proračuna ostaju prazna (nije potrebo unositi nulu). Isto tako, broj planiranih fizičkih /pravnih osoba i sve ostale kolone proračuna se ispunjavaju samo ako od Zaklade tražite financiranje za te određene troškove. Također, u pitanju u prijavnici u dnu proračuna u kojem se traži da obrazložite poglavlja proračuna odnosno planirane stavke za koje tražite financiranje od Zaklade, na koji način su povezana s realizacijom programa te da ih stavite u suodnos s ukupnom vrijednošću predloženog programa, možete navesti što planirate uvrstiti u koje poglavlje proračuna.
34. Pitanje: Znamo da treba ispuniti obrazac sa brojem zaposlenih na dan 18. 6. 2024. Na taj dan naša organizacija je imala 3 zaposlene osobe, no sa 30.6. smo odjavili jednu osobu, dok smo sa 1.7. i sa 1.8. zaposlili još dvije osobe. Tako da trenutno organizacija ima 4 zaposlene osobe. Da li u dokument izvoda iz evidencije o radnicima mogu upisati i ove promjene nakon 30.6. odnosno da li mogu upisati osobe koje su zaposlene nakon 18.6.?
Odgovor: U Izvodu iz evidencije o radnicima (kojeg preuzimate na mrežnim stranicama Zaklade) treba biti navedeno stanje na dan 18. 6. 2024., dok se sve naknade promjene ne navode.
35. Pitanje: U planu nam je prijaviti program (prva kategorija do 25,000 EUR) koji u sebi sadržava nekoliko strateških područja udruge i veći broj projekata i aktivnosti. U udruzi trenutno imamo zaposlene dvije osobe na puno radno vrijeme i ta radna mjesta bismo voljeli zadržati i u idućoj godini, ako se uspiju osigurati sredstva. S obzirom na to da Zaklada nije propisala obavezne postotke u sufinanciranju plaće već je to ostavljeno na procjenu potreba udruge i programa u 2025. godini, navodimo li u tablici “Troškovi naknada za rad menadžera, producenata, programskih/projektnih voditelja, financijskih administratora, voditelja ureda i drugih izvršitelja operativnih poslova od nesamostalnog rada (isključivo ugovor o radu)” očekivane iznose (ukupni trošak naknada za rad) i za projekte za koje još uvijek nemamo potvrdu za 2025. (planirani natječaji/fondovi) ili pišemo samo iznos koji tražimo od Zaklade Kultura nova, a te iznose onda organiziramo u skladu s našim potrebama? Na primjer, pišemo li iznos plaće za dvije osobe na puno radno vrijeme tijekom prvih 6 mjeseci koje bi se pokrile iz Zaklade Kultura nova ili stavljamo ukupni iznos plaća za 12 mjeseci za 2 osobe uz plan namicanja ostatka novca potrebnih za plaće u 2025. godini i od drugih donatora? Ovdje govorimo isključivo o naknadama putem ugovora o radu.
Odgovor: U kolonu "Ukupan trošak naknada za rad" upisuje se bruto 2 (u koji ne ulaze naknade i dodaci na plaću npr. prijevoz, prehrana) za onaj broj mjeseci za koje planirate tražiti udio u plaći od Zaklade. U koloni "Ukupan iznos od Zaklade" upisuje se ukupni udio koji tražite od Zaklade. Na primjer, ako planirate sufinancirati plaću osobe za nekih 6 mjeseci u godini, pomnožite planirani broj mjeseci s bruto 2 iznosom i to bi trebalo predstavljati ukupan trošak naknada za rad. Isto tako, broj mjeseci pomnožen s planiranim udjelom Zaklade daje ukupan iznos koji se traži od Zaklade.
36. Pitanje: Može li organizacija koja nije prethodno koristila podršku Zaklade, ali koja ima djelomično osigurana sredstva za provođenje programa u 2025. godini, prijaviti III. kategoriju (10,000 EUR) u okviru trenutno objavljenog javnog poziva?
Odgovor: Zaklada nije postavljala takve uvjete, tj. podršku može dobiti bilo koja organizacija, bez obzira na to koliko je podrški do sada ostvarila ili ne. Dalje, svaka organizacija sama odabire na koje će programsko područje i kategoriju uputiti svoju prijavu, uz uvjet da zadovoljava sve propisane formalne uvjete za odabrano programsko područje i kategoriju. Formalni uvjeti postavljeni su tako da omogućavaju donošenje nedvojbene odluke o tome ispunjava li određena prijava propisane uvjete ili ne te ni na koji način ne zadiru u procjenu kvalitete prijavljenog programa/projekta. Stoga Vas upućujemo da proučite Vodič kroz programska područja i Upute za prijavitelje (dostupni za preuzimanje ovdje) u kojima su navedeni svi formalni uvjeti za Zakladine javne pozive, kao i mrežne stanice Zaklade. S obzirom na to da nemamo uvid u detaljne podatke o Vašoj organizaciji, ne možemo znati ispunjavate li sve propisane formalne uvjete za treću kategoriju i općenito za javne pozive Zaklade, međutim činjenica da niste koristili prethodno podršku Zaklade ne predstavlja u nikakvo ograničenje prijave na javne pozive Zaklade.
37. Pitanje: Da li organizacije koje nisu ostvarile potporu Zaklade Kultura nova u programskom području usmjerenom na organizacijski razvoj u zadnjih pet (5) godina trebaju prijaviti svoj program isključivo u okviru 4. kategorije ili ga mogu prijaviti i unutar 3. kategorije?
Odgovor: Činjenica da niste koristili prethodno podršku Zaklade ne predstavlja nikakvo ograničenje prijave na javne pozive Zaklade unutar bilo koje kategorije u Programskom području za Organizacijski razvoj. Svaka organizacija sama odabire na koje će programsko područje i kategoriju uputiti svoju prijavu, uz uvjet da zadovoljava sve propisane formalne uvjete za odabrano programsko područje i kategoriju. Formalni uvjeti postavljeni su tako da omogućavaju donošenje nedvojbene odluke o tome ispunjava li određena prijava propisane uvjete ili ne te ni na koji način ne zadiru u procjenu kvalitete prijavljenog programa/projekta. Stoga Vas upućujemo da proučite Vodič kroz programska područja i Upute za prijavitelje (dostupni za preuzimanje ovdje) u kojima su navedeni svi formalni uvjeti za Zakladine javne pozive, kao i mrežne stanice Zaklade.